וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים מצליחים, בכל החזיתות

מייק קרנון

29.10.2007 / 14:41

מייק קרנון מתמוגג מהשפעת הכחול-לבן על ליגת העל בכדורסל, רואה איך גרנט שוב מכניס למלעיזים ואופטימי לגבי דודי סלע

הפתיחה של ליגת העל בכדורסל, עם ניצחונות חוץ להפועל חולון ועירוני אשקלון וניצחון הבית של עירוני רמת גן על בני השרון, נפלה כהפתעה על אנשי מקצוע ופרשנים, בעיקר כי אצלנו יש נטייה לקבוע עובדות עוד בטרם החלה העונה (לא רק בכדורסל). את רמת גן ואשקלון כבר הורידו לליגה הלאומית, ואת בני השרון הציבו בפיינל פור ביחד עם מכבי תל אביב והפועל מגדל ירושלים. ייתכן שבסופו של דבר תחזיות אלה יתגשמו. אבל למה לא לתת סיכוי לקבוצות אחרות? לפחות על עובדה אחת היה קונצנזוס – הפועל חולון תוסיף לליגה הרבה צבע ועניין. 111 הנקודות שקלעו שחקניה בניצחון בכפר בלום, עם שישה שחקנים עם מאזן נקודות דו ספרתי, הם אות אזהרה ליריבותיה.

כמובן שאחרי מחזור אחד מוקדם מדי להסיק מסקנות ולטפוח על השכם. הקבוצות עדיין לא מוכנות לעונה החדשה ועוד יהיו שינוים ומהפכים, אבל טוב היה לראות שכמעט בכל הקבוצות, דווקא שחקנים ישראלים עשו את ההבדל. שמוליק ברנר קלע 14 נקודות ומסר 7 אסיסטים בניצחון של רמת גן על בני השרון. ניצן חנוכי (13 נקודות, 3 אסיסיטים) היה מהבולטים בקבוצה המפסידה. מורן רוט הוביל את "חולוניה" עם 22 נקודות ו-7 אסיסטים וגיל מוסינזון (20 נקודות ו-10 ריבאונדים) ויוגב אוחיון (17 נקודות, 6 חטיפות ו-4 אסיסטים) בלטו בגליל. יובל נעימי (25 נקודות, 5 אסיסטים), היה המצטיין בניצחון של אשקלון בראשון לציון, כאשר עודד שעשוע קלע 20 נק' למארחים.

כמעט כל משחק בשנים האחרונות של מכבי תל אביב בנהריה מסתיים בדרמה, והפעם הזו לא הייתה יוצאת מהכלל. מכבי ניצחה 87:90, בראש ובראשונה בגלל רצף המחדלים של המקומיים בארבע הדקות האחרונות, אחרי שהובילה כבר 78:85לזכותם של שחקניו של אריאל בית הלחמי ייאמר, שבמשך 36 דקות לא נפלו כלל מיריביהם, שנראים עדיין בשלבי התארגנות.

מה הם רוצים עכשיו?

שלמה שרף הכריז קבל עם ועדה שרק כאשר צ'לסי תזכה בליגת האלופות, הוא יתייצב ויאמר כל הכבוד לאברם גרנט. שום דבר אחר לא יזיז אותו מדעתו שגרנט בכלל לא מאמן. אולי כאן המקום להזכיר לו שגם עם מוריניו הגדול צ'לסי לא הגיעה אפילו לגמר ליגת האלופות, ושתי זכיות באליפות אנגליה נחשבו להישג מזהיר.

גם אבי רצון לא מתרשם מהתוצאות של צ'לסי בשבועות האחרונים, כולל ה-0:6 על מנצ'סטר סיטי. זו אינה הקבוצה שלו, הוא לא בנה אותה, טוען רצון. רק בעונה הבאה, כאשר יבנה קבוצה חדשה, יהיה המבחן האמיתי של גרנט.

נו באמת, רבותיי, יש גבול לכל תעלול. למה גרנט צריך לבנות קבוצה חדשה כאשר לרשותו שחקנים בסדר גודל של דרוגבה, למפארד, ג'ו קול, אסיין, צ'ך ועוד שחקנים יקרים וטובים? בינתיים הקבוצה נראית נהדר ועומדת במשימות. אפילו העיתונאים האנגלים הנשכנים, שלא עושים חשבון, החלו להפנים זאת. רק שרף ורצון עדיין לא השתכנעו.

ביטחון, זה כל הסיפור

זה הכל עניין של ביטחון. תראו מה קורה עם דודי סלע בשבועות האחרונים, כשמאז ההופעה המדהימה שלו בגביע דייויס נגד צ'ילה, האיש כמעט בלתי ניתן לעצירה.

הכישרון היה שם כל הזמן. נכון שדודי אינו משתתף בתחרויות הגדולות, אלא מעדיף לצבור נקודות ודולרים בטורנירים מהדרג השני והשלישי, אבל עוד לפני כמה חודשים הוא ירק דם גם בתחרויות ברמה זו. עכשיו הוא מנצח, ואחרי הזכיה בסיאול הוא כבר מתקרב למקום ה-70 בדירוג העולמי. זה יבטיח לו לפתוח את שנת 2008 כשהוא רגוע, ויכול להיכנס ללא תחרויות מוקדמות הישר לתוך האליפות הפתוחה של אוסטרליה.

ואז, בתחילת פברואר, הוא יוביל את ישראל למשחק נגד שוודיה בבית העליון של גביע דייויס ברמת השרון. איך אמרנו? ביטחון, זה כל הסיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully