וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה אלופת העולם בראגבי

20.10.2007 / 22:47

ניצחה את אנגליה 6:15 במשחק הגמר, וזכתה בתואר בפעם השניה ולראשונה לאחר 12 שנה. האנגלים מאבדים את הגביע בו זכו ב-2003

יש גבול גם לנסים. ג'וני ווילקינסון והרגל שלו, ההירואיקה של הרד רוז האנגלים - כל אלה לא הספיקו לאלופת העולם בראגבי, נבחרת אנגליה, לשמור על תארה באצטדיון סן דני שבפאתי פריז. דרום אפריקה, שב-1995 זכתה בתואר במגרשה הביתי, עשתה זאת הפעם באירופה, ובצורה מוצדקת ביותר, עם ניצחון 6:15 (3:9).

הספרינגבוקס (אנטילופות קטנות) לא הצליחו, אמנם, לשחזר את הניצחון 0:36 משלב הבתים המוקדם ונקלעו לקשיחות האנגלית. אבל כמו נבחרת גדולה הם ידעו לעשות את ההתאמה הדרושה וניצחו את היריבה בנשק שלה - הגנה בלתי מתפשרת והשתלטות על מרבית הכדורים. פרסי מונטגומרי, השחקן היחיד בהיסטוריה של דרום אפריקה עם מעל ל-800 נקודות, הבקיע 12 נקודות בארבעה שערי שדה, אבל את החמישי והחשוב מכולם בעט פרנסואה סטיין הצעיר, שהצטיין לכל אורך המשחק.

לאנגלים לא הספיקה הפעם הרגל של ג'וני ווילקינסון. הם שמרו את הספרינגבוקס קרוב ברוב שלבי המשחק, אבל ברגע שסטיין כבש את השער שהעלה את דרום אפריקה ל-6:15, היה ברור שהמשחק גמור עבורם. מארק פואטו הבקיע בתחילת המחצית השניה טריי שנפסל ומנע מאנגליה לעלות ליתרון, אנגליה קיבלה במקום זאת בעיטת עונשין וזה היה המהלך שסיים, למעשה, את המשחק.

מחצית ראשונה - 3:9 לדרום אפריקה

הדקות הראשונות של המשחק נפתחו בלחץ אנגלי, אבל הם לא הצליחו לממש את היתרון שלהם בגלל שליטה דרום אפריקאית בליינאאוט. בדקה ה-7 עלו הספרינגבוקס ליתרון ראשון, כשפרסי מונטגומרי, הפולבק שלהם, בעט בהצלחה כדור עונשין - 0:3. חמש דקות בלבד חלפו ו-ווילקינסון נכנס לעניינים עם בעיטת עונשין נפלאה משלו - 3:3. מונטגומרי חיכה שלוש דקות כדי להשחיל כדור עונשין שני - 3:6 לדרום אפריקה.

הספרינגבוקס נראו נרגשים בדקות הפתיחה, לאחר מכן המשחק התאזן אבל הם לא מימשו הזדמנויות הבקעה. דרום אפריקה, שבשלב הבתים הצליחה לברוח כבר במחצית הראשונה, נגררה למשחק הקשוח ולא פרצה מערך אנגלי קשוח, שהתבסס על הרחקות כדורים לשטח היריב.

בדקה ה-36 יצאה דרום אפריקה להתקפה הממשית הראשונה שלה, ועם פריצה מצויינת של פרנסואה סטיין חדרה לתחום ה-22 מטר של האנגלים ("האזור האדום" שקרוב לשער), הגיעה עד למרחק שני מטרים מהקו אבל נעצרה בגלל עבירה של "נוק און" (נפילת הכדור למטה) ואיבדה את ההזדמנות. ולמרות זאת הצליחו הספרינגבוקס לסובב את הסקראם (הכנסת הכדור בתחילת מהלך). בסופו של דבר זכתה דרום אפריקה בבעיטת עונשין, ומוטנגומרי הוריד את הקבוצות להפסקה ביתרון של הספרינגבוקס - 3:9.

מחצית שניה - 6:15 לדרום אפריקה

המחצית השניה נפתחה בצורה אחרת לחלוטין ובדרמה שהכריעה את המשחק. מת'יו טייט פרץ בדקה ה-43 נפלא לכיוון השער הדרום אפריקאי, שבר את כל הליין והמהלך הסתיים בכניסה של מארק קואטו אל מעבר לקו. אחרי הילוך חוזר פסק שופט הוידאו שאין טריי והאנגלים הסתפקו בבעיטת עונשין של ווילקינסון - 6:9, במקום לקבל הזדמנות לעלות עם ההמרה ליתרון.

בדקה ה-47 פינה ג'ייסון רובינסון, שזה לו המשחק האחרון בנבחרת האנגלית, את מקומו בשדה בגלל פציעה. שתי דקות אחר כך ביצעו האנגלים עבירה ומונטגומרי השחיל את הבעיטה הרביעית בארבעה נסיונות - 6:12. לאחר מכן החל להתפתח בשדה משחק בעיטות, כשהקבוצות עדיין מתקשות לפצח את מערך היריבה ולא מגיעות עם הכדור לקו.

אנגליה שוב ביצעה, בדקה ה-61, עבירה במרחק גדול מהשער. סטיין ניסה את הבעיטה ועשה זאת בהצלחה - 6:15, ובפעם הראשונה במשחק הספרינגבוקס פתחו הפרש שגבוה מטריי, מה שהכריח את האנגלים לתקוף. לורנס דלאליו, שהיה שותף לאליפות ב-2003, נכנס בדקה ה-65 כדי להציל משהו לרד רוז. ווילקינסון בעט בדקה ה-71 כדור לניסיון לדרופ-גול, אך המרחק היה גדול מדי והוא לא הצליח להגיע לשער.

האנגלים המשיכו ליזום, אבל ככל שזה קשור לתקיפה ולניסיונות לכיבוש טריי, הם לא בדיוק מומחים בתחום. הספרינגבוקס סגרו היטב והתקרבו לשריקת הסיום ביתרון המבטיח, עד שהובטחה הזכיה השניה שלהם בתואר. דרום אפריקה היא הנבחרת השניה בהיסטוריה של האליפות שזוכה בפעם השניה, ומצטרפת בכך לאוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully