וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו קיום במכבי אחי נצרת

יצחק סולומון

22.10.2007 / 18:08

שוערה הדתי של הקבוצה הערבית, יוסי בצלאל, מרגיש בבית: "בכל מקום יש אנשים טובים ורעים, השאלה על מה מסתכלים" וחושף: "אלוהים לא מתעסק בכדורגל"

"אני מקיים את המצוות, שומר ומקדש את השבת וזה עושה לי טוב. לעולם לא אזניח את הדת, ולדעתי זה מה שמחבר אותנו למדינה היהודית הזו. אני גם לוקח שיעורי תורה וכשאתה אבא לילדים, זה עוזר להקנות להם מוסר וערכים. שיהיה להם בסיס טוב לחיים", אומר שוער מכבי אחי נצרת מהליגה הלאומית, יוסי בצלאל, בעונה שעברה מכוכבי העלייה של עירוני איתוראן קריית שמונה לליגת העל.

שחקני מכבי אחי נצרת כבר התרגלו לראות את בצלאל מגיע לאימונים כשהוא חובש כיפה כפי שעשה גם במחנה האימונים בהונגריה. קצת מוזר לראות בחור עם כיפה על הראש בקבוצת כדורגל ערבית, אבל בצלאל לא מתרגש: "גם בין החברים בנצרת יש דתיים ערבים, כל אחד יכול להיות מה שהוא רוצה, זה לא מפריע לשני. לא שופטים אדם לפי מראהו אלא לפי התנהגותו. גם אצלנו וגם אצלם יש אנשים טובים ורעים, השאלה מה אתה מחפש לראות", הוא אומר.

בצלאל מסביר כי למרות המגבלות, כדורגל ודת בהחלט יכולים ללכת ביחד. "רוב המשחקים נערכים ביום שישי, ואם יהיה לנו איזה משחק במרכז, אז אולי אלון אצל המשפחה. אך גם אם אחלל שבת, אני בטוח שהשם יסלח לי, כי זה לשם פרנסה ולא לשם הנאה. בלי קמח אין תורה, ומכף החובה זה יעבור לי בסופו של דבר לכף הזכות ואני אזכה במחילה. עכשיו אני קצת מזניח את השיעורים, כי זה נופל על האימונים, אבל גם על זה השם יסלח לי, אני בטוח. לשם כך אני מתייעץ עם אחי, שהוא איש חרד וצדיק, בכל מיני נושאים, וכך טוב לי".

בצלאל חשף כי הקדוש ברוך הוא לא מתערב בענייני כדורגל: "אני מתייעץ עם הרב שלי רק בענייני תורה, וברוך השם אני הולך בדרך הנכונה. אלוהים לא מתעסק בכדורגל אלא בענייני תורה ומשפחה. כמובן, אם תתפלל הוא ישמע אותך, אבל זה לא שתזכה בחיש גד או בפיס. הכי חשוב זה להיות חיובי ומה שקורה מגיע מלמעלה, והכול קורה לטובה".

בצלאל אמנם עזב את איתוראן קריית שמונה, אבל נשאר לגור בעיר הצפונית. "היו לי הצעות במרכז, אבל רציתי להשאיר את הילדים במסגרות שלהם, ולא להריץ אותם ממקום למקום. המאמן שמעון הדרי אמר לי שבונים קבוצה טובה בנצרת, ושיש סגל טוב ושזה מקום חם, ולשמחתי גילית שזה נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully