וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמאיו: "אשר כהן - שופט הבית של מכבי פ"ת"

רענו ברנובסקי

27.10.2007 / 20:02

בני יהודה הפסידה 1:0 למלאבסים (אובוקה, 72) ומשה דמאיו, מנהל הקבוצה, היה נסער על השער שפסל איש המשרוקית בתוספת הזמן

מכבי פתח תקווה התארחה הערב (שבת) בבלומפילד אצל בני יהודה והשיגה ניצחון 0:1 במסגרת המחזור השביעי של ליגת העל.

שתי הקבוצות הגיעו למשחק אחרי הפסדים וביקשו לעצור את המומנטום השלילי שאפף אותן. כמו כן שתי הקבוצות הציגו חוסר יציבות משווע מתחילת העונה. יוסי מזרחי וחניכיו באו אחרי שני הפסדים וידעו כי הפסד שלישי רצוף ייתן אותותיו במערכת. אצל הכתומים מהשכונה גם ניכרו סימנים של מטוטלת. שבוע אחרי הניצחון המרשים על סכנין החזקה, הובסו הכתומים באשדוד.

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בהיסוס מחשש להפסד והמשחק לא התעלה לרמה גבוהה במחצית הראשונה. הכתומים שלטו יותר, אך חסרו רגל מסיימת אחראית, שתנחית כדור בשער. במחצית השנייה היוצרות התהפכו, הודות גם לחילוף הכפול של יוסי מזרחי. פתח תקווה החלה לתקוף וקיבלה פנדל בדקה ה-48, שנהדף על ידי ניל אברבנל, שהחליף בין הקורות את דלה איינוגבה המורחק. המלאבסים המשיכו לתקוף ובאו על מבוקשם בדקה ה-72 כשפליקס אובוקה כבש את שער הניצחון. בתוספת הזמן השופט אשר כהן פסל שער שוויון, ספק חוקי, לזכות בני יהודה. פתח תקווה עוצרת את הסחף השלילי ומשיגה ניצחון רביעי בליגה. הכתומים עדיין לא מאופסים, אבל בכל זאת הם עדיין מספיק רחוקים מהקו האדום ומשתי הקבוצות הנחותות של תל אביב.

מהלך המשחק

דקה 9 - משה ביטון העביר כדור לדוארטה בתוך הרחבה. האחרון בעט מכעשרה מטרים אלכוסנית, אבל אוהד כהן הדף לקרן. עדיין באותה דקה, קאקו החזיר כדור אחורה ברשלנות לשוער, הכדור הגיע לעוז ראלי, שבעט מכ-16 מטרים חלש לשער החשוף.

דקה 28 - איציק עזוז הגביה כדור מצוין מצד ימין, משה ביטון נגח משבעה מטרים, אבל מעל השער של אוהד כהן.

דקה 34 - יוסי רוזן הרים כדור, הגנת פתח תקווה נכשלנ בהרחקתו, ומשה ביטון מצא עצמו לבד מול כהן, אבל שלח את הכדור החוצה.

דקה 35 - הזדמנות ראשונה למלאבסים. לירן כהן הכניס כדור רוחב לתוך הרחבה, סלבר הודז'יץ' פיספס, אבל עומר גולן לא הצליח להשתלט על הכדור וניל אברבנל יצא מצוין כדי לקלוט את הכדור.

דקה 48 - פנדל לבני יהודה. אוהד קדוסי הוכשל ברחבה על ידי ניל אברבנל, השופט אשר כהן לא היסס וקבע בעיטת עונשין מ-11 מטרים. עומר גולן בעט חלש, אברבנל כיפר על טעותו והגנת בני יהודה הרחיקה לקרן. עדיין 0:0.

דקה 55 - בלסינג קאקו ניסה לטווח את השער, אבל הבעיטה שלו, שהייתה חזקה ושטוחה, חלפה סמוך לקורה של אברבנל.

דקה 72 - גול! נאור פסר בעט מכ-30 מטרים כדור שפגע בקורה וניתז לרגליו של פליקס אובוקה, שמ-16 מטרים בעט כדור שטוח ומדויק לפינה הימנית של אברבנל. 0:1 למכבי פתח תקווה.

דקה 78 - אלי ביטון בעט מתור הרחבה, אוהד כהן הדף גרוע, לרגליו של דוארטה שמחמישה מטרים בעט ברשלנות החוצה.

דקה 85 - אלירן עטר הכניס כדור עומק מצוין למשה ביטון, שהוציא כדור רוחב ולוקמן מארבעה מטרים, לבד מול השער, בעט לשמיים.

דקה 90 +2 - השופט אשר כהן פסל שער לזכות בני יהודה, שכבש הבלם הודז'יץ', בעקבות עבירה, שספק בוצעה לפני הכיבוש.

הרכבי הקבוצות:

בני יהודה: ניל אברבנל, איציק עזוז (אלירן עטר, 74), סלבר הודז'יץ', זאב חיימוביץ', סאלם אבו סיאם, אימורו לוקמן, יוסי רוזן, אסי בלדוט (הרוויה קובאצ'ביץ', 65), עוז ראלי (אלי ביטון, 57), משה ביטון, ז'וז'ה דוארטה.

מכבי פתח תקווה: אוהד כהן, מוראד מגמאדוב, קובי גנון, נאור פסר, סולי צמח, לירן כהן (עומר הדר, 46), בלסינג קאקו, ננאד סאביץ' (פליקס אובוקה, 46), חאבייר דירסאו, אוהד קדוסי (רוביל סרסור, 80) עומר גולן.

דמאיו: "אשר כהן הוא שופט הבית של מכבי פ"ת"

בתום המשחק שחקני ומנהלי בני יהודה היו נסערים מהעובדה כי אשר כהן פסל להם את שער השוויון בטענה לעבירה שביצע משה ביטון. מיד עם תום המשחק עלה מנהל הקבוצה משה דמאיו ליציע הכבוד ואמר דברים חריפים למשה אשכנזי ובן ציון סלמן מאיגוד השופטים. יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, שנכח במשחק, יצא, גם הוא, בחסותה של המשטרה כשאוהדי בני יהודה קראו מגוון של קריאות לעברו: "המשחק מכור", "הלוזונים מנהלים את הכדורגל".

"התרענו כבר מראש שאשר כהן הוא שופט הבית של מכבי פתח תקווה", אמר דמאיו בזעם, "כל פעם שיש להם מספר הפסדים הוא משובץ אליהם. ידענו מה אנחנו אומרים וראיתם מה שהיה".

מאמן בני יהודה ניצן שירזי: "חבל, כי זה משחק שהיינו אמורים להכריע בחלק הראשון. לא הצלחנו לעשות זאת ושילמנו מחיר יקר בסיום. המשחק חולק לשלושה חלקים, בחלק הראשון הגענו להרבה מצבים שלא נוצלו, בחלק השני מכבי פתח תקוה השתלטו על המשחק ואף כבשו שער, ובחלק השלישי בו הגענו למספר מצבים ולא כבשנו".

שירזי גם זעם על ההחלטה של כהן: "לאורך כל השבוע התרענו בפני העובדה הזאת. לבוא ולומר אחרי המשחק אי אפשר, אבל המנהלים אמרו לפני המשחק שהשיבוץ לא נכון.

"מעבר לים מתביישים בכלל להסתכל על מקרים כאלה. אבל פה שורקים כדי לצאת ראש קטן. חבל שלא הפנימו במקרים כאלה ממזמן אם יש ספק אז נותנים יתרון להתקפה ובכלל אם וכאשר מדובר בקבוצות מורכבות מהסוג שיש לנו בכדורגל אז שורקים כמו שמוצאים לנכון?. צריך לבדוק אם ההחלטות כשרות".

שופט המשחק, אשר כהן, התייחס בסיום לשער שפסל לזכות הזהובים: "שרקתי לעבירה של שחקן התקפה של בני יהודה על שחקן הגנה של מכבי פתח תקווה. שפטתי רק לפי מה שראיתי, אני שורק רק מה שאני רואה". השופט הוצא מהאצטדיון מיציאה צדדית בחסות המשטרה, וזאת משום שמאות אוהדים זועמים של בני יהודה חיכו לו מחוץ למגרש. מנכ"ל בני יהודה משה דמאיו צעק לעבר השופט מחוץ לחדרי ההלבשה: "מעניין שרק אתה ראית את מה ששרקת".

כובש השער שנפסל סלבר הודז'יץ': "לא ראיתי אם היתה עבירה, פשוט בעטתי פנימה. הגענו להמון מצבים וחבל שלא כבשנו, נצטרך לעשות מאמץ למשחק הבא".

אסי בלדוט, שהוחלף בדקה ה-65, נפצע והוא סובל מ'רגל עץ'. השחקן ייבדק מחר (ראשון) ואז תתברר חומרת הפציעה שלו.

מזרחי: "ניצחון חשוב"

מן העבר השני של המתרס יוסי מזרחי היה מאושר מהניצחון, פחות מהדרך: "במחצית השנייה שלטנו והיינו צריכים להוביל יותר. היינו טובים ב-35 הדקות הראשונות של המשחק, אבל בעשר הדקות האחרונות הלכנו אחורה וחבל.

"עשינו שני חילופים במחצית. החילוף המשמעותי היה העברתו של סולי צמח לקישור. משחק ההגנה שלנו לא טוב. אנו סובלים מפציעות ואני מקווה שבזמן הקרוב נרגיש שיפור בעניין זה. עשינו ניצחון חשוב מאוד, כי הפסד שלישי ברציפות היה יוצר כדור שלג שקשה היה לעוצרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully