וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראדונה: "פלאטיני הוא התינוק של בלאטר"

29.10.2007 / 17:48

דייגו מראדונה תקף את נשיא אופ"א, גם פלה ובקנבאואר לא יוצאים נקיים. הרוטציה לאירוח המונדיאל תבוטל, אנגליה בתמונה ל-2018

דייגו מראדונה אף פעם לא נחשד בתור מי ששומר דברים בבטן, וכשהוא רואה משהו לא לטעמו הוא לא מהסס להגיד אותו בקול רם. בראיון לתכנית טלוויזיה בקולומביה פרס כוכב העבר הארגנטינאי את משנתו לגבי השלבותם של שחקני עבר גדולים בתפקידים ניהוליים בעולם הכדורגל, שמתרפסים לדעתו בפני הבוסים הגדולים של פיפ"א ומבזים את גדולתם כשחקנים.

מראדונה סיפר כי גם הוא היה יכול להשתלב בקלות בצמרת מסדרונות פיפ"א, אם היה מתיישר על פי הקו של ראשי הארגון. "אם הייתי הולך ומחבק את ספ בלאטר, הייתי חלק ממשפחת פיפ"א היום", הוא אמר. "אבל אז הייתי מתבייש בעצמי. תראו את פלאטיני - היום הוא נשיא אופ"א בגלל שהוא היה התינוק של בלאטר במשך שנים. גם פלה מגן על פיפ"א, ובקנבאואר השיג לגרמניה את אירוח המונדיאל עם הקשרים שלו שם".

למראדונה גם ברורה הסיבה לתופעה, אותה הוא מגדיר כעצובה ביותר: "כששחקן גדול יוצא מאור הזרקורים למשך תקופה מסוימת הוא פתאום נהיה פחות חשוב, ואז הוא נהיה רעב. אני מקבל את זה שכולם היו שחקנים גדולים, וכל אחד מהם הרוויח מהפעילות שלו, אבל זה עדיין עצוב. אם הם לא מגינים מפני פיפ"א על מה שבאמת צריך להגן עליו, אז אולי הם לא כל כך גדולים".

לסיום הבהיר דייגו מה דעתו על הצטרפות עתידית למגמה: "אולי פיפ"א רוצה לצרף עוד חבר מוכר למשפחה המושחתת שלה, אבל אני בהחלט לא מעוניין".

פיפ"א החליטה לבטל את הרוטציה

מונדיאל 2010 יתקיים בדרום אפריקה וזה שאחריו כנראה בברזיל - מסתבר שבפיפ"א לא ממש אוהבים את ההחלטות האלה, רק שלא הייתה להם ברירה. לפי החלטתה מלפני כמה שנים, תתקיים רוטציה בכל מונדיאל כאשר בכל ארבע שנים תיקבע מראש יבשת אחרת שתארח אותו. כך זכתה דרום אפריקה באירוח המונדיאל הקרוב וברזיל ככל הנראה בזה שאחריו, פשוט בגלל שאף מדינה אחרת מדרום אמריקה לא הגישה מועמדות.

בפיפ"א החליטו כאמור לבטל את הרעיון הזה והודיעו כי מונדיאל 2018 יהיה פתוח לכל ההתאחדויות שיגישו הצעות לארח אותו. יו"ר התאחדות הכדורגל האנגלית ג'ף תומפסון אמר בתגובה כי ארצו שוקלת ברצינות להגיש מועמדות לאירוח המשחקים. גם בלגיה והולנד, שאירחו במשותף את יורו 2000, מתכוונות להשתתף במירוץ. המדינות ש"נדפקו" מההחלטה של פיפ"א הן מדינות צפון ומרכז אמריקה, היבשת שהייתה אמורה לארח את מונדיאל 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully