וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיע לדרום אפריקה לנצח"

21.10.2007 / 9:59

ג'וני ווילקינסון האנגלי לא לוקח קרדיט מהספרינגבוקס, שזכו בגביע העולם בראגבי. קפטן דרום אפריקה: "הייתי לוקח ניצחון של 0:3"

וידאו: רויטרס. תרגום ועריכה: בת גולן

"השחקנים היו שגרירים מצוינים"

חגיגות בדרום אפריקה, דמעות באנגליה. זו הייתה השלכת הסיום של גמר גביע העולם, שממנו ירדו הדרום אפריקאים מנצחים 6:15 וזכו להניף את הגביע. לאנגלים היו טענות רבות לשופטים שפסלו טריי במהלך המשחק, אבל אחריו הם יצאו ג'נטלמנים, כפי שיכולת לצפות משחקני נבחרת הרד רוז.

ג'ייק וייט, מאמן דרום אפריקה, עשה קסמים עם נבחרתו והוציא אותה מהשפל שבו הייתה מצויה בתחילת המילניום. שריקת הסיום מצאה אותו קורן מאושר, אבל הוא לא שכח לפרגן ליריבה: "היה קשה וכל הכבוד לאנגליה. אף אחד לא חשב שהם יתנו כזה טורניר, וזה רק מראה כמה קשה לשחק בגביע העולם. הגנות מנצחות בטורנירים כאלה, והיה משחק קשוח מאוד".

על הניצחון אמר וייט: "היה לנו חשוב מאוד לחזור אתו הביתה. אני בטוח שכולם שמחים בשבילנו שם בבית. השחקנים היו שגרירים מצוינים של המדינה".

הקפטן הדרום אפריקאי, ג'ון סמיט, התרגש: "אם הייתם אומרים לי לפני המשחק שננצח 0:3 הייתי קונה את זה", אמר. "זו הרגשה מדהימה שאי אפשר בכלל לתאר. זו התמורה שלנו לעבודה קשה, ולמרות שהאנגלים לחמו והצליחו להגיע לשלב הזה, עדיין עברנו אותם. היינו צריכים לשחק טוב כדי לקחת את הטורניר הזה".

הספרינגבוקס ניצחו גם ללא נלסון מנדלה ביציעים. מנדלה, שהתמונה שלו לובש את חולצת הנבחרת ב-1995 הפכה לאחת הסימבוליות בתולדות האומה, לא הצליח להגיע לאצטדיון אבל אמר לפני המשחק: "הפכנו לאומה מנצחת. אנא נצחו בשביל כולם".

"נעזוב את פריס בראש מורם"

"הגיע לדרום אפריקה לנצח", אמר ג'וני ווילקינסון, שהיה אחראי לכל שש הנקודות של נבחרתו. "הם היו מצוינים לכל אורך הטורניר. לא הרגשנו שאנחנו עומדים להפסיד, אבל זה מה שקרה. כבוד לכל מי שתמך בנו לאורך הדרך".

בריאן אשטון, מאמן נבחרת אנגליה, ערך מסע מופלא ובניגוד לעמיתו מהכדורגל, סטיב מקלארן, קיבל רק מחמאות בעיתונות הבריטית, שכינתה אותו, בין השאר 'היודה של הראגבי'. גם אשטון ידע שלספרינגבוקס הגיע יותר, והיה מרוצה מההישג האנגלי ומההעפלה לגמר למרות פתיחה לא טובה: "אף אחד לא חשב שיש לנו סיכוי, אבל האמנו לכל אורך הדרך. אני גאה בשחקנים, אמרתי להם לעזוב את פריס בראש מורם".

מי שהבקיע את הטריי שנפסל הוא מארק קואטו, שבשאט נפש ראה את השופטים פוסלים לו את ההבקעה: "בדרך כלל אתה מרגיש טוב אחרי שהבקעת טריי. זה היה טריי לגיטימי בעיניי". הקפטן פיל ויקרי לא התבכיין: "ההחלטות האלה הן חלק מהמשחק. לפעמים הן לטובתך ולפעמים לרעתך. לא אאשים את השופטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully