וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות השבוע: מישיגן כאן כדי להישאר

רן לטוביץ' ותומר ספירשטיין

18.10.2007 / 13:49

הוולברינס ימשיכו בתנופה שהחזירה אותם לדירוג, עוד מבחן ללואיזיאנה סטייט ודרום קליפורניה במשחק דמים בסאות' בנד נגד נוטרדאם

אחרי שסיכמנו עבורכם את מחצית העונה, אנו ממשיכים לעבר המחזור השמיני. השבוע יש לנו מדורגת חדשה-ישנה בדמותה של מישיגן, שחוזרת בגדול, ואם לא תהיה הפתעה (ואנחנו מהמרים שדווקא לא תהיה) אנחנו משערים שהיא תישאר אתנו גם לשבוע הבא. יש לנו השבוע שלושה משחקים בין מדורגות – שניים מה-SEC ואחד מהביג-12, ובשלושתם אנו עדים למצבים של להיות-או-לחדול, ופרט לכך השבוע ייערך משחק היריבות מהגדולים ביותר (ולדעת תומר הגדול ביותר) – כשנוטר דאם והאייריש הפצועים אנושות יארחו את הקבוצה ההיא מהמערב והקואלה שלה.

אנחנו מתחילים להתקרב לישורת האחרונה, כשבמחזור הבא אנו נחתום שלושה רבעי עונה, אבל עד אז יש לנו עוד כמה מדורגות בלתי מנוצחות שצריכות לקבל את ההפסד הראשון שלהן העונה. בוסטון, הוואי, אריזונה סטייט, וירג'יניה טק וג'ורג'יה מקבלות שבוע חופש מהעונה המטורפת הזו, וכל השאר – שאלוהים ירחם עליהן.

זהירות, מוקש

לואיזיאנה סטייט (5) – אובורן (18)

נמרים נגד נמרים (או לקטנוניים מביניכם – טיגריסים נגד טיגריסים. אגב, רן היה השבוע בספארי, ואנחנו עדיין לא מבינים את ההבדל). אובורן כבר דפקו לפלורידה את העונה, ועדיין מקללים את שני הפסדי הבית (מילא לדרום פלורידה, אבל מיסיסיפי סטייט???). מצד שני, אובורן מושלמת במשחקי החוץ העונה, וזה כולל כאמור את הניצחון בגיינסוויל ובארקנסו. לאובורן יש נטייה לגרור את המשחקים לדו-קרב הגנתי, אבל ללואיזיאנה סטייט לא אמורה להיות בעיה עם סוג כזה של משחק. מצד שלישי, במשחק בסקור נמוך אתה תמיד בסיכון, למרות שמצד רביעי – במצבים כאלה תמיד עדיף להמר על המארחת.

רן: אחרי שבכתבה האחרונה הצהרתי שלואיזיאנה סטייט היא עדיין הקבוצה הטובה ביבשת, איך אני אצליח לסתור את עצמי? ת'כלס, אני יכול בקלות, אבל אני אוותר לכם. אל.אס.יו באים עצבניים אחרי ההפסד בקנטאקי, ובבית, יחד עם החזרה של ארלי דוסט (כנראה) להרכב, אני מאמין שיצליחו לגרד את הניצחון. זה לא הולך להיות קל, אובורן כבר דפקו לי את ההימורים לא פעם העונה. לואיזיאנה סטייט +6.

תומר: טוב, ההרגשה שלי היא, יותר מכל, שיהיה משחק ממש מגעיל. שתי קבוצות שההגנות שלהן מדברות בשביל כל הקבוצה זה כמעט תמיד מתכון לאיכס. מצד שני, אם דוסט יחזור בכושר, אולי סופסוף נראה גם משהו מההתקפה, שדפקה להם את המשחק בלקסינגטון. כל משחק בחטיבה הזו הוא קשה, אבל אני מעריך שהנמרים מבאטון רוז/ יצאו עם ידם על העליונה. לואיזיאנה סטייט +7.


קנטאקי (8) – פלורידה (14)

אין קבוצה שיותר אוהבת להרוס מהוויילד קאטס – רק תשאלו את בריאן ברום, דארן מק'פאדן וגן דורסי. גם השבוע תצטרך ההגנה של אנדריי וודסון לעצור כוכב של הליגה, בדמותו של טיבו. פרסי הארווין בריא, אנדריי קאלדוול גם כן, והגייטורס חוזרים משבוע חופש כשהם חייבים, אבל חייבים, ניצחון כדי לשמור על סיכוי לאליפות החטיבה (להזכירכם – הם באותו בית עם קנטאקי והגיימקוקס).

רן: אם אתם מאמינים לדירוג, אז קנטאקי פייבוריטית במשחק הזה. כן כן, קנטאקי הקטנה פייבוריטית מול האלופה. הוויילד-קאטס באים עם מומנטום ויודעים שזה הניצחון שיפריד בין עונה טובה לעונה היסטורית. מצד שני, איך אפשר להמר נגד אורבן מאייר כשהוא עם הגב אל הקיר? קשה לי לראות איך פלורידה יוצאים מבור של הפסד נוסף, אבל יש לי הרגשה שאני אצטרך לראות את זה. אז אני הולך על הפתעה (או לא הפתעה) – קנטאקי +12.

תומר: הלב אומר פלורידה, אבל הראש אומר קנטאקי. הוויילד-קאטס, אם הם מנצחים גם השבוע, יגיעו בשבוע הבא למשחק בית מול מיסיסיפי סטייט כשהם 2 מ-2 במשחקי הבית שלהם. אז זה אומר שאם קנטאקי מנצחים השבוע הם מפסידים בשבוע הבא. מולם, אני לא רואה איך טיבו ושות' לא עוברים משוכה שלישית ויוצאים לחלוטין מתמונת ה-SEC, ואני די בטוח שאורבן מאייר עבד איתם בשבועיים האחרונים על הניצחון הזה. הבעיה של לואיזיאנה סטייט מול קנטאקי הייתה בהתקפה – אותה יש לפלורידה, ושל לואיוויל הייתה ההגנה – גם אותה יש לגייטורס. אני לא רואה את קנטאקי מנצחים את שתי הגדולות של ה-SEC ברצף, למרות שאם כן – אני אשתה לכבודם. פלורידה +10.

אוהיו סטייט מרביצה

מיזורי (15) – טקסס טק (22)

שניים מהק"ב הטובים בליגה נפגשים למשחק שאמור להיות בסקור גבוה. צ'ייס דניאל והטייגרס הפסידו בשבוע שעבר בפעם הראשונה העונה באוקלהומה, אבל בסך הכול הם די מרשימים. מנגד, גרהאם הארל – הק"ב הכי אפקטיבי בליגה – הפסיד רק לאוקלהומה סטייט של הגרסה ההפוכה של גאנדי ההודי. המשחק הזה יהיה להיות-או-לחדול עבור שתי הקבוצות שמפתיעות מאוד העונה, ויקבע לא רק מי תמשיך בדירוג, אלא גם מי תמשיך לעבר משחק אליפות הביג-12.

תומר: ההבדל בין הקבוצות, על הנייר, אינו כזה גדול. הרד-ריידרס שמים בממוצע 50 נקודות על הלוח מול 20.6, ואילו מיזורי שמים "רק" 40 בממוצע לעומת 24.5 שהם מרשים. עם זאת, בשנה שעברה, בטקסס, מיזו ניצחו בגדול. אני לא רואה ניצחון כזה גדול השנה, אבל בכל זאת אני הולך על בטוח ומהמר על הקבוצה הביתית. מיזורי +7 בשוט-אאוט מרהיב.

רן: אם עד לפני שבוע חשבתי שהטייגרס הם בלוף, הרי שאחרי התצוגה המכובדת באוקלהומה אני אתן להם יותר קרדיט השבוע. גרהאם הארל והרד-ריידרס באים עם המון מומנטום למשחק הזה, אבל לא שיחקו משחק חוץ קשה כל העונה, וביחידי שהיה קצת בעייתי ההגנה שלהם נראתה כמו כלום (מול אוקלהומה סטייט). מיזורי +14.


אוהיו סטייט (1) – מישיגן סטייט

בשקט בשקט, מתחת לרדאר של כולנו, הגיעו הבאקאייז בחזרה למקום הראשון בדירוג (נשמע לכם מוכר?). אנחנו לא יודעים עד כמה ג'ים טרסל מבסוט מהפוקוס שהבאקאייז מקבלים השבוע בתקשורת (למרות שהוא היה רגיל לזה כל העונה שעברה), ואם נסתמך על ההיסטוריה של הקבוצות שדורגו לראשונה במקום הראשון, לבאקאייז אין הרבה זמן ליהנות מאוויר הפסגות. סביר להניח שזה לא יקרה השבוע, אבל הם כבר מריחים את פן סטייט בשבוע הבא, ולא שוכחים שלפני כמה שנים הספרטנים דפקו לבאקאייז את העונה אחרי שהם עלו למקום הראשון.


ראטגרס – דרום פלורידה (2)

אם נסתמך על הסטטיסטיקה, הרי שאם השוורים עוצרים את ריי רייס על ט"ד בודד במשחק, הם עשו את שלהם. שתי הפעמים בהם רייס נכנס רק פעם אחת לאנד-זון היו שני ההפסדים של הסקארלט-נייטס, ועל הנייר לא אמורה להיות לשוורים בעיה גדולה מדי מולם. ועכשיו שאמרנו את זה – הם יגידו שלום לדירוג ויקבלו את ההפסד הראשון שלהם. רייס צריך להוכיח שהוא לא נופל משאר הרצים הבכירים בליגה (הארט, מק'פאדן וסלייטון) – וזה המשחק בו הוא יזכיר לכולנו למה הוא מסוגל. או שלא.

כשהאייריש מארחים את הטרויאנים

אייווה סטייט – אוקלהומה (4)

הסונרס חזרו בגדול לתמונת האליפות, ואייווה סטייט לא אמורה ליצור להם יותר מדי בעיות, אם כבר אז להפך – אנחנו נחזור לראות את אוקלהומה הדורסנית של תחילת העונה, ואולי אפילו חזרה שלהם לטופ-3.


דרום קרוליינה (6) – ואנדרבילט

הגיימקוקס, מהפתעות העונה, חייבים לנצח את ואנדי בבית, בטח שלפני סדרת המשחקים הקשה שעומדת בפתח. צפו לעוד ניצחון של ספורייר.


וושינגטון – אורגון (7)

הברווזים אמנם חזרו לנצח בגדול, אבל הם פצועים וחבולים ואיבדו שחקני מפתח בהתקפה לשארית העונה. מזלם שווילינגהאם לא מסוגל לנצח קבוצות מדורגות השנה, אבל לא כדאי להם לקחת את זה כמובן מאליו. צפו למוקש.


ווסט וירג'יניה (9) – מיסיסיפי סטייט

מיסיסיפי סטייט כבר עשתה את ההפתעה שלה העונה, כשניצחה את אובורן. במאונטנייר פילד זה לא אמור לקרות.


יו.סי.אל.איי – קליפורניה (10)

היו המון ציפיות מהברואינס בתחילת העונה – וכולן התרסקו עם ההפסד ליוטה ונוטר דאם, אבל הם נראים טוב מאוד בתוך הקונפרנס. קאל באה לביקור, עצבנית מההפסד הראשון שלה העונה לאורגון סטייט ואיבוד ההובלה בחטיבה, ודשון ג'קסון ידוע כאחד שמגיע למשחקים הגדולים, אבל אתם יודעים – לדרבי חוקים משלו. לכו תדעו.


נוטר דאם – דרום קליפורניה (13)

הקרב הגדול על השיליילה, ועבור חצי מאתנו זו היריבות הגדולה מכולן. האירים נראים פשוט זוועה – מאזן של ניצחון בודד מול שישה הפסדים, ההתקפה מדורגת אחרונה בליגה עם 190.9 יארד עלובים למשחק, וכמות הנקודות שהם שמים על הלוח לא פחות מזעזעת, כשהיא במקום הלפני-אחרון. מנגד, באים הטרויאניים כשהם מחוץ לטופ-10 לראשונה מאז 2002, בעקבות ההפסד שלהם לסטנפורד וההופעה הלא משכנעת מול אריזונה, כשעדיין לא ברור לחלוטין מצבו של בוטי (הקואלה) – שאמור להתמודד מול שארפלי, שיחליף את קלואסן כק"ב הפותח של האייריש, אחרי שהוביל אותם לשיפור קטן בתקופה האחרונה.

האייריש מובילים את הסדרה 42-31-5 ומובילים בסאות' בנד 23-11-1, אבל הטרויאניים ניצחו את חמשת המפגשים האחרונים, ועד כמה שזה כואב לנו להגיד את זה – אנחנו לא רואים אותם מפסידים את המשחק הזה. האייריש, לעומת זאת, כבר ויתרו על העונה הזו, וכל מה שנשאר להם זה לנסות לנצח את הטרויאניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מק'קוי מחפש עקביות

קולוראדו – קנזס (15)

הג'יי-הוקס עדיין בלתי מנוצחים, ומנגד קולוראדו כבר הרסו לאוקלהומה את המאזן המושלם – והם ישמחו לעשות זאת גם לג'יי-הוקס. לא משחק פשוט לקנזס, שתצטרך להתאמץ כדי להישאר בלתי מנוצחת גם השבוע.


ביילור – טקסס (19)

קולט מק'קוי הלא-עקבי הראה בשבוע שעבר את מה שציפו ממנו להראות כל העונה. בתקווה שיראה משחק שני רצוף ברמה הזו, ואם להיות קצת ריאליים – ביילור היא קבוצה נוחה לעשות את זה מולה.


אלבאמה – טנסי (20)

המתנדבים נראים טוב מאוד בבית, במיוחד בתקופה האחרונה, אבל רע בחוץ. הקרימסון-טייד נראים טוב שבוע אחד, ונורא שבועיים אחרי זה. יהיה מעניין בבאמה.


פיטסבורג – סינסינטי (23)

סינסי הפסידו בשבוע שעבר לראשונה העונה מול לואיוויל, ופיטסבורג היא לא קבוצה שצריך להקל בה ראש, בטח לא בבית. זהירות – מוקש.


אילינוי – מישיגן (24)

מישיגן סופסוף חזרו לדירוג, ולא רוצים להיפרד ממנו כבר בשבוע הראשון לחזרתם. הם ראו מה הילדים של רון זוק יכולים לעשות בבית (פן סטייט ו-ויסקונסין), ויש לנו הרגשה שהגרגרנים לא ייפלו למלכודת הזאת, ויוציאו דווקא את הפייטינג אילניי מהמרוץ לאליפות הביג-10, במיוחד לאור העובדה שמייק הארט, מיקירי המדור, ישחק למרות שנפצע קשה בשבוע שעבר מול פרדו, ויעמיד את רצף הניצחונות של מישיגן על אילינוי על שישה.


אוקלהומה סטייט – קנזס סטייט (25)

הקבוצה הכי סכיזופרנית בדירוג היא קנזס סטייט, ששבוע אחד שוחטת את טקסס בחוץ, ושבוע אחרי זה נראית מבולבלת בבית מול הג'יי-הוקס. אם תגיע הקבוצה המבולבלת למשחק הזה, מייק גאנדי יעשה ממנה מטעמים.

אוטוטו זה מגיע – בקרוב מאוד תסתיים לה עונת הבייסבול, ואנחנו נוכל לזכות בשידורים חיים של משחקי המכללות. אלא אם ימצאו לנו תרוץ חדש (כמו המשחק ההוא של הקנדים). בינתיים, כל מה שנותר לנו לעשות הוא להסתכל על המדורגות נופלות בזו אחר זו כמו דומינו. מי הבאה שתיפול? הימורים בבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully