וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנט "מכניס את הרגליים מתחת לשולחן"

עוזי דן וניל סילבר

24.10.2007 / 8:11

מינוי מייקל אמאנלו לסקאוט עבר בשקט בתקשורת, אולי בגלל שלושת הניצחונות הרצופים. יכול להיות שהמאמן הישראלי כבר השתלב בנוף?

כשאברהם גרנט מונה למנג'ר צ'לסי הגבות הקולקטיוויות של הכדורגל האנגלי הורמו בשאלה עד כמה הוא מתאים למועדון בסדר גודל כזה. בשבוע שעבר יכול היה גרנט להאנח ברווחה לאחר שהתקשורת האנגלית כלל לא התעסקה במינוי של מייקל אמאנלו - שחקן העבר של מכבי תל אביב - לסקאוט הראשי של המועדון בשבוע שעבר.

אמנם כמו שנכתב על רומאן אברמוביץ' וגרנט, יש פה עניין של "סידור עבודה" ואיחוד בין חברים, אבל זה נוהג שקיים בהרבה מועדונים, באנגליה ובאירופה, בוודאי ברמות של משרות זוטרות יחסית כסקאוט. במועדון כמו צ'לסי, בטח לאור העובדה שהמינוי של המנג'ר עצמו היה בין חברים, זה היה אמור להגביר את הלחץ על גרנט, אבל יש כמה סיבות למה התקשורת האנגלית לא מתעסקת באמאנלו.

קודם כל סקאוט, גם אם הוא סקאוט ראשי, לא ממש מעניין - הוא לא מתעסק עם שחקני הקבוצה עצמה ואין לו השפעה על הליגה או על חיי היום-יום של הקבוצה. העובדה החשובה יותר בסיפור היא שגרנט "מכניס רגליים מתחת לשולחן" כפי שאומר הפתגם האנגלי, הווה אומר מייצב את מעמדו, ובסך הכל ההרגשה היא שהוא עושה עבודה לא רעה.

כשהעניינים עובדים - וגרנט ניצח שלושה משחקים רצופים - יש למנג'ר, בוודאי אם הוא חדש, סמכות ויכולת לשנות דברים ולהביא אנשים. האנק טן קאטה היה הראשון, אמאנלו הוא השני ולפי מה שגרנט כבר אמר כמה פעמים יובאו עוד אנשים לתפקידי אימון.

"מייקל ואני מכירים הרבה שנים ואני רוצה לברך אותו על הצטרפות למועדון. כסקאוט ראשי הוא יהיה נכס לקבוצה ויעבוד בצמוד למיק מקגיוון", אמר גרנט לאחר המינוי.

אמאנלו בן ה-42 זכור לאוהדים בארץ מהשנתיים שלו כבלם במכבי תל אביב, אבל הם היו האחרונות בקריירה ארוכה ועשירה, שכללה בין השאר הופעה במונדיאל 1994 במדי נבחרת ניגריה וגם תקופה קצרה באנגליה במדי נוטס קאונטי מליגת המשנה. אמנם באנגליה לא ממש זוכרים אותו מחוץ לנוטינגהאם, אבל מסתבר שהקשר עם גרנט נמשך לאורך כל השנים.

"הגעתי למכבי תל אביב מליידה הספרדית ושם פגשתי את אברהם", הסביר אמאנלו שלשום, "הוא הפך לא רק למאמן טוב מאוד עבורי אלא גם לחבר יקר. היתה לנו עונה טובה והגענו לגביע אופ"א. כשהגעתי לגיל 35 החלטתי לפרוש וחזרתי לארה"ב לעסק של המשפחה שלי. עזרתי בניהול העסק והמשכתי לאמן כדורגל בגילאי נוער וקולג'ים. בנוסף עסקתי בסקאוטינג, בייחוד עבור מאמנים ששיחקתי בשבילם בעבר ואני מעריץ אותם".

אמאנלו מספר כי כאשר פרש ממכבי, הציע לו גרנט, שעבר לאמן את מכבי חיפה, לבוא ולהיות עוזרו. "זה לא הסתדר מסיבות אישיות, אבל נשארנו בקשר כל השנים ושוחחנו הרבה על כדורגל. לאברהם יש זיכרון ארוך וטוב, הוא העריך את צורת המשחק שלי כשחקן וכיום הוא מעריך את דעתי על ענייני כדורגל ואת הבנת המשחק שלי. הוא היה מתייעץ אתי ושומע את דעתי במשך השנים".

ומה יהיה כעת? "זו הזדמנות נהדרת עבורי לא רק להוכיח את עצמי ברמות גבוהות אלא גם להחזיר לאברהם על האמון ולהצליח בצ'לסי. זה מועדון נהדר שהוא גם משפחה, אני מאושר להגיע אליו".

מי אתה אמאנלו?

נולד: 4.7.65, אבה, ניגריה

תפקיד כשחקן: בלם

קריירה כשחקן: אנוגו ריינג'רס, ניגריה (85-84) | מכללת בוסטון (89-85) | מולנבק, בלגיה (89-93) | טרייר, גרמניה (94-93) | נוטס קאונטי (95-94) | סן חוזה (97-95) | ליידה, ספרד (98-97) | מכבי תל אביב (00-98)

משחקים בנבחרת: 14 הופעות כולל השתתפות במונדיאל 94'

מאז הפרישה: אימן נערים וקולג'ים בארצות הברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully