וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים בעקבות מכבי

29.10.2007 / 22:35

כמו הצהובים בנהריה, גם הירושלמים קרטעו מול גלבוע/עפולה, ורק קאמבק מאוחר העניק להם ניצחון 84:92. סלוטר ממשיך להתקרב למלחה

הפועל ירושלים פתחה הערב (שני) את העונה שלה בליגת העל עם ניצחון ביתי 84:92 על הפועל גלבוע/עפולה, אבל לא זו התצוגה לה פיללו במלחה. אם האוהדים הירושלמים כבר הספיקו לפתח ציפיות מחוסר החיבור הקיצוני שהפגינה אתמול מכבי תל אביב בנהריה, הגיעה היום הקבוצה שלהם והוכיחה שגם לה יש עוד הרבה עבודה.

ההגנה הלא קיימת של ירושלים, שעמדה פעם אחר פעם והסתכלה על האורחים מהעמק שהפגיזו ללא הפרעה מחוץ לקשת, הזכירה לדן שמיר נשכחות מימי פתיחת העונה שעברה, ובזמן שהמאמן עדיין מחפש את הזר הגבוה שישלים את הסגל שלו, נדמה שהבעיות היותר דחופות שלו נוגעות לזרים שכבר נחתו במלחה, כשוויל בליילוק וראמל קארי המשיכו להיראות חלודים ובעיקר לא מחוברים ליתר הקבוצה. אבל למזלו של שמיר החניכים שלו התעוררו בדיוק בזמן, ואחרי שכבר נקלעו לפיגור של 14 נקודות ברבע השלישי, ביצעו קאמבק מצוין ברבע האחרון, בהנהגתו של דרור חג'ג', ומנעו מעצמם מבוכה גדולה.

גלבוע/עפולה נתנה את כל מה שיש לה במשך שלושה רבעים, ועלתה כאמור ליתרון מבטיח תחת ניצוחו של למונט ג'ונס הנפלא שחילק 14 אסיסטים ושלט מצוין בקצב המשחק, אבל התפרקה לחלוטין ברגעי ההכרעה, התעקשה לקחת זריקות קשות מבחוץ במקום להניע את הכדור, ולא עמדה בלחץ של הקהל הרועש במלחה והאנרגיות שהכניס חג'ג' למשחקה של ירושלים. את הפתעת המחזור הראשון הם לא הצליחו לרשום, אבל אם הם יצליחו להפיק את המסקנות מהרבע הרביעי ולהפגין יותר אופי בהמשך הדרך, צפויה לאנשי העמק עוד עונה בהחלט טובה לאור היכולת שלהם הערב.

קלעו לירושלים: ג'יימי ארנולד 29 (12 מ-13 מהשדה), גיא פניני 16, שרון ששון 14 (7 ריבאונדים), דרור חג'ג' 12, טימי באוארס 8, ראמל קארי 6, וויל בליילוק 4, יהוא אורלנד 2, ארז מרקוביץ' 1.

קלעו לגלבוע/עפולה: גור פורת 17, ג'רמיין הול 16, חנן קולמן 14, טונג'י אווג'ובי 13, למונט ג'ונס 12 (14 אסיסטים), עמית בן דוד 10, אקינה איבקווה 2.

* מרכוס סלוטר, אחד המועמדים המובילים לאייש את משבצת הזר הגבוה של ירושלים, נחתך הערב מהסגל של מיאמי היט לקראת פתיחת עונת ה-NBA. שיחרורו של סלוטר (22, 2.06) עשוי להאיץ את המשא ומתן בינו לבין ירושלים, שממשיכה לבחון אופציות נוספות לתפקיד.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה עם וויל בליילוק, טימי באוארס, גיא פניני, שרון ששון וג'יימי ארנולד. מנגד עלתה גלבוע/עפולה עם עמית בן דוד, למונט ג'ונס, גור פורת, טונג'י אווג'ובי וג'רמיין הול. הרבע הראשון היה נטול הגנות לחלוטין, כשג'יימי ארנולד חגג מתחת לסל עם 7 מ-7 מהשדה בדרך ל-15 נקודות בעשר הדקות הראשונות, עם הרבה עזרה מוויל בליילוק, שסוף סוף נכנס לעניינים עם כמה אסיסטים מהירים, וירושלים עלתה ליתרון 8:15.

אבל מנגד כיכב למונט ג'ונס, אקס ירושלים, עם 7 אסיסטים ברבע הראשון, ויחד עם דקות טובות של גור פורת שהשחיל שתי שלשות קשות רצה גלבוע/עפולה ל-0:9 ונטלה את היתרון 20:22, לפני שירושלים שוב חזרה והוליכה בסיום הרבע 25:27. בפתיחת הרבע השני לחצה ירושלים על הגז, וחדירה מצוינת של ראמל קארי, עוד אחד שבמלחה מחכים לקבל ממנו סוף סוף תפוקה, העלתה אותה ליתרון שיא של 28:36. שלשה של שרון ששון הקפיצה את היתרון לעשר נקודות, אבל גלבוע/עפולה חזרה בעזרת חנן קולמן שסיפק הרבה אנרגיה מהספסל משני צידי המגרש, ושני סלים רצופים שלו צימקו ל-40:43 ואילצו את שמיר להזעיק פסק זמן. דווקא האורחים חזרו טוב יותר מפסק הזמן ועלו ליתרון של 43:44, לפני שג'יימי ארנולד הוריד את ירושלים למחצית ביתרון 44:45.

גם את הרבע השלישי פתחה גלבוע/עפולה מצוין, וריצת 0:9 נוספת שהחלה בשלשה מטורפת עם סוף שעון ה-24 של ג'ונס והסתיימה בחדירה קלילה של קולמן נתנה לה יתרון 51:60, וסימני דאגה החלו להתגלות במלחה. הדאגה הפכה להלם כששלשה של בן דוד הצמיחה את היתרון לתחום הדו-ספרתי, וצ'אקה נוספת של גור פורת קבעה 55:69 מדהים לאורחים. כניסתו של דרור חג'ג' עצרה במעט את הסחף, והרבע השלישי הסתיים בתוצאה 64:72 לגלבוע/עפולה.

ברבע הרביעי נגמר לג'ונס ולעפולאים הדלק, וירושלים החלה לנגוס ביתרון בעקביות. ארנולד המשיך לקלוע באחוזים מעולים, פניני הציג את המלחמה המוכרת שלו וארבע וחצי דקות לסיום הפכו המקומיים את התוצאה עם סל של באוארס שקבע 77:78 לירושלים. מאותו רגע נפרץ הסכר, שתי שלשות של חג'ג' העלו את היתרון הירושלמי ל-77:84, והעסק בעצם נגמר. גלבוע/עפולה לא התאוששה, וירושלים שייטה לניצחון 84:92.

ג'ונס: "נקווה ללמוד מהמשחק הזה לעתיד"

למרות הניצחון, דן שמיר ידע שאין לו יותר מדי סיבה לחגיגה. המאמן הירושלמי אמר בסיום: "בהתחלה הדברים הלכו לנו לא רע בהתקפה, אבל היינו רכים מדי בהגנה. רק הרבה אופי ותפקוד נכון ברבע האחרון עשו את ההבדל עבורנו". לגבי הדקות המעטות להם זכו הזרים וויל בליילוק (22 דקות וראמל קארי (14 דקות) אמר שמיר: "כשראמל שיחק הוא היה טוב, וגם וויל עשה את העבודה כשהוא היה על המגרש. אבל בסוף המשחק הדבר הנכון מבחינתי היה להחזיר את פניני וחג'ג'".

האיש שהיה אחראי לקאמבק שהביא לירושלים את הניצחון, דרור חג'ג', ניסה להסביר את מהלך המשחק: "בסך הכל לא היינו מרוכזים ולא שיחקנו טוב 25 דקות. רק אחרי שהם עלו לכזה הפרש גבוה הרמנו את רמת האגרסיביות שלנו, וביחד עם הלחץ של הקהל. והמלחמה האדירה של כל השחקנים ניצחנו".

המאמן המפסיד, אבנר יאור, לא ידע להסביר מה בדיוק השתבש לקבוצה שלו בסיום: "ברבע האחרון הכדור פשוט לא נכנס לנו. במקרים כאלה צריך לדעת להגיב מיד בהגנה, אבל לא הצלחנו לעשות את זה והמשחק ברח לנו".

למונט ג'ונס דווקא מצא נקודת אור בהפסד הכואב: "השקענו הרבה מאוד אנרגיה בבניית היתרון, ולא נשאר לנו מספיק לסיום, מול קבוצה עם עשרה שחקנים שכל הזמן מחליפה שחקנים ונשארת חזקה. המשחק הזה יכול להיות שיעור בשבילנו, בתור קבוצה חסרת ניסיון, ונקווה שבעתיד נלמד מכך איך לשחק כקבוצה ברגעי ההכרעה. בסוף פשוט זרקנו יותר מדי מבחוץ במקום לקחת את הזמן כמו שעשינו בהתחלת המשחק, וזה מה שפגע בנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully