וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: מדרום תיפתח הרעה

תומר ספירשטיים ורן לטוביץ'

21.10.2007 / 14:32

כמובן שגם השבוע היו הפתעות, אבל לא במשחק שלו קיוו שני השתויים. ראטגרס הכניעה את דרום פלורידה, גם דרום קרוליינה נפלה שדודה

מה כבר אפשר להגיד בעונה שכזו? האמת – אנחנו נהנים מכל רגע, איך אפשר שלא? הנה, תומר מצא דרך – תעודדו את האייריש ותסבלו כל העונה. אז מה היה לנו השבוע? עוד מחזור "סולידי" בליגת פוטבול המכללות, בו שבע קבוצות מדורגות מופתעות, מתוכן ארבע בטופ-10. מה אפשר לצפות מהעונה שבה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לקבוצה שלך זה שבוע חופש? תוסיפו לזה מחזור שהיה בו ט"ד ניצחון בשנייה האחרונה, פילד גול ניצחן שתי שניות לסוף, משחק בין היריבות הגדולות ביותר בפוטבול המכללות, משחק ה-יריבות של הפאק-10, וכל זה לא משודר בשום ערוץ אצלנו ב"ארץ הקודש". אז מה היה לנו? בואו נראה. משפט השבוע שלנו – למה אין לי צלחת?

המשחקים המרכזיים: הכל חוץ מקל

לואיזיאנה סטייט (5) – אובורן (18): 24:30

הפעם נתחיל דווקא מהסוף, ועוד איזה סוף היה שם. כשהתוצאה 23:24 לטובת אובורן והכדור עמוק בשטח שלה, שבע שניות לסיום, במרחק לפילד-גול פשוט שינצח את המשחק, החליט לס מיילס ללכת על זה. מאט פלין, מאט פאקינג פלין, שלח את הכדור לדימיטריוס בירד שהשתחרר מהכיסוי ותפס את הכדור באנד-זון והשאיר את הניצחון בבאטון-רוז'. לכמה מאמנים יש את הוואבוס לעשות מהלך שכזה? אנחנו לא יודעים. רק בשביל לחדד את העניין, אם בירד לא היה תופס את הכדור, הזמן כנראה היה נגמר, וכך גם העונה של הטיגריסים (כן, טיגריסים ולא נמרים, עכשיו תרדו מאיתנו). אובורן צברו 292 יארד, מתוכם 212 של הק"ב ברנדון קוקס, שמסר ל-199 באוויר ב-18 מ-28 ושני ט"ד, ובצד המנצח מאט פלין, עם 22 מ-34 ל-319 יארד, שלושה ט"ד ואיבוד. עזר לו ארלי דוסט עם 93 יארד בשבע תפיסות (ללא ט"ד). הטייגרס עכשיו יכולים לקחת שבוע חופש ולהתאפס על עצמם לקראת הביקור בטסקלוסה אצל סייבן, אובורן, לעומתם, לא צריכים להתבייש – הם הוכיחו שהם בהחלט מאריות ה-SEC. כן, אנחנו יודעים – טיגריסים, אריות, אתם יודעים למה אנחנו מתכוונים. להקליט ולשמור.


קנטאקי (8) – פלורידה (14): 45:37

ידענו שזה יהיה משחק, אבל וואלה - איזה משחק. המפגש בין שני מועמדים להייזמן – טיבו ו-וודסון, ששניהם העמידו מספרים מפלצתיים, אפילו בסטנדרטים שלה, הסתיים כשידו של התמסח על העליונה. טיבו הבריק עם 256 יארד באוויר ב-18 מ-26 לארבעה ט"ד וללא איבוד, והוסיף ט"ד בריצה, יחד עם 78 היארדים שלו על הקרקע (הט"ד שלו בריצה, שתי דקות לסיום, סגר את הסיפור). אהדריי קאלדוול תפס 6 כדורים ל-73 יארד וט"ד, כשמהצד המפסיד אנדריי וודסון הציג משחק שיוצג על ידי הסוכן שלו לכל הסקאוטים של הליגה, עם 415 יארד באוויר ב-35 מ-50 לחמישה ט"ד ללא איבוד. דיקי ליונס תפס שלושה מהם ב-124 יארדים על 8 תפיסות, וג'ונסון 128 יארד ב-8 תפיסות. היה זה הניצחון ה-21 ברציפות של הגייטורס על הקנטאקי, הרצף השלישי באורכו באמריקה. הוויילד-קאטס יכולים להתנחם בכך שהם יכולים עדיין לשבור את הרצף השני באורכו, אם ינצחו את טנסי במחזור האחרון בבית. הכול עדיין פתוח ב-SEC.


מיזורי (15) – טקסס טק (22): 10:41

ציפינו שהמשחק הזה יהיה שוט-אאוט, אבל מה שיצא בסוף זה טבח של צ'ייס דניאל בגרהאם הארל, ששם סימן שאלה גדול מאוד מעל האחרון – האם הוא יכול להעמיד מספרים מול קבוצות איכות? לפחות במשחק הזה, התשובה היא – לא. מיזורי לא העמיסה יארדים באוויר כמו בכל העונה – דניאל סיים עם 210 יארד ב-14 מ-19 בלבד (שיא שלילי של יארדים וניסיונות העונה) – אבל שלושת הט"ד בריצה של ג'קסון נפלו על הרד-ריידרס כמו לבה רותחת. הארל העמיד מספרים יפים – 44 מ-69 ל-397 יארד וט"ד, אבל האיבודים, אוי האיבודים, גמרו אותו. ארבעה איבודים לשחקן שעד כה היו לו שלושה בכל העונה, כשאחד מתוך הארבעה הוחזר לט"ד של 38 יארד של סולאק. עכשיו סטטיסטיקה מעניינת – 397 היארדים של הארל במשחק היו שיא שלילי שלו העונה, כשהקודם עמד על – קבלו את זה – 473. טקסס-טק רק נכנסה לדירוג וכבר יצאה ממנו לפני משחק ביתי מול קולוראדו, ומיזורי תטפס למעלה לפני שיארחו את איווה סטייט.

יתר המדורגות: ואנדי, הו ואנדי

אוהיו סטייט (1) – מישיגן סטייט: 17:24

יתרון של 0:17 במחצית כמעט ונעלם, כשהספרטנים ניהלו קאמבק מרשים, שלא היה רחוק מלהיגמר בהפתעה. הבאקאייז החזיקו את הספרטנים על פחות מ-60 יארד בריצה, כשמהעבר השני, כריס וולס רץ לבדו ל-221 יארד ב-31 נשיאות וט"ד. עוד משחק סולידי לבקמן, עם 193 יארד באוויר ב-15 מ-23 לשני ט"ד ואיבוד אחד. בשבוע הבא מבחן גדול לבאקאייז, כשהם נוסעים לפן סטייט.


ראטגרס – דרום פלורידה (2): 27:30

כבר ביום חמישי קיבלנו את ההפתעה הראשונה של המחזור, כשראטגרס אירחה את השוורים והנחילה להם את ההפסד הראשון העונה, שפתח לחלוטין את המרוץ לאליפות הביג-איסט, בו כרגע מובילה דווקא קונטיקט (שניצחה בשישי את לואיוול). כן, אנחנו יודעים – זו לא באמת הפתעה, אבל תזרמו איתנו. הסיפור היה גמור כשמאט גרות', בניסיון נואש בדקה האחרונה בדאון רביעי ו-37 חטף את האינטרספשיין הראשון אך הקריטי מכולם וסגר את המשחק סופית, ונתן אות להמוני האוהדים בג'רזי להציף את המגרש. כוכב המשחק היה ללא ספק ריי רייס, שרץ 39 – כן כן, 39, כמה קרח הוא יצטרך לברכיים – ל-181 יארד אבל ללא ט"ד. טיל הוסיף 179 יארד באוויר ב-11 מ-29 ושני ט"ד (ראטגרס סופסוף נזכרו שיש להם גם אופציה למסור). דרום פלורידה נפרד מהדירוג הגבוה ביותר שהיה לה אי פעם.


אייווה סטייט – אוקלהומה (4): 17:7

הסייקלונס נתנו לסונרס משחק מהחיים, ולולא חטיפה של וולף בתוך האנד-זון לקראת סוף המשחק, ייתכן והיינו רואים עוד הפתעה. בראדפורד סיים עם 16 מ-28 ל-183 יארד ואיבוד, אבל שתי כניסות לאנד-זון של כריס בראון (50 ב-13) הספיקו לסונרס כדי להיצמד לטופ-3. הסונרס מקבלים שבוע חופש לפני המשחק מול טקסס איי.אנד.אם, ואילו אייווה סטייט הולכת לקבל קצת במיזורי בשבוע הבא.


דרום קרוליינה (6) – ואנדרבילט: 17:6

יסלחו לנו דרום פלורידה, אבל זו ההפתעה של המחזור. הקבוצה של ספורייר, שכל העונה נראתה יציבה ובטוחה בעצמה, וכבר גרמה לכולם להבין ולקבל שהיא אחת מאריות הליגה, הפסידה – ועוד בבית – לואנדי המגוחכת. ואנדי, שלא נראתה כמו כלום העונה, פשוט העלימה והשתיקה את הגיימקוקס. קרוליינה לא הצליחה לשים נקודות על הלוח במשך כל המחצית השנייה, כשסמלי מוסר ל-154 יארד ב-14 מ-24 ושני איבודים, כשמהצד השני מקנזי אדאמס מוסר ל-123 יארד ב-8 מ-16 לשני ט"ד ואיבוד. ואנדי ניצחו במאבק על הקרקע 146 לעומת 26 עלובים של הגיימקוקס, ובמאבק האיבודים איבדו 2 לעומת 4 שעשו בסופו של דבר את ההבדל.

הברווזים

וושינגטון – אורגון (7): 55:34

בואו נתחיל בכך שהברווזים באים לוושינגטון ומנצחים במשחק צמוד (לפחות עד סוף הרבע השלישי) קבוצה טובה, אחרי זה תוסיפו למשוואה את שיא הבית ספר בריצה שנקבע אתמול (465 יארד). ג'ונתן סטיוארט נתן משחק מפלצתי של 251 יארד על הקרקע עם שני ט"ד ב-32 נשיאות, קרנשאו הוסיף 2 ט"ד ב-15 נשיאות ל-113 יארד ודיקסון עוזר להם עם עוד 99 יארד וט"ד. דיקסון גם הוסיף 196 יארד באוויר ב-19 מ-30, ט"ד ואיבוד. מהצד המפסיד, ג'ייק לוקר סיים עם 257 יארד באוויר, 4 ט"ד ואיבוד באחוזים לא מרשימים של 12 מ-31. ברבע האחרון הברווזים היו קטלניים וניצחו אותו 24-3, מה שגמר כמובן את המשחק לווילינגהאם, שממשיך במסורת ההפסדים שלו למדורגות. בשבוע הבא הברווזים היקרים, שכרגע נראים כקבוצה הטובה ביותר בפאק-10, מארחים את הטרויאניים, ולא רק זה – המשחק אמור להיות משודר בפוקספורט.


ווסט וירג'יניה (9) – מיסיסיפי סטייט: 13:38

הדבר המסקרן ביותר במשחק הזה היה השאלה האם פקמן ג'ונס – שחקנה לשעבר של ווסט וירג'יניה – שעמד בשולי המגרש, יפתח בתגרה עם מישהו במהלך המשחק. ההתמודדות במורגנטאון כבר הייתה גמורה בסוף הרבע הראשן, כשהמאונטניירס הובילו 0:28. סטיב סלייטון, שנעלם קצת לאחרונה, החזיר את החיוך לאוהדי המאונטניירס, עם 127 יארד על הקרקע ב-23 נשיאות וט"ד, פט ווייט – כרגיל – עזר עם 89 יארד בריצה וט"ד, ו-61 יארד באוויר ב-8 מ-12 לשני ט"ד ואיבוד, וגם הספיק לנוח מחצית שלמה על הספסל. בשבוע הבא הם מתארחים אצל ריי רייס, שלא ידוע בהכנסת האורחים שלו.


יו.סי.אל.איי – קליפורניה (10): 21:30

איך קבוצה, שמצליחה להפסיד ליוטה ובבית לאייריש עדיין בלתי מנוצחת במאבק אליפות הפאק-10, אנחנו לא יודעים. כנראה שמשהו נדלק בעיניים של הברואינס כשהם פוגשים את ה-יריבה שלהם. פטריק קוואן חזר מפציעה ומסר ל-161 יארד ב-18 מ-27 וט"ד, קהיל בל רץ ל-142 יארד והצעידו את הברואינס לניצחון הגדול ביותר שלהם העונה בינתיים. ארבעת האיבודים של קאל הרגו אותם בסופו של דבר, במיוחד האחרון – איבוד אווירי שנתפס על ידי וורנר שהחזיר אותו 74 יארד לט"ד, דקה וחצי לסיום. דשון ג'קסון נתן משחק מצוין למפסידים, של 136 יארד באוויר ב-9 תפיסות ושני ט"ד ונייט לונגשור מסר ל-232 יארד ב-22 מ-34 ושלושה ט"ד, אבל שלושה איבודים מיותרים מאוד. קאל פוגשת בשבוע הבא את הסאן-דווילז (שקיבלה התחייבות מג'ק – הבן של – אלוויי) במשחק של להיות-או-לחדול מבחינתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אוי ויי, נוטרדאם

נוטר דאם – דרום קליפורניה (13): 38:0

השיליילה זה מטה גדול, שעובר בין המנצחות ביריבות הגדולה הזו (למרות שהוא בידי הטרויאנים כבר חמש שנים ברציפות – עכשיו כבר שש, הרצף הארוך ביותר של הטרויאנים על האירים). הטרויאנים ידעו שהם חייבים לנצח את המשחק הזה כדי לשמור לעצמם סיכוי במרוץ לאליפות, במיוחד לאור התצוגות הלא מרשימות שלהם העונה, פרט למשחק בנברסקה. מנגד, האייריש נראים זוועה, והם היו חייבים לנצח את המשחק כדי לשמור על צלם כבוד בעונה הגרועה בתולדותיהם (זה עוד לא רשמי לגמרי, אבל אל תדאגו – זה יגיע). אז מה עשו האייריש? נתנו לטרויאנים את השיליילה, פתחו את העכוז, ונתנו לטרויאנים לדחוף להם אותו 38 פעמים פנימה. 38. זהו ההפרש הגבוה ביותר שבו ניצחו את האירים בכל ההיסטוריה (וזו, להזכירכם חתיכת היסטוריה), וההפסד הביתי הכי גבוה של האירים מאז הפסידו לאוקלהומה 40:0 בשנת 1956.

האירים יכולים להתנחם בשלושה דברים – הם עדיין מובילים במאזן היריבות (גם בסאות' בנד), הם עדיין מחזיקים ברצף הארוך יותר של ניצחונות ביריבות (11) וההפרש הגדול ביותר בין הקבוצות הוא עדיין הניצחון של האירים 0:51 בשנת 1966. כן, קחו את הנחמה הזו ותנגבו איתה את ה...

האירים נראו רע – ואנחנו לא מדברים רק על המדים הירוקים המזעזעים – למעשה, הם נראו כל כך רע, שאפילו אברהם גרנט לא היה יכול לעזור להם. מארק "דירטי" סאנצ'ז, שהחליף את הקואלה, סיים עם 21 מ-38 ל-235 יארד וארבעה ט"ד, ושימו לב למספרים של התופסים שלו: הייזלטון סיים עם 3 תפיסות ל-80 יארד וט"ד, דייוויס עם 5 ל-40 וט"ד, האבילי עם 3 ל-18 וט"ד ובראדפורד עם 1 ל-8 וט"ד. ג'ו מקנייט הוסיף ט"ד ב-7 נשיאות ל-65 יארד. מנגד – אם אפשר לקרוא לזה נגד – שארפלי סיים עם 17 מ-33 ל-117 יארד ואיבוד, ושאר הקבוצה – אם אפשר לקרוא לזה קבוצה – עדיף שלא נזכיר. האירים הבטיחו את הפעם ה-13 בכל שנות קיומם של עונה במאזן שלילי, והרביעית מאז 1999, זהו גם ההפסד הביתי הרביעי ברציפות (חכו, בשבוע הבא מארחים את חיל הים ויכולים לשבור גם את השיא הזה), הרבה בזכות 462 יארד של התקפת הטרויאניים לעומת 165 של האירים. בשבוע הבא האירים, כאמור, יארחו את חיל הים, ואילו הטרויאניים יוצאים לעוד משחק חוץ – הפעם אחד קשה – ביוג'ין, מול הברווזים של אורגון.

שוב הולך קשה למק'קוי

קולוראדו – קנזס (15): 19:14

תראו מי 0:7. הג'יי-הוקס מקנזס הגיעו למגרש הקשה בבולדר, קולוראדו – מקום שהסונרס לא זוכרים לטובה – ויצאו משם עם עוד ניצחון במאזן. טוד ריסינג, הסופמור ק"ב, השלים 20 מ-29 המסירות שלו ל-153 יארד וט"ד, והוביל את קנזס גם על הקרקע עם 85 יארד, כשמהעבר השני קודי הוקינס מוסר ל-287 יארד ב-27 מ-44, שני ט"ד ושני איבודים. ריצת 0:16 של קנזס שנתנה להם את היתרון 7:19 בתחילת הרבע הרביעי די סגרה את הסיפור במאבק ההגנתי הזה. הג'יי-הוקס נוסעים לפגוש את טקסס איי.אנד.אם (שניצחו את נברסקה) בשבוע הבא למאבק מפלצתי בביג-12.


ביילור – טקסס (19): 31:10

הכול, אבל הכול, הולך קשה לחברים של קולט מק'קוי העונה. מק'קוי שלנו התגבר על שני איבודים בתחילת המשחק, וסיים עם 293 יארד באוויר וט"ד. זה היה הניצחון העשירי ברציפות של הלונגהורנס על ביילור, אבל התוצאה משקרת – המשחק היה צמוד מאוד עמוק בתוך הרבע הרביעי.


פיטסבורג – סינסינטי (23): 17:24

אמרנו לכם שזה מוקש? פיטסבורג לא אכזבה. 0:11 ברבע הרביעי, כולל חטיפה של ארון בארי למסירה של בן מוק, סגרה את הסיפור סופית שלוש דקות לסיום. לה-שון מק'קוי, הרץ האחרוי הפרשמן, רץ ל-124 יארד ב-25 נשיאות וט"ד, כשמהעבר השני בן מוק מוסר 21 מ-32 ל-237 יארד ללא ט"ד ואיבוד, ורץ ל-94 יארד וט"ד.


אילינוי – מישיגן (24): 27:17

הגרגרנים ממשיכים לטפס במעלה הדירוג ולטשטש את זיכרונות הפתיחה הקטסטרופאלית. הפעם בתפקיד הכוכב התורן, במקומו של הארט הפצוע, הופיעו הצמד הני ומאנינגהם, שנעזרו בהגנה נהדרת שלהם שהתעלתה על עצמה במחצית השנייה. הני סיים עם 201 יארד באוויר ב-18 מ-26, שני ט"ד ואיבוד, כשסופר-מאריו תופס 9 כדורים ל-109 יארד ושני ט"ד. לנעליים של הארט נכנס קרלוס בראון הטייל-בק, שרץ 25 פעם ל-113 יארד. ההגנה של מישיגן החזיקה את הק"ב של אילינוי, ג'וס וויליאמס, לטוטאל של 87 יארד ואיבוד, והנחילה לרון זוק את הפסדו השלישי.

סייבן בא עצבני

אלבאמה – טנסי (20): 17:41

בואו נתחיל בזה שזהו הניצחון הגדול ביותר של אלבאמה על טנסי ב-21 שנים האחרונות. כנראה שסייבן בא עצבני מהבית (מישהו לא מקבל, ניקי-בוי?) כי הוא החליט לפתוח את המשחק עם אונסייד קיק, להשתלט עליו – ועל כל המשחק. הקרימסון-טייד הערימו 510 יארדים נגד הגנת טנסי האומללה, וריצת 0:17 במחצית השנייה השאירה את המתנדבים המומים. ג'ון פארקר ווילסון סיים עם שיא קריירה של 363 יארד באוויר, שלושה ט"ד ב-32 מ-46, הול קבע שיא בית ספר של 185 יארד ב-13 תפיסות, וההגנה נראתה מפחידה במחצית השנייה. אריק – הבן של? (הערת עורך: די, נו - הוא לא באמת הבן של, אל תעבדו ככה על הקוראים שלכם) – איינג' סיים עם 22 מ-35 ל-243 יארד, ט"ד ואיבוד, אבל העובדה שטנסי צברו 11 פנלטי'ס לא ממש עזרה להם. בעוד שבועיים ניק סייבן מרח את קבוצתו מלואיזיאנה, והאמת – אנחנו כבר לא יכולים לחכות.


אוקלהומה סטייט – קנזס סטייט (25): 39:41

אנחנו לא יודעים אם זה הטירוף של גאנדי, אבל משהו סוחף את הקאובויז קדימה. שתי שניות לסיום המשחק ג'ייסון ריקס שם את הכדור בין הקורות בבעיטת פילד-גול של 26 יארד וסגר את המשחק, שפשוט היה צמוד לאורכו. רובינסון הוביל את המנצחים עם 11 מ-25 ל-181 יארד, שלושה ט"ד ואיבוד באוויר ו-109 יארד ב-16 ריצות, סאבאג' הוסיף ט"ד בריצה ל-124 יארד ב-28 נשיאות, וקוקס החזיר בעיטה ל-98 יארד וט"ד. מהצד המפסיד, ג'וש פרימן סיים עם 36 מ-51 ל-404 יארד ושלושה ט"ד לנלסון (12 ל-176), פאטון הוסיף ט"ד ב-9 נשיאות ל-62 יארד וג'ונסון הוסיף אחד משלו ב-9 נשיאות ל-56 יארד. קנזס יגידו יפה שלום לדירוג, ואוקלהומה סטייט יקבלו שבוע חופש לפני המשחק מול טקסס.

תשע מדורגות הפסידו השבוע, מתוכן שבע הופתעו, מתוכן ארבע בטופ-10, ואנחנו כבר לא ממש סופרים את זה כמשהו מוזר. רמת המשחקים רק עולה, והישורת האחרונה כבר נראית באופק. שוב אנחנו פונים לאלוהי הפוטבול שישדרו לנו סופסוף קצת משחקים ראויים, ואפילו השטן יודע שבסוף השבוע יש המון משחקים ראויים. מי ייתן, ואולי כבר בשבוע הקרוב זה יקרה. כמובן, לכל טענה ושאלה, פיתרונות והצעות או סתם צ'קים פתוחים – אנחנו כאן או במייל. שבוע טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully