וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו מחלה קשה, שמאיימת על הטניס בכל העולם"

30.10.2007 / 0:52

גם ארנו קלמנט גילה כי בעבר הוצעו לו סכומי כסף כדי למכור משחק, ראש ההתאחדות הטניס הצרפתית סבור: "יש להילחם בתופעה כמו בסמים"

גוברות השמועות על מעורבות לא חוקית של הימורים בעולם הטניס, לאחר שהטניסאי הצרפתי ארנו קלמנט, שדורג בעשירייה הראשונה בעולם בעבר, גילה שהציעו לו כסף תמורת הפסד במשחק.

"זה קרה לי, אבל לא אגלה היכן או איך", אמר קלמנט אחרי הפסדו למיכאיל יוז'ני בסיבוב הראשון בטורניר המאסטרס בפאריס, "לא היססתי לשנייה, אמרתי לא".

קלמנט, 29, מדורג כיום במקום ה-53 בעולם. "יכול להיות שעבור טניסאי שלא מצוי גבוה בדירוג וסובל יותר מבעיות כלכליות, זה ייראה אחרת", אמר הפינאליסט באליפות אוסטרליה ב-2001, "זו בעיה רצינית. קשה לי להאמין ששחקן מהעשירייה הראשונה יסכים לכזה דבר, אבל גם קשה להאמין ששחקנים אחרים יסכימו להצעה כזו. לא שמעתי על הרבה שחקנים שזה קרה להם".

נשיא התאחדות הטניס הצרפתית, כריסטיאן בימה, הודיע כי הנהלת הטורניר בפאריס לקחה ברצינות מירבית את איומי ההימורים. "אנחנו מתייחסים לזה כאל בעיה רצינית", אמר בימה, "זו מחלה קשה, שמאיימת על הטניס בכל העולם. יש לטפל בה ברצינות, כפי שמטפלים בסמים האסורים".

כל ההימורים על המשחקים בטורניר נמצאים תחת פיקוח מחמיר על ידי הוועדה המארגנת, וכל המשחקים מוקלטים ולאחר מכן מנותחים על ידי שחקני עבר ומפקחים מטעם ארגון ה-ATP.

הפרשה החלה, כזכור, בחודש אוגוסט, לאחר שנעשו הימורים חשודים על משחק של ניקולאי דוידנקו מול הארגנטנאי האלמוני מרטין ואסאיו ארגואלו. לאחר מכן היה זה אנדי מארי הבריטי שהצהיר כי "כולם יודעים שיש שחיתויות בטניס", וש"קל מאוד לזייף הפסד", גם נובאק דיוקוביץ' גילה כי גורם עלום הציע לו להפסיד תמורת כסף, והחשדות גברו כשבשבוע שעבר דוידנקו נקנס ב-2,000 דולר בעקבות יכולתו ה"חלשה" בטורניר סנט פטרסבורג. לצערנו, המשך יבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully