וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצא מהקשר

אביעד סגל

27.10.2007 / 10:30

וואליד באדיר בנסיגה מתמדת, אבל הנפילה שלו היא בגלל שימוש לא נכון בו בהפועל ת"א ומציאות לא בריאה בנבחרת. או במילה אחת: קורבן

בקיץ האחרון, זמן קצר לאחר שהוציאה הנהלת הפועל תל אביב את הידיעה לתקשורת בנושא פרישתו של קפטן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, פרסמו ראשי המועדון הודעה על הארכת חוזהו של הקשר האחורי של הקבוצה, וואליד באדיר.

הסמליות בשני המהלכים מעידה על ניסיון טיפשי שהחליטו לבצע האדומים השנה. ניסיון להפוך את באדיר לאבוקסיס החדש. לכן גם באדיר נבחר לקפטן, למרות שלא היה השחקן הוותיק בקבוצה. היום, כשבהפועל נזכרים בחוזה 14 אלף הדולרים לחודש במשך שנתיים שחתמו עימו בתחילת השנה, הם מוסיפים בשקט עוד טעות לרשימה הארוכה שנצברה בצמד העונות האחרונות.

המהלך הקטן הזה מעיד לא מעט על הנפילה של וואליד באדיר, פעם האס המנצח של הנבחרת וקבוצותיו השונות, והיום קשר הולך לאיבוד. המהלך מלמד לא מעט מדוע באדיר סיים כנראה את דרכו בנבחרת ונראה כמו שיקוף של הכישלון של הפועל תל אביב העונה. המהלך הוא בעצם ניסיון להפוך את באדיר למה שהוא לא. הוא לא מנהיג, הוא אף פעם לא היה השחקן המוביל בקבוצות שלו, תמיד זה שבא מאחור, מפתיע ועוקץ. בנבחרת ובהפועל תל אביב חסרים כרגע שחקנים כאלה שיחפו על באדיר, שבעל כורחו הפך לשחקן דומיננטי, שאמור לנהל את המשחק ולהנהיג.

נכון, הגליצ'ים של באדיר כבר לא כבעבר, השרירים לא עובדים כמו פעם, אבל זה רק מחדד את המציאות הלא הוגנת שנכפתה על באדיר המזדקן (33): רק כך אפשר להבין שהשחקן שכבש את השער המפורסם כל כך נגד צרפת והיה לשפן החביב והמוצלח של כל כך הרבה מאמנים, הוא בעצם קורבן של הפועל תל אביב ונבחרת ישראל.

הטעות של גיא לוזון

רגע השפל של באדיר הגיע ביום שבת בסכנין, עת שהוחלף על-ידי גיא לוזון, 5 דקות אחרי השער של מאור בוזגלו. בששת המחזורים הכושלים של האדומים אף שחקן לא זכה לשריקות בוז, מלבד מספר 10 באותה דקה בדוחא. מבחינת אוהדי הפועל תל אביב, באדיר הוא אולי לא השחקן הכי גרוע בקבוצה, אבל בטח הכי מאכזב.

גם במשחק הזה בלט העוול שנעשה לבאדיר: פתאום הוא אמור לנהל את הקרקס שנוצר סביבו, פתאום הוא נדרש להנהיג חבורה לא מחוברת של שחקנים, דברים שאף אחד לא ציפה ממנו קודם, בימים שהתייחסו אליו כשחקן שבא מאחור. כל זה לא תקף להפועל תל אביב החלשה של העונה, ולאנשים שמנהלים ומאמנים אותה.

"באדיר לא יכול להיות ראש של קבוצה", מגונן אלון מאיה, חברו הטוב עוד מימי הפועל פתח תקווה, בה צמח הנער מכפר קאסם, "וואליד שחקן קבוצתי, לא שחקן בעל יכולת וירטואוזית שיכול להרים את הקבוצה לבד. וואליד לא יכול לעמוד בראש הקבוצה, הוא בסך הכול שחקן מן המניין, שבין השאר סובל מהיכולת של שאר השחקנים בקבוצה. אני מאמין שברגע שהקבוצה שלו תתרומם הוא יכול להתרומם גם איתה. הוא לא ברקוביץ' ולא בניון, אלא שחקן שבנוי יותר מעבודה שחורה. הוא שחקן משמעותי לכל קבוצה, הוא כוח, אבל גם טיפוס מופנם, שלא צריך לעמוד בראש ובטח לא לספוג את כל הביקורת".

בנוסף לציפיות המנטליות הלא נכונות מבאדיר הקפטן, גם את באדיר השחקן לא ממקמים בנישה הנכונה בשבילו: קשר אחורי שני, שעולה ויורד בין הגנה להתקפה בהתאם לחוש הריח העוקצני שלו – ממש לא מנהל משחק, כמו שלוזון משתמש בו לעתים.

האכזבה מהקישור של הפועל תל אביב, שבתוכניות וסיקורי פתיחת העונה תואר כחזק ביותר בליגה, באה לידי ביטוי בדקה ה-74 בבריסל ביום חמישי. באדיר, שבעל כורחו מנהל את משחק הפועל ומקבל באופן קבוע את הכדור הראשון מקו ההגנה, התקשה למצוא פעולה תכליתית במרכז המגרש ומסר למזואה אנסומבו, עוד שחקן שמוצב בניגוד לכל הגיון בתפקיד שמחייב אותו לנהל משחק. אנסומבו, כרגיל מתחילת העונה, מתקשה, מאבד ורץ לנקום עם עבירה גסה על שחקן בלגי, עבירה שבעקבותיה הגיע הכדור החופשי, שקבע 0:2 לטובת הבלגים.

"אני לא חושב שבאדיר צריך לשחק בעמדה הזאת", מנתח דודו דהאן, סקאוט ומאמן הכח עמידר רמת גן, "צריך לשחרר אותו טיפה יותר קדימה. הפועל תל אביב צריכה לשנות את השיטה, כי כרגע היא משחקת ומשתמשת בשחקניה פשוט לא נכון. בהנחה שאלו השחקנים, אנסומבו צריך לשחק כקשר אחורי בודד, באדיר באמצע עם נטייה ימינה, כשאבדי נלחם עימו על ההרכב. ברגע שבאדיר ממוקם באמצע יש לו אפשרות לנצל את היתרון היחיד שיש לו, שזה החדירה. הוא נכנס לרחבה בתזמון הכי טוב שיש. הוא אומנם נחלש גם בזה, אבל מדובר בהפועל תל אביב ולא בריאל מדריד, זה עדיין מספיק לכדורגל הישראלי".

"הפועל תל אביב משחקת עם שני קשרים אחוריים, אנסומבו ובאדיר", ממשיך דהאן, "ב-4-4-2, כמו בנבחרת, כמו בבית"ר, כמו בריאל מדריד, קשר אחד צריך להיות בעל נטיות התקפיות יותר והשני יותר דפנסיבי. בקווים ישרים, הכדור תמיד עובר דרכם, אבל באדיר לא צריך להיות כזה שחקן, הוא צריך להיות שחקן שמשתלט על כדורים חוזרים, להגיע מהגל השני, בדיוק כמו שעשה במכבי חיפה".

כחלק מ"פרויקט באדיר" מונה הקשר גם לקפטן, דבר שהתקבל, חשוב לציין, בתדהמה בחדרי ההלבשה בוולפסון. שחקני הקבוצה לא האמינו שהסרט הולך לשחקן שנמצא שנתיים בקבוצה ולא לזה שנמצא בה כבר כמעט עשור, יגאל אנטבי. גם שחקני הפועל תל אביב מרגישים שבאדיר נקלע למקום לא טבעי לו. גם יגאל אנטבי לא הסתיר את אכזבתו מהמהלך, נפגע מהעובדה שבצוות המקצועי טענו כי אינו כריזמטי והביע את אי שביעות רצונו בפני השחקנים בתחילת העונה. "וואליד באדיר הוא לא מנהיג וזה חטא להשוות בינו לבין אבוקסיס", מספר שחקן בקבוצה.

"השיטה המתאימה ביותר להפועל תל אביב של העונה היא אותה שיטה, רק עם ביבראס נאתכו במקום באדיר", מצ'פר דהאן את לוזון בטיפ, "אם בכל זאת מתעקשים עליו, אפשר לשחק עם באדיר במרכז עם נטייה ימינה, כשבאמצע מצד שמאל אפשר להציב את עידן סרור או את נאתכו, אבדי טיפה יותר קדימה ובאגפים: מצד שמאל דגו ומצד ימין את עובד, זה ההרכב בו הפועל תל אביב צריכה לשחק. כקשר אחורי בודד הוא יכול לשחק, אבל ליד אנסומבו פשוט אין לו מקום, הוא לא מספיק זריז במחשבה או בפעולות. הוא צריך להשתחרר מניהול המשחק, לרוץ ללחוץ על הכדור, להשתלט על כדורים, בזה הוא אלוף. הוא לא שחקן גדול, הרבה מעבר לשיא, אבל יכול לשחק בליגה במעמד של עוד שחקן בשקט".

ההארה של קשטן

שוב, אין ספק כי לבאדיר יש חלק לא קטן בנפילה שלו העונה, אבל קשה שלא להפנות את האצבע המאשימה קודם לאנשים שמפילים עליו תיקים כבדים מדי ולא נכונים. שימו לב, למשל, לכמות המשחקים שנכפית על הקשר בן ה-33. בעונה שעברה באדיר שיחק את כל משחקיה של הפועל תל אביב בליגה ואף לא החמיץ משחק אחד במדי נבחרת ישראל. באדיר בקושי נח בין הליגה, הגביע, גביע הטוטו, גביע אופ"א, מוקדמות היורו – כמות משחקים בלתי נתפסת לשחקן בגילו. וביכולתו הנוכחית.

מאותה סיבה, באדיר איבד את מעמדו בנבחרת, וגרם לקשטן לקרוא לו בסיום המשחק בוומבלי ולהודיע לו מראש "אתה לא תוזמן למשחק בקרואטיה". באדיר הוא לא השחקן שיסחוב את הנבחרת החדשה והצעירה של קשטן, הוא לא זה שיסחוף אחריו את הקבוצה. קשטן זאת הבין קצת באיחור. מישהו אמר סוף עידן באדיר במדים הלאומיים? "במתכונת הנוכחית של הנבחרת, באדיר לא יכול לצאת קדימה ולבטא את היתרונות שלו", אומר אלון חזן, ששיחק בנבחרת בעמדה של באדיר ויפגוש אותו ביום שני במשחק ליגה. "הוא בנסיגה מתמשכת. איכותו בלטה בגיל אחר. חוכמת המשחק שלו הייתה תלויה בכושרו הגופני הקודם, אז הוא היה מסתנן לרחבה ועוקץ. הוא השחקן הכי קדמי מבין השחקנים האחוריים, היום קשה לו לעשות את זה בהפועל תל אביב ובנבחרת. באדיר שחקן חכם, הוא הגיע רחוק עם הנתונים שיש לו, אבל במצב הנוכחי היתרונות שלו נפגעים. באדיר לא השפיע אף פעם על שאר השחקנים, לא סחף. אבל כשהקבוצה שלו בכושר טוב, הוא עושה דברים מיוחדים. היום זה קשה לו, גם בגלל המצב של הנבחרת וגם בגלל הגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully