וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטאס על מכבי: "היהירות שלהם בלתי נתפשת"

31.10.2007 / 16:16

ריטאס וילנה ביקשה להקדים את המשחק מול מכבי ת"א, הנופל על יום הזיכרון הליטאי, ונענתה בשלילה. מכבי: "אין בדברים שמץ של אמת"

משחק היורוליג הקרוב בין ריטאס וילנה למכבי תל אביב מעורר מחלוקות גדולות בליטא רבתי. הסיבה: מחר (חמישי) מציינת המדינה את יום הזיכרון הלאומי, הנחשב לאחד החגים הרגישים והחשובים ביותר בלוח השנה הליטאי.

לטענת הליטאים, מיד לאחר שהוגרל סדר המשחקים במפעל, פנתה ריטאס ליורוליג בבקשה להקדים את המשחק. הקבוצה לא זכתה לתגובה ולפני שלושה שבועות פנתה לראשי המפעל בשנית, אלא שאז נענתה, לטענתה, כי בעקבות סירובה של הטלוויזיה הישראלית ושל מכבי עצמה, יתקיים המשחק כמתוכנן. "זו בושה ואכזבה גדולה עבור כל המעורבים בדבר", אמר לוואלה! ספורט יו"ר הקבוצה, יונאס ואינאוסקאס, והטיח האשמות קשות בצד הישראלי. "מאוד מאכזב שמחייבים אותנו לשחק ביום בו ליטא מכבדת את מתיה. כל האנשים הולכים לבתי הקברות ועורכים ארוחות משפחתיות, אבל לצערי הטלוויזיה הישראלית ומכבי בחרו לא לכבד את זה. היהירות שלהם בלתי נתפשת".

"זה בכלל לא קשור לכדורסל", מוסיף ואינאוסקאס. "עבורנו, לארח את מכבי זה תמיד כבוד, אבל הם פגעו בנו מאוד. לא רק בקבוצה, אלא בכל העם הליטאי. זה דבר שלא צריך להתגאות בו. כולנו יודעים שהעם היהודי מאוד מכבד את המסורת שלו, והעולם כולו מכבד אותם. אבל הם צריכים לזכור שלא מדובר במערכת יחסים חד-צדדית. זה לא סימן טוב עבור המסורת היהודית. אבל מה אנחנו כבר יכולים לעשות?

"יושב לו מר שמעון מזרחי בהנהלת היורוליג, וככה זה נראה. הגענו למצב שלא נעים לנו כלפי העם הליטאי כולו. אולי נערוך איזשהו טקס גם באולם עצמו. אני מקווה שכל האוהדים שלנו יצליחו להגיע, אבל אי אפשר לדרוש את זה מהם, כי משפחה באה לפני הכל. זו סיטואציה לא נורמאלית ומטרידה מאוד, גם בכל הקשור לכדורסל האירופאי, שחייב להיות שוויוני. ברור לי שלמכבי לא היו מעזים לעשות דבר כזה. מצד שני, אני לא חושב שצסק"א מוסקבה או פנאתינייקוס היו נוהגות בנו בצורה דומה. זה לא עניין של מועדון, אלא יום אבל לאומי, ואת זה כולם צריכים לכבד. זה אומר הרבה דברים על רמת המוסר של מכבי, של אנשי הטלוויזיה הישראלית ושל ראשי היורוליג בכלל. אני משאיר אותם להתמודד עם המצפון של עצמם. למרות הכל, זה כמובן רק ייתן לנו מוטיבציה נוספת לנצח את המשחק".

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה כי "בדבריו של הליטאי אין שמץ של אמת. הפנייה היחידה שהגיעה אלינו מהיורוליג עם בקשה להקדמת המשחק ביום, היא בגלל העובדה שהאולם של ריטאס לא זמין בתאריך ה-1 בנובמבר. מעולם לא הוזכר שום יום אבל או יום זיכרון, ואנחנו דוחים בשאט נפש את הדברים השקריים האלה". מערוץ 10, המחזיק בזכויות השידור על משחקיה של מכבי ביורוליג, נמסר כי "לא הגיעה לידינו שום בקשה שכזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully