וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנהלה הגרועה באירופה?

מיקי יואכים

28.10.2007 / 15:08

התנהלות טוטנהאם סביב פיטוריו של יול והחתמת ראמוס, מלמדת מדוע המועדון הלונדוני מתקשה לזכות בתארים כל כך הרבה שנים

עזיבתו של ז'וזה מוריניו את צ'לסי לפני כחודש, הפתיעה רבים. מצד שני, כולם ידעו שזה מתקרב. מנג'ר פרובוקטיבי שלא דופק חשבון לאף אחד, מיליארדר שלא רגיל לשמוע את התשובה "לא" וצבא של יועצים ולחשנים, שמנסים להצדיק את השכר שלהם. כל המרכיבים היו שם. מצד שני, פיטוריו של מרטין יול מטוטנהאם התקבלו כסוג של רעם ביום בהיר. אפשר לחשוב כמעט שטוטנהאם עושה דברים הפוך ממה שצריך, או שיש ליו"ר, דניאל לוי, עוזר סתרים אוהד ארסנל שמכשיל אותו בכוונה.

משרת מנג'ר במועדון כמו טוטנהאם היא בעיקר הנעה של המועדון בכיוון הנכון. אתה נשפט לפי ההתקדמות הכללית. יול הביא את טוטנהאם פעמיים רצוף למקום החמישי ובדרך הפך להיות, במונחים סטטיסטיים, המנג'ר המצליח במועדון מאז ימיו של ביל ניקולסון האגדי, שסיים את תפקידו ב-1974 (וזכה בדאבל, שני גביעים, שני גביעי ליגה, גביע המחזיקות וגביע אופ"א). בדרך הוא האפיל על שמות כמו דייויד פליט, טרי ונבלס, אוסוולדו ארדילס, ג'ורג' גרהאם וגלן הודל. מצד שני, יול הוציא סכום כסף אדיר בשביל להשיג את זה, והחל את העונה הנוכחית בצורה קטסטרופלית, עם ניצחון אחד בלבד עד כה ומיקום מתחת לקו האדום.

האם זוהי התקדמות? זה יכול ללכת בשני הכיוונים. אם במועדון הרגישו שהמצב לא הולך להשתפר, הרי שהצעד הנכון נעשה. מצד שני, יש דרכים נכונות ושגויות להחליף מאמנים. טוטנהאם עשתה את זה בגבול שבין השגוי למביך. עוד באוגוסט נסעו נציגי המועדון לספרד ופגשו שם את מאמן סביליה חואנדה ראמוס. הם עשו זאת מאחורי גבו של יול והתעקשו שלא הציעו לראמוס את המשרה, למרות שמקורות אחרים הדליפו על מצב הפוך לחלוטין. כמובן שזה לגיטימי לשוחח עם החתמות פוטנציאליות, אבל זה לא לגיטימי לעשות את זה בוטה ולהיתפס. מצד שני, זה היה בלתי נמנע בהתחשב שהפגישה נערכה בלובי של מלון (!).

נוסיף על זה את העובדה שלראמוס היו בתחילת העונה מחלוקות שכר עם סביליה, והיה לו דווקא אינטרס גדול להדליף את דבר הפגישה כאמצעי לחץ על מעסיקיו ותקבלו פארסה ידועה מראש. בסיכומו של עניין ראמוס נשאר בסביליה וטוטנהאם נתנה ליול "גיבוי מלא".

ממשיכים ליום חמישי האחרון. טוטנהאם פוגשת את חטאפה בגביע אופ"א. מה החברים בהנהלה עושים? מפטרים את יול מספר שעות לפני המשחק ולאחר מכן, בגלל שאין מי שידריך את הקבוצה במשחק, מבקשים ממנו לעמוד על הקוים לעוד משחק אחד (יול, במחווה ג'נטלמנית, הסכים). נראה היה בבירור שלטוטנהאם יש אלטרנטיבה מיידית, אבל התברר במהרה שהעניין לא כך. ראמוס משך עוד יומיים עד שהסכים לבוא. השמועה אומרת שנשלח אליו מסר מצפון לונדון: "אנחנו מפטרים את יול ועדיף לך להתפטר ולבוא מיידית. אחרת, אנחנו נמשוך את ההצעה שלנו". התנהלות טפשית וכוחנית וגם התגובה של ראמוס הפכה אותו לסוג של בוגד מודרני. האם לא היה עדיף לסגור את העניינים בקיץ? אם הספרס הרגישו שיול צריך ללכת, למה למשוך אותו באף במהלך הקיץ ותחילת העונה? האם הם יודעים עכשיו משהו שהם לא ידעו לפני חודשיים? אמרו פעם על אינטר שהיא המועדון עם ההנהלה הגרועה באירופה. נראה שהתואר נוסע לאיטו לכיוון צפון לונדון.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטנהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully