וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את לה מאן 71:74

25.10.2007 / 22:56

התרגילים לא עבדו, שחקני הרכש לא בלטו, הלפרין כיכב ונעלם ורק וויצ'יץ' נשאר וויצ'יץ'. למזלה של מכבי ת"א, הצרפתים היו בינוניים

יותר מ-11 אלף צופים בהיכל נוקיה, סגל חדש ומעניין, אגדת כדורסל שהפך למאמן ורעב גדול לתואר של כולם ביחד - יצאה הערב (חמישי) לדרך עונת היורוליג במכבי תל אביב. מכל התארים שהזכרנו כאן, לא נותר זכר ברבע השלישי של המשחק מול לה מאן הצרפתית, מזלם של הצהובים שהיריבה לא הייתה מספיק טובה ומנוסה כדי לצאת עם ניצחון מפתיע בהיכל נוקיה. זה נגמר בניצחון 71:74 למכבי תל אביב. בכדורגל אומרים לפעמים שהדרך פחות חשובה. בכדורסל, אם מישהו רוצה שעונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך גם באביב, כדאי מאוד לחשוב על הדרך - הערב, לא הייתה שום דרך.

ציפינו לראות לפחות אחד משחקני הרכש של מכבי תל אביב, שיתלבש כמו כפפה לבסיס מהעונות האחרונות. וונטיגו קאמינגס בתקפיד אריאל מקדונלד היה רחוק מזה והורגש בעיקר בזכות הטעויות שלו, מרכוס פייזר לא ממש עזר לוויצ'יץ' בהגנה ונעלם בהתקפה, טרנס מוריס נראה מתגעגע למעמד של שחקן חמישיה בהפועל ירושלים ורק דייויד בלותנטאל הראה ניצוצות של שחקן מכבי תל אביב אמיתי - גם זה בערבון מוגבל.

ומה עם הוותיקים? חלקם היו לא רעים, אבל גם כאן כנראה שיש לניהול המשחק של עודד קטש אחריות גדולה על הופעתם. יותם הלפרין פתח נהדר עם 12 נקודות ברבע הראשון - הוא נעלם בהמשך. ליאור אליהו התעורר במאני טיים, אבל היה קרוב גם להפסיד למכבי את המשחק הזה. רק ניקולה וויצ'יץ' ודרק שארפ שמרו על המסורת שלהם - לא משהו שאמור להספיק כדי להגיע רחוק.

מכבי תל אביב נראתה רע במשחק היורוליג הראשון שלה, מזל שהיא זכתה להגרלה סבירה עם ריטאס וילנה במשחק החוץ הראשון שלה, למרות שהליטאים ניצחו במילאנו. זה לא הספד וגם לא צריך לתת יותר מדי ביקורת, אבל לעודד קטש יש עוד המון עבודה במעט זמן לפני שדברים יתחילו להיות משמעותיים. בשלב הראשון, נצטרך להבין את התרגילים שלו. וכן, לראות איך וויל ביינום בשלב ראשון וטל בורשטיין בשלב השני יכניסו קצת סדר למערכת.

מהלך המשחק

עודד קטש פתח בחמישיה עם וונטיגו קאמינגס, יותם הלפרין, דייויד בלותנטאל, מרכוס פייזר וניקולה וויצ'יץ'. החטאות של קאמינגס ובלותנטאל מבחוץ איפשרו לצרפתים לפתוח עם 0:6. הנקודות הראשונות של הצהובים הגיעו אחרי יותר משלוש דקות, משלשה של יותם הלפרין. וויצ'יץ' התחיל לייצר נקודות, אלא שהמצד השני ההגנה שלו לא הסתדרה עם סמואל קלנסי ולוקה בוגדנוביץ', שהעלו את לה מאן ל-7:14. מכבי הגיבה בריצת 0:5, אלא שרביב לימונד שנכנס כמחליף פירגן באסיסט לפיליפ ריצ'י והצרפתים שמרו על היתרון. דרק שארפ וטרנס מוריס נכנסו, וויצ'יץ' והלפרין המשיכו לפרגן אחד השני בדרך ולמהפך ויתרון 23:25 בסיום הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח רע מאוד בשני הצדדים, למזלה של מכבי תל אביב, האחוזים של קלעי לה מאן ירדו באופן משמעותי, מה שאיפשר לה לעלות ליתרון של 8 נקודות, אחרי שלשה של דייויד בלותנטאל. מהצד השני, קופי ובאטום התעוררו בלה מאן וצימקו ל-35:33. לאחר מכן הגיעו שני מהלכים של בוגדנוביץ' ובוגובאץ', שעשו מהפך שני במשחק, 36:38 ללה מאן. הצרפתים שמרו על היתרון המזערי וירדו להפסקה ביתרון 41:42.

הצרפתים המשיכו לשלוט בריבאונד וליהנות מטעויות של הצהובים כדי לשמור על יתרונם בתחילת הרבע השלישי. בוגובאץ' הוסיף שלשה והעלה אותם ל-48:56 אחרי 5:30 דק'. קטש לא הצליח להשליט סדר במשחק של הצהובים, כאשר מהצד השני קלנסי המשיך לחגוג והאורחים עלו ליתרון דו ספרתי. זה הגיע למצב שאסטבן באטיסטה, שעדיין לא שיחק עם מכבי העונה, עלה לשחק לקראת סיום הרבע השלישי. האורוגוואי לא ממש עזר, אבל שארפ היה שם כדי לקלוע סל עם הבאזר של הרבע השלישי ולסיים אותו בפיגור 62:56.

שתי הקבוצות פתחו את הרבע האחרון במשחק התקפה מזעזע ורק אחרי 2:30 דק' הושג הסל הראשון, דווקא משלשה של בוגדנוביץ'. הצהובים הגיבו בארבע נקודות ובלותנטאל צימק ל-65:60. 4:50 דק' לסיום, ליאור אליהו התעורר והחזיר את מכבי ואת הקהל למשחק, כשצימק ל-67:64. ניקולה וויצ'יץ' הוסיף שלשה במהלך הבא והישווה. 2:30 דק' לסיום, מהלך שהתחיל בחטיפה של אליהו שלח בסופו של דבר את הלפרין לעונשין ומכבי השלימה את המהפך והובילה 69:71.

מכבי איבדה שתי הזדמנויות לעלות ליתרון של 4 נקודות, קלנסי הישווה 50 שניות לסיום ואם זה לא מספיק, בלותנטאל ספג עבירת תוקף. הצרפתים איבדו שוב את הכדור וטרנס מוריס העלה את מכבי ל-71:73, 8 שניות לסיום. לה מאן איבדה כדור פעם נוספת, ונתנה את האות לחגיגות הניצחון של מכבי ת"א.

סטטיסטיקה

מכבי תל אביב: יותם הלפרין 18 ו-9 אסיסטים, ניקולה וויצ'יץ' 14 (5 מ-6 ל-2) ו-6 אסיסטים, דייויד בלותנטאל 12 (2 מ-6 לשלוש), דרק שארפ 11, ליאור אליהו 9, טרנס מוריס 6, וונטיגו קאמינגס (1 מ-6 ל-2) ומרכוס פייזר (1 מ-4 ל-2) 2 כל אחד.

לה מאן: סם קלנסי 20, נבויסה בוגאבאץ' 12, לוקה בוגדנוביץ' 10, ניקולס באטום 9, אלאין קופי 8 ו-11 ריבאונדים, פיליפ ריצ'י 10, רביב לימונד 4 (1 מ-5 ל-2) ו-5 אסיסטים, אנטואן דיו 2

"לא הצלחנו לייצר שום מומנטום"

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש אמר בסיום המשחק: "לא הצלחנו לייצר שום מומנטום. עשו כל כך הרבה בילד אפ לעונה הזאת ואני בטוח שכל הצופים שהגיעו לכאן מאוד מאוכזבים. האנרגיות בחדר ההלבשה היו של טירוף, ולא ציפיתי שנשחק ככה".

ליאור אליהו: "הייתה המון התרגשות, כדורים לא נכנסו וזה טבעי. אני מקווה שבמשחקים הבאים ניראה יותר טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully