וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם סטיינברנר, עכשיו גם טורה

18.10.2007 / 23:25

מאמן היאנקיז ב-12 השנים האחרונות הודיע בשיחות בטמפה ביי כי לא ימשיך בקבוצה. דון מאטינגלי הוא המועמד העיקרי להחליפו

סיום העידן בניו יורק יאנקיז, שהחל בפרישתו של הבוס, ג'ורג' סטיינברנר, לפני שלושה ימים, נמשך הלילה (חמישי) בהודעתו של מאמן הקבוצה ב-12 השנים האחרונות, ג'ו טורה, כי לא ימשיך. טורה דחה הצעה של חמישה מיליון דולר לעונה אחת, לאחר שהשתכר בשלוש השנים האחרונות סכום של 19.2 מיליון דולר (מהם 7.5 מיליון בעונה החולפת). אם היה טורה לוקח את ההצעה, הוא עדיין היה המאמן היקר ביותר ב-MLB, אבל הוא סירב לקיצוץ בשכרו.

טורה הוביל את היאנקיז לפלייאוף בכל אחת מ-12 שנותיו במועדון. מייד כשהגיע, ב-1996, חילץ את הקבוצה מבצורת אליפויות בת 18 שנים, וזכה עימה בתואר גם בין 1998 ל-2000. ב-2001 היה רחוק אינינג אחד מזכיה רביעית ברציפות, אולם היאנקיז הפסידו לאריזונה ומאז לא זכו עוד בתואר.

מבחינה מקצועית דרכיהם של טורה והיאנקיז נפרדות בזמן הנכון, אולי אפילו מעט מאוחר מדי. בשנים האחרונות טורה לא הצליח למצות את המקסימום מפוטנציאל השחקנים שהיה לו וכשל שנה אחר שנה להביא טבעת. ועם זאת, יש לזכור כי הוא היה הראשון שעשה סדר במועדון לאחר השנים השחונות. הוא המאמן עם מספר הנצחונות השני בהיסטוריה של היאנקיז (1,173), שני רק לג'ו מקארת'י (1,460).

בעוד שמו של ג'ו ג'ירארדי, שחקן העבר של המועדון ומאמן פלורידה מארלינס ב-2006, הוזכר כמחליפו, המועמד המוביל כרגע הוא דון מאטינגלי, מאמן הספסל והאולסטאר לשעבר של הקבוצה. עם זאת, יש לזכור פרט מעניין בעברו של מאטינגלי - בשנים שבהן שיחק ביאנקיז ונחשב למנהיג, 1982 עד 1995, הם מעולם לא הגיעו לוורלד סירייס.

"זהו יום קשה", אמר מנכ"ל היאנקיז, בריאן קשמן, שהלך עם טורה את כברת הדרך בעשור האחרון. "עכשיו נתחיל בתהליך ארוך וקשה למציאת המועמד המתאים". נשיא הקבוצה, רנדי לוין, הוסיף: "אנחנו מכבדים את החלטתו".

אין ספק שהצעת היאנקיז לטורה משפילה, ושהם בעצם הראו לו את הדרך החוצה. סטיינברנר אמר עוד לפני פרישתו שאם גם השנה הקבוצה לא תזכה באליפות, הגיע הזמן של המאמן ללכת. אלא שעם טורה וסטיינברנר ייתכן מאוד שמספר שחקנים אחרים יעזבו את הקבוצה. מריאנו ריברה וחורחה פוסאדה, שחקני בית שטורה גידל, כבר אמרו כי אם הוא לא ימשיך גם הם לא ישחקו עוד בברונקס, ולאלכס רודריגז יש אופציה לצאת לקבוצה אחרת. מעניינת גם תהיה תגובתו של דרק ג'יטר, שעלה למייג'ורס ב-1996 ועשה את כל הקריירה שלו תחת טורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully