וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרקור לאומי: קרלוס סיבליוס

אייל בן יעקב

18.10.2007 / 12:50

פינה שבועית חדשה בוואלה! ספורט, ובה מכיר אייל בן יעקב את הכוכבים האלמוניים מהליגה הלאומית. למנה הראשונה: חלוץ מכבי אחי נצרת

הפוטנציאל של קרלוס סיבליוס בן ה-25 זוהה כבר בגיל צעיר על-ידי סוכן שחקנים ארגנטינאי מפורסם, שהיה גם סוכנם של הרנן קרספו ופבלו איימאר. למרות שהוא קולומביאני מלידה, החל סיבליוס לשחק כדורגל מקצועני דווקא באתלטיקו רפאלה הארגנטינאית, שם בילה שנה. לאחר מכן עבר לשחק בקולומביה בקבוצות מיונריוס, פורטולואה וקינדיו, ובזכות היכולת הטובה שהציג בהן זומן לנבחרת האולימפית של קולומביה, שם ערך שבע הופעות וכבש שלושה שערים.

ב-2004 חתם סיבליוס בהפועל תל אביב, אך לרוע המזל, שבר את רגלו במשחק אימון של טרום העונה ושוחרר מוולפסון בבושת פנים. החלוץ חזר לקולומביה, התאושש מפציעתו, וחתם בקבוצת אספולי האקוודורית.

החיים במגזר

בקיץ של העונה שעברה החליטו באחי נצרת לקחת הימור ולרכוש את סיבליוס, שמאוד מעריך עד היום את ההזדמנות שניתנה לו: "אחי נצרת נתנו לי עוד צ'אנס להוכיח את עצמי בישראל, ואני מכיר להם תודה על כך", הוא אומר.

בעונה הראשונה בנצרת כבש קרלוס 10 שערים ובישל מספר זהה, אך מאחר שקבוצתו התמודדה בתחתית, כמו רוב קבוצות הליגה בעונה שעברה, הוא לא הגיע לכותרות. העונה הסיפור שונה - קרלוס הבקיע עד עתה כבר 5 שערים בליגה ובגביע הטוטו, ויחד איתו אחי נצרת מציגה כדורגל אטרקטיבי ורצה, בינתיים, בצמרת. "כל גול שהוא מבקיע הוא במבצע אישי. אפילו אם הוא רק צריך לדחוק את הכדור ממטר פנימה, הוא יודע לעשות את זה בסטייל", מעיד חברו לקבוצה, אדהם האדיה.

הסביבה במגזר מתאימה מאוד לסיבליוס ולהפך. החיבור נובע הן מאופייה של העיר, והן מאופיו של השחקן. "קרלוס הוא לא הטיפוס הבליין, הוא בחור שקט ונחמד, איש משפחה שדואג לאשתו ולילדה שלו, ונוהג ללכת לכנסיה בעיר כל יום ראשון. לכן קל לו להסתגל לעיר נצרת, שהיא עיר שקטה יחסית", מסביר האדיה.

חזק, מהיר וטכני

הייחוד הגדול של סיבליוס, שעושה אותו שונה משאר האורן ניסימים למיניהם שאפשר למצוא כיום בכל שפיץ בליגה הלאומית, הוא השילוב הנדיר שיש לו בין חוזק ומהירות לטכניקה. "השער הכי יפה שלו היה מול רעננה בעונה שעברה", נזכר האדיה, "הוא לקח את הכדור מהחצי, עבר חמישה שחקנים והבקיע".

בכלל, חבריו לקבוצה שופעים מחמאות כלפי הקולומביאני, אך לא שוכחים לציין שתמיד יש מקום לשיפור. "מדובר בשחקן שבטעות נקלע לליגה הלאומית, ושייך לפחות לליגת העל", אומר חיים סילבס, שכבר שיחק עם זר או שניים בקריירה שלו. "הוא בעל יכולת אתלטית פנומנאלית, אבל כרגע הוא לא סקורר בדם מהסוג של אלון מזרחי, הוא צריך לעבוד על זה ולהשתפר ואני מאמין שיעשה זאת", מוסיף סילבס.

"למרות מחסום השפה, לי ולקרלוס יש שפה משותפת בדמות הכדורגל", מספר שותפו לחוד הנצרתי, שלומי טולדו, "אנחנו מחזקים את שיתוף הפעולה בינינו ממשחק למשחק, ואנחנו נבקיע ביחד עוד הרבה שערים העונה". הקולומביאני, דרך אגב, מדבר מעט מאוד אנגלית ועוד פחות מזה עברית, אבל מי שמדבר ספרדית בקבוצה הוא לא אחר מאשר המאמן, שמעון הדרי, ואת מי יותר חשוב להבין מאת המאמן?

עתיד ורוד, ירוק או אולי צהוב

אם כן, ברור כי מקומו הטבעי של קרלוס סיבליוס הוא ליגה אחת מלמעלה, ונראה כי הוא ימצא את עצמו שם בקרוב. "אני מאמין שקרלוס יהיה בשנה הבאה בליגת העל, אני מקווה שעם אחי נצרת, אבל נראה לי שגם בלעדיה", מתנבא טולדו. סיבליוס, שחתם הקיץ ל-5 שנים נוספות באחי, שואף כרגע להעלות את הקבוצה ליגה, ולסיים כמלך השערים, דרישה עצמית בהחלט לגיטימית לשחקן ברמתו.

בכל מקרה, יש מי שכבר מחכה לסיבליוס בליגת העל. "הוא חלוץ טוב מאוד עם פוטנציאל גדול, ואני מאמין שאם הוא ימשיך ביכולת הזאת הוא יכול להגיע גם למכבי חיפה", אומר כוכב הירוקים מהכרמל , גוסטבו בוקולי. מצידו, אגב, מעדיף הקולומביאני את סוללת הכוכבים של בית"ר. גאידמק קורא?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully