וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיינל פור לפיינר פור

שגיא ניר

24.10.2007 / 12:53

בני השרון בונה על טפירו, נהריה על המסורת, ראשל"צ על הזרים וחולון על הכסף. שגיא ניר עורך מאצ'אפים בין אלו שיזנבו במכבי וירושלים

מאזן האימה

שחקנים בולטים:

בני השרון: מאיר טפירו, ארז כץ, קוקי בלצ'ר, אנדודי אבי, ג'ייסון וויליאמס, עוסמאן סיסה.

עירוני נהריה: ברק פלג, מתן נאור, עידו קוז'יקרו, אבי סוכר, סשה אוצ'וקוליץ', אדריאן פלדג'ר, אוטיס היל.

ראשון לציון: איתי לב, עודד שעשוע, ג'רל בלסינגיים, סדריק בנקס, בריאנט מרקסון, חואן מנדז.

הפועל חולון: מורן רוט, גוני יזרעאלי, אבישי גורדון, עמית תמיר, כריס ווטסון, מאליק דיקסון, טרה סימונס, אריק קמבל, פי ג'יי טאקר.

היכונו לעידן חדש. אחרי שנים של קבוצה וחצי בליגת העל, ועוד שתיים שמסתננות לארבע הגדולות רק כדי לקבל בראש, העונה התמונה נראית שונה, לפחות עד הג'אמפ הראשון. זה לא אומר שמכבי תל אביב והפועל ירושלים צריכות לדאוג במיוחד מהדחה בשלב הפיינל פור, אבל ההכנות של ארבע הדולקות בעקבותיהן בקיץ האחרון מבשרות שלפחות הדרך לשם תהיה מעניינת.

כניסתו של מיקי דורסמן כגורם חדש ומשמעותי ביותר לשוק טלטלה את שולי הצמרת השחוקה מסורתית של הכדורסל הישראלי. בני השרון ועירוני נהריה, שתי קבוצות חזקות ומבוססות שלא ממש הלכו עד הסוף בעונה האחרונה, יקבלו השנה פייט רציני מהעולה החדשה, שעם תקציב כפול משלהן ורכש נוצץ גם בקנה מידה אירופי אמורה להסתער על המקום בערבי הנעילה של העונה. האופטימיות שלנו, וההשקעה בגזרת הזרים מצד ראשון לציון, גרמה לנו לצרף למאבק גם את הכתומים. ככה, בשביל הצבע.

למה בני השרון תגיע לפיינל פור?

היא הגיעה לפיינל פור, היכתה בחצי גמר הגביע את מכבי תל אביב, אבל עדיין העונה האחרונה שלה נחשבת לסוג של פספוס. למה? אולי בגלל הסיבוב השלישי המביך, השקיעה המתמדת של לי ניילון בשבועות האחרונים וחוסר ההתקדמות של החבורה הסובבת אותו. אבל למרות ששמרה על רוב מרכיבי הסגל ההוא, בני השרון צריכה להיות אופטימית במיוחד לקראת העונה הקרובה.

מאיר טפירו, ללא ספק השחקן הישראלי המשפיע ביותר בעשור האחרון, הוא יותר מסתם הצהרת כוונות. גם בגיל 32, עם גוף שלא נעשה צעיר יותר, אמורה ראיית המשחק וחוכמת הרחוב שלו לשדרג את התרומה של חבריו, ובכלל זה הזרים שנחשבו עד לא מזמן כמובילים בזכות עצמם, כמו קוקי בלצ'ר. עם היציבות והאגרסיביות של ארז כץ והתקווה להמשך הפריחה ניצן חנוכי, בני השרון מסודרת בקו האחורי.

השאלה הגדולה, שהעסיקה הקיץ את אפי בירנבוים, היתה כיצד יפתור את הבור שהשאיר לי ניילון, שלמרות שגובה באנרגטיות והאתלטיות של ג'ייסון וויליאמס ועוסמאן סיסה היה הכלי ההתקפי המשמעותי היחיד של הקבוצה. אנדודי אבי, עוד פליט NBA שנפל ברשתו של היו"ר אלדד אקוניס, אמור לתת את התשובה. הצלחה שלו, ובני השרון תוכל לאיים גם על המקום השני. אולי.

למה נהריה תגיע לפיינל פור?

מאז עלתה לליגה הראשונה, נחשבה נהריה לפנינה של הכדורסל הישראלי. עם שטראוס וישקאר מאחוריה, וכדורסל מלהיב ואיכותי שכלל זרים מתמידים ושלד ישראלי יציב, הפך האולם הנהדר בעין שרה לעוד מוקד תרבותי בגליל המערבי. אלא שאחרי הכישלון של השנה שעברה, הרטינות מצד הקהל ומחשבות העזיבה של הספונסר, הופכת העונה הזו לחשובה במיוחד לעתיד המועדון.

אחרי שלפני שנה התבחבשה (אין מילה מדויקת יותר למה שקרה שם) עם הזרים, הלכה הפעם נהריה על בטוח. סשה אוצ'וקוליץ', אחרון הגארדים הזרים ברכבת, נשאר, ואליו הצטרפו שחקני הקבוצה בעבר אדריאן פלדג'ר ואוטיס היל, כחלק מטקטיקת הרכש המוכר והידוע, שאפיינה את המאמן אריאל בית הלחמי לאורך הקריירה שלו. אל השלד הישראלי, שאיבד את רביב לימונד ובעיקר את חביב האוהדים עמית בן דוד, הצטרפו אבי סוכר ומתן נאור, שאמור לשמש כעוגן ההגנתי וכלי הטיווח בחמישייה.

אחרי ההרפתקה הלא מוצלחת בעונה שעברה, חזרה הקיץ נהריה למקורות בתקווה שגם תוצאות העבר ישוחזרו בהתאם. הסגל הישראלי רחב וסולידי, הזרים אמורים לתת את הטון. אם לא תבצע שינויים בסגל, תקבל העונה נהריה מרכיב חשוב שנעדר אצלה בעונה שעברה - היציבות. האם הפעם זה יספיק לפיינל פור? זה כבר סיפור אחר.

למה ראשל"צ תגיע לפיינל פור?

לפני שנה היו בראשון על גג העולם. המקום השלישי נתן תחושה של דרך, וגם ללא המאמן גיא גודס שנחטף למכבי תל אביב והשחקנים שקיבלו הצעות מכל עבר, היו בטוחים שם שעלו על הנוסחא המנצחת. כעבור שישה חודשים, שני מאמנים ואינספור זרים, גם שם הבינו: בכדורסל הישראלי חייבים לבנות בכל עונה מחדש.

אז זה בדיוק מה שעשו שם הקיץ. עדי אזולאי, שהשאיר את הקבוצה בליגה, נשאר עם ג'רל בלסינגיים כמנהיג ובריאנט מרקסון כזר המשלים, וצירף אליהם שני זרים יקרים ואיכותיים - הגארד סדריק בנקס והפורוורד חואן מנדז. על פניו, ראשון לא תעבור השנה את מסכת החלפות הזרים והקונספציות הבלתי נגמרת, אבל מכאן ועד הפיינל פור הדרך ארוכה. עניין של 80 דקות ליתר דיוק.

כן כן, החוק הרוסי הוא שעשוי לעמוד השנה בין מכבי ראשון המתחדשת ושיחזרו ההישג של לפני שנתיים. מורן רוט, אור איתן והמתאזרח מאט מינוף היוו צוות משלים נהדר בעונה ההיא, עודד שעשוע, איתי לב וחיים שמעונוביץ' (ואולי גם הצעירים אופיר פרחי, טל דן ויוני ניר) יצטרכו לעשות את זה הפעם, בלא פחות משתי עמדות ישראליות משוריינות בחמישייה. ובהתחשב בעומק ובכישרון של היריבות בקרב על הכרטיס, זה לא הולך להיות פשוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

למה חולון תגיע לפיינל פור?

בדבר אחד אין ספק: הפועל חולון תהיה העונה העולה החדשה עם התקציב השמן ביותר, הסגל המוכשר ביותר והציפיות הגבוהות ביותר אי פעם. עם רכש שכולל שחקן NBA, שחקן יורוליג, שניים מכוכבי הליגה בשנים האחרונות ושתיים משלוש תגליות העונה האחרונות, הקהל הצהוב-סגול לא היה צריך הרבה יותר כדי למלא אולמות כבר במשחקי ההכנה. עכשיו כולם מחכים שהתזמורת הזו תתחיל לנגן.

מיקי דורסמן אוהב כדורסל ואוהב לנצח, וכדי שזה יקרה הוא תחב את היד עמוק לכיס כדי לשלוף רשימת כוכבים נוצצת, שהעמידה את הקבוצה שלו בשורה אחת עם הטוענות לארבע הגדולות. דורסמן, שידריך לראשונה בחייו בליגת העל (עם לא פחות מתשעה אמריקאים), יחזיק אמנם בהגה שינווט כמויות אינסופיות של כישרון, אבל ייאלץ להתמודד עם לא מעט סוגיות אגו, לא מעט בגלל הסגל היותר מדי עמוק שבנה והחוק הרוסי, שיחייב ספסול של הכוכבים הזרים שלו.

הפועל חולון חזרה בקול תרועה רמה לליגת העל, אבל האתגר הגדול של מאמנה יהיה להשאיר את הרוחות רגועות גם לאחר שהעונה תיפתח. הקהל כבר שם, התקשורת מתרגשת מהשחקן החדש בזירה, אבל לפסטיבל הגדול הזה עלולה להתווסף תופעת לוואי אנושית בסיסית – הלחץ. וזה, ככל הנראה, יהיה היריב המשמעותי ביותר של חולון בדרך להגשמת הציפיות.

תוצאה

ראשון לציון פותחת עונה עם תחושת התחדשות, אבל הדומיננטיות הרבה מדי של שחקניה הזרים עלולה להביא אותה ליותר מדי משחקים בהם הזרים יחפשו לככב והקבוצה תרד מנוצחת. הפועל חולון מציגה את ארסנל הזרים המבטיח ביותר, אבל החוק הרוסי ימנע ממיקי דורסמן לנצל אותו עד תום – עוד נדבך בחווית הכדורסל הצפויה למיליונר חסר הניסיון ברמות הגבוהות.

לנהריה יש את סגל השחקנים הישראלי הרחב ביותר, ועם הבחירה המדוקדקת בזרים ובמשחק ההגנה היא עשויה להשתחל פנימה. ובני השרון? יתרון ההמשכיות הופך אותה למועמדת הטבעית להשגת המטרה, אך הסגל הישראלי הקצר יחסית והעובדה שרוב הזרים שלה הם שחקנים משלימים מחזירים אותה לנקודת ההתחלה – הרבה מעתידה יקום וייפול על מאיר טפירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully