וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורבים שחורים

21.10.2007 / 10:22

פינת ההיסטוריה: לניוקאסל, שתפגוש ביום שני את טוטנהאם, יש מסורת מקסימה, עבר גדול, אבל הווה עגום מאוד, שכולל יותר מ-50 שנה ללא תואר מקומי

רבים מכם מכירים את ניוקאסל, אחד ממועדוני הכדורגל הותיקים באנגליה, אך מעטים יודעים את ההיסטוריה של אחת הקבוצות הגדולות שהתקשו לעשות משהו משמעותי בכדורגל האנגלי בשנים האחרונות, ולא בכדי. אוהדי ניוקאסל שכחו אולי מתי הם זכו בפעם האחרונה בתואר חשוב, אליפות או גביע. לקבוצה יש ארבע אליפויות ושישה גביעים, אך התואר האחרון, הגביע האנגלי, הושג לפני למעלה מ-50 שנה, בעונת 1954/5. על אליפות אין על מה לדבר, כאשר המועדון זכה בצלחת בפעם האחרונה רק ב-1926/7.

אך לפני שאנחנו קוטלים את המועדון הוותיק הזה, נספר שהמגפייז, הכינוי של הקבוצה, יש גם תואר אירופי אחד, "גביע היורדים" או בכינויו העכשווי, גביע אופ"א, בו זכתה הקבוצה בעונת 1968/9. הקבוצה, שנוסדה ב-1892, הייתה בעשור הקודם בצמרת הליגה, אך סיימה בשנתיים רצופות במקום השני (1996, 1997).

אם שאלתם את עצמכם מה משמעות הכינוי מגפייז, הרי שמדובר בזן מיוחד של עורבים, עורבי נחל ליתר דיוק. כך או כך, הקבוצה המשחקת במדי הזברה (שחור-לבן) מזוהה בעיקר עם אלן שירר, כוכב הקבוצה בשנות ה-90. שירר הוא מלך השערים של הקבוצה בכל הזמנים עם 206 כיבושים.

היריבה השנואה ביותר של ניוקאסל היא סנדרלנד, מולה כבש שירר את שערו האחרון במדי הקבוצה ב-17 באפריל בשנה שעברה. מי שמוביל כיום את הקבוצה הוא סם אלרדייס, שממש בשבועות האחרונים הסתכסך פעם נוספת עם הכוכב שלו, מייקל אואן, שעדיין לא מציג את היכולת שכולם מצפים ממנו, בעיקר בשל פציעות מהן הוא סובל מעת לעת. בנבחרת, אתם בטח יודעים, אין לו בעיה לכבוש ואוהדי הנבחרת רואים שחקן אחר לגמרי, לפחות בתקופה האחרונה.

לסיום, אי אפשר שלא להיות פרובנציאליים ולספר שניוקאסל פגשה בעבר קבוצה ישראלית. המפגש היה מול בני סכנין, שזכתה בגביע המדינה ונסעה לסנט ג'יימס' פארק במסגרת גביע אופ"א, אך המפגש בארץ לא השאיר לקבוצה מהמגזר כל סיכוי לאחר שהובסה 5:1. מי כבש? ניחשתם נכון, שירר חגג שלושער באיצטדיון רמת-גן ובתוספת צמד של פטריק קלייברט לא השאיר כל סיכוי לסכנינאים.

כעת, כשאתם מגיעים אל טופס הווינר לדון עם עצמכם על מי כדאי להמר בהתמודדות בין ניוקאסל לטוטנהאם, קחו את המידע כאן בחשבון. מי יודע, אולי זה יעזור במשהו.

  • עוד באותו נושא:
  • טוטנהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully