וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנצ'ר של אלונסו

מיקי יואכים

27.10.2007 / 10:29

מה קרה לנהג הספרדי, אלוף העולם הצעיר אי פעם, דווקא בעונה שהיתה אמורה להיות החגיגה שלו, ולמה בכל זאת הוא יכול להיות אופטימי

זו הייתה אמורה להיות עונת החגיגה הפרטית של פרננדו אלונסו. אלוף העולם הצעיר אי פעם, האיש שהצליח להביס את מיכאל שומאכר, פעמיים אלוף העולם, הגיע להרפתקה חדשה באחת הקבוצות האיכותיות של הפורמולה – מקלארן-מרצדס. אותה מקלארן שבנתה לקראת העונה מכונית חדשה ומעולה והביאה רוקי מבטיח כגיבוי לאלונסו. הכל נראה מוכן לאליפות נוספת בסערה.

ואכן, אי שם בינואר הופיע אלונסו באירוע פתיחת השנה של מקלארן בוולנסיה כמו חתן לחתונה. שמפניות וחיוכים פוזרו לכל עבר. רון דניס התהלך כטווס והעיתונאים רק ניסו לתהות על קנקנו של הסייע החדש של אלונסו – לואיס המילטון. מה שקרה אחרי כן, היה אחד המבחנים הקשים בחייו של אלונסו וללא ספק העונה הקשה בקריירה שלו.

הסיבה הראשונה לעניינים הייתה, כמובן, יכולתו הפנומנלית של המילטון. אף אחד, ובמיוחד אלונסו, לא ציפה שהמילטון יהיה מתחרה רציני כל-כך. אלונסו מעולם לא פגש כזו תחרות באחת מקבוצותיו הקודמות ונראה מעט מבוהל מהעניין. זה הוביל לחוסר יציבות רציני של הספרדי, בנוסף לכמה טעויות לא אופייניות. אולי זה היה חלק מתהליך ההתאמה שלו בקבוצה החדשה, אבל יחסית ליציבות המפתיעה של המילטון, הספרדי נראה מאוד לא בטוח.

הוא זכה במספר מרוצים, האיכותי שבהם היה מונאקו, אבל לרוב אכזב. המקום השביעי במונטריאול היה התוצאה החלשה של אלונסו מאז 2005. המשמעות הייתה פיגור של 14 נקודות במהלך העונה מהעמית הרוקי שלו. לראשונה בקריירת הפורמולה שלו, אלונסו היה בעמדת מגננה והוא לא ממש נהנה מהתחושה שבעניין. ברגע שהאליפות התרחקה, גם היחסים בין אלונסו למקלארן ירדו לשפל חדש. התקרית בהונגריה הייתה אחד האירועים המבזים בתולדות הפורמולה (אלונסו חסם את המילטון ברחבת התדלוק, כדי שזה לא יוכל לחזור בזמן להקפת דירוג וכך זכה בפול פוזישן). אם זה לא מספיק, תכתובת האי-מייל בין אלונסו לנהג המבחן פדרו דה-לה-רוסה הייתה אחת הראיות בפרשת הריגול של מקלארן והדביקה לספרדי את תדמית הבוגד בתקשורת האנגלית, שהתייצבה מאחורי המילטון ודניס.

רגעי הקרב האלו דווקא העירו את אלונסו במירוץ שלו אל התואר. הוא חזר לפוקוס והציג את הכושר הטוב שלו מהעבר. הוא ניצח במונצה ובנורבורגרינג ונראה היה שהוא חוזר לתמונה. הוא סגר על המילטון בכל מירוץ ונראה שוב כמו אותו נהג שהצליח לנצח את מיכאל שומאכר בקרב צמוד רק אשתקד. החלטיותו, תשוקתו ומהירותו של אלונסו האפילו על זה של עמיתו הרוקי. אחרי החלקה לא אופיינית במירוץ הרטוב ביפן, אלונסו סיים שני בסין ושמר על סיכוייו לאליפות לקראת הפינאלה הגדול באינטרלאגוס. גם בברזיל הוא הראה למה יש לו שני תארים עולמיים. בניגוד להמילטון, שעשה כבר בפתיחה את כל הטעויות האפשריות, אלונסו שמר על קור רוח ועשה הכל נכון. אבל גם הוא היה חסר אונים מול היכולת הפנומנאלית של הצמד מפרארי ומול הנהג המתאושש השני בסבב – קימי רייקונן. כך הלכה לה הזדמנות להשיג שיא, שאותו לא השיג אפילו שומאכר – זכייה באליפויות רצופות בקבוצות שונות – הישג אליו הגיע רק חואן מנואל פאנג'יו האגדי.

ספק רב אם אלונסו יחזור טוב יותר לקראת 2008 ויש גם ספק גדול באשר למימוש חוזהו במקלארן. נהג מירוצים ענק הוא לא רק זה שמנצח, אלא זה שיכול לקחת בעיות ולהתמודד איתן. אלונסו הוכיח יכולת כזו העונה. יש כאלה שמאשימים אותו באפאטיות לקראת הסוף – לאור היחסים במקלארן. אבל, במידה והוא יצליח לזכות שוב בתואר העולמי, אין ספק שהחגיגות שלו יהיו מתוקות הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully