וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה בגביע ווינר בכדורסל

18.10.2007 / 22:40

מכבי תל אביב שלחה איתות ראשון להפועל ירושלים כשהביסה אותה 74:93 בגמר גביע ווינר במלחה. גלבוע/עפולה סיימה שלישית אחרי 82:83 על נהריה

אז אומנם מדובר בסך הכל בגביע ווינר, אבל מכבי תל אביב נתנה הערב (חמישי) הצהרת כוונות רצינית לקראת העונה שבפתח, כשהגיעה למלחה והביסה את יריבתה הגדולה הפועל ירושלים 74:93.

למרות שמדובר בסך הכל בגביע ווינר, המפעל שיזמה מנהלת הליגה המתקיים זו השנה השניה בלבד, היריבות הארוכה בין שתי הקבוצות הפכה את המשחק לאינטנסיבי וקשוח, אבל מהר מאוד הוא הפך להצגה של קבוצה אחת. למרות יתרון הביתיות נקלעה ירושלים לפיגור דו ספרתי כבר בשלבי הפתיחה, ובעוד שיותם הלפרין (21 נקודות) ודייויד בלות'נטאל (15 נקודות) קולעים פעם אחר פעם, התקשו הבחורים באדום לחבר רצף של סלים, ולא איימו מעולם על ניצחונה של האלופה.

ירושלים עדיין מחפשת בימים אלו שחקן זר לחיזוק הקו הקדמי שלה, אבל בינתיים יש לה לא מעט דאגות גם מכיוונם של הזרים שכבר נחתו בקבוצה, כיוון שוויל בליילוק (2 נקודות ב-19 דקות) וראמל קרי (0 נקודות ב-13 דקות) רחוקים מלהראות סימני התאקלמות במלחה.

רגע מכוער במיוחד נרשם כשבמהלך הרבע השלישי ביצע גיא פניני עבירה קשה במיוחד על ליאור אליהו, שעלה להטבעה במתפרצת ונזרק בברוטליות לפרקט על ידי פניני, מה שהקפיץ את הספסל הצהוב לשמיים במחאה.

במשחק המוקדם של הערב, בין שתי המפסידות בחצי הגמר, ניצחה הפועל גלבוע/עפולה את עירוני נהריה 82:83 וזכתה במקום השלישי בטורניר. נהריה היתה זו שהוליכה לכל אורך המשחק, כולל 59:66 בסיום הרבע השלישי, אבל בדקות הסיום הצליחה גלבוע/עפולה להשוות, וסל מצוין של ג'רמיין הול אחרי ריבאונד התקפה, 3.6 שניות לסיום, העניק לה את הניצחון ואת המקום השלישי המכובד.

קלעו לגלבוע/עפולה: ג'רמיין הול 18, טונג'י אווג'ובי (8 ריבאונדים) וגור פורת 14 כל אחד, למונט ג'ונס 13 (6 איבודים), חנן קולמן 7, דגן יבזורי 6, עמית בן דוד 5 (7 אסיסטים).

קלעו לנהריה: אדריאן פלדג'ר 17 (6 אסיסטים), מתן נאור 15 (4 שלשות), אבי סוכר 10, עידו קוז'יקרו, אוטיס היל וסאשה אוצ'וקוליץ' 9, אשאנטה ג'ונסון 8, ברק פלג 5.

מהלך המשחק

בפתיחת המשחק בחר דן שמיר להשאיר את גיא פניני, המצטיין של ירושלים בטורניר עד עתה, על הספסל, ופתח עם ארז מרקוביץ' במקומו בחמישייה. יחד עם מרקוביץ' עלו גם וויל בליילוק, טימי באוארס, ושני המצטרפים החדשים משורותיה של מכבי תל אביב, שרון ששון וג'יימי ארנולד. עודד קטש פתח עם החמישייה הקבועה שלו עד כה, עם עם וונטיגו קאמינגס, יותם הלפרין, דייויד בלות'נטאל, מרכוס פייזר וניקולה וויצ'יץ'. ירושלים העלתה את ארז מרקוביץ'.

דקות הפתיחה היו צמודות, לפני שמכבי החלה ללחוץ על הגז בניצוחו של יותם הלפרין ששלשה שלו חתמה ריצה של 2:12 של הצהובים, שהובילו בתום הרבע הראשון 13:21. דייויד בלות'נטאל התחיל להתחמם וההפרש קפץ ל- 15:30, אבל אז חזרה ירושלים עם ריצה מצוינת של 0:13, בזכות דקות טובות של ג'יימי ארנולד, וההפרש הצטמק, 28:30. קטש לקח פסק זמן על מנת להרגיע את מלחה שהתחיל להתלהט, ואחריו הוביל טרנס מוריס, שספג שריקות בוז צורמות מהקהל הירושלמי אחרי שחצה את הקווים הקיץ, את מכבי לבריחה נוספת, והמחצית הסתיימה בתוצאה 32:44 למכבי.

אם אנשי ירושלים קיוו לפתיחה מהירה למחצית השניה שתחזיר אותם למשחק, ענה להם בלוט'נתאל בשתי שלשות רצופות שפתחו הפרש שיא למכבי - 34:50. כניסתו של גיא פניני הכניסה רוח חיים מחודשת באדומים, וכמה נקודות שלו כירסמו בהפרש הצהוב, אבל פוש נוסף של האורחים לקראת סיום הרבע העמיד את התוצאה על 46:62, עשר דקות לסיום. ברבע האחרון התמקדו המקומיים בנסיונות לצמצם את התוצאה ככל הניתן כדי למזער את ההשפלה, אבל הפער רק צמח, ובדקות הסיום קטש אף הרשה לעצמו לעלות לפרקט את רגב פנאן ויחיאל סקוורר, ובסיום הראה לוח התוצאות על 74:93 למכבי.

קלעו למכבי: יותם הלפרין 21 (6 אסיסטים), דייויד בלות'נטאל 15, ליאור אליהו 13, עמרי כספי ודרק שארפ 10 כל אחד, טרנס מוריס 8 (10 ריבאונדים), ניקולה וויצ'יץ' ומרכוס פייזר 6 כל אחד, וונטיגו קאמינגס 4.

קלעו לירושלים: שרון ששון 23, טימי באוארס 17, ג'יימי ארנולד 12, גיא פניני 8, ארז מרקוביץ' 5, דרור חג'ג' 4, יהוא אורלנד 3, וויל בליילוק 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully