וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה שם, לעזאזל?

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

17.10.2007 / 16:32

בעונה כל כך מטורפת של פוטבול מכללות, התמונה מסובכת מתמיד. תומר ספירשטיין ורן לטוביץ' מנסים לארגן לכם קצת את העניינים

במסגרת הרצון שלנו לעשות לכם קצת סדר בעונת ספורט שלא דומה לשום ענף ספורט אחר, החלטנו להרחיב את סיכום חצי העונה, והפעם במובן הקבוצות המובילות ומצבן כרגע. הסיבה לכך היא העונה המשוגעת שעוברת במכללות, עונה שנראית כאחת המבלבלות בהיסטוריה, וכשאנו עוסקים במכללות, זה אומר הרבה.

המצב כרגע אינו כל כך ברור. מי הקבוצה הראשונה? האם זו אוהיו סטייט, הנמצאת בראש טבלת ה-AP וה-BCS? או שמא זו עדיין לואיזיאנה סטייט, שכל המדרגים והפרשנים (כולל אנחנו) עדיין רואים בה כקבוצה הטובה בליגה? אולי בעצם זו אוקלהומה, בעלת ההתקפה הקטלנית והמרשימה בליגה? או אולי זו אחת מהקבוצות המפתיעות שנותרו ללא הפסד, כדוגמת דרום פלורידה או בוסטון קולג'? בכתבה הזו ננסה להסביר מה המצב הנוכחי, ומה לדעתנו יהיה בסוף. אם תישארו איתנו עד לסוף הכתבה, אולי גם אתם תבינו למה אנחנו רואים את העונה הזו כאחת שבסופו של דבר לא תשנה סדרי עולם, אבל אנחנו קופצים קדימה מדי. המצב כיום, אם לא הבנתם עדיין, אינו פשוט. בשבוע שבו החליטו לדחוף לנו עוד טבלת דירוג (BCS), הבלגן נראה רק יותר ויותר הזוי. אז בואו נראה איך פותרים את זה.

ובמקום הראשון

מדורגת 1 – אוהיו סטייט

אוקיי. אוהיו סטייט חוגגת שבוע ראשון בראש טבלאות הדירוגים של אמריקה. הבאקאייז בהחלט מראים יציבות ושיפור משבוע לשבוע. שבעה ניצחונות קלים החזירו אותם למקום שבו היו בדיוק לפני שנה.

הבעיה: הלו"ז השנה של הבאקאייז נהיה רק יותר ויותר קשה, עד לקליימקס במשחק האחרון של העונה, במישיגן המחודשת. אוהיו סטייט עוד צריכים לפגוש בדרך את פן סטייט (בחוץ), את ויסקונסין העקשנית (בבית) ואת אילינוי המפתיעה (גם כן בבית). אם כל זה יעבור בשקט, יש עדיין את היריבה הכל כך שנואה ממישיגן במשחק חוץ, שלמרות ההפסדים של מישיגן בתחילת העונה, נראה כמשחק שיקבע את זהות אלופת הביג-10. אם הבאקאייז מסיימים את העונה בלתי מנוצחים, אין סיבה שלא יוכלו להתחרות במשחק האליפות. מנגד, כל הפסד שבדרך יוציא אותם מהמרוץ לאליפות (בהנחה שהמדורגות הגדולות האחרות נשארות עם הפסד בודד) וישאיר אותם רק במרוץ אחרי הרוז-בול (אליפות הביג-10), שזה מה שחזו להם בתחילת העונה.


מדורגת 2 – דרום פלורידה

יכול להיות שזו הפתעת העונה, אך כשמסתכלים על החטיבה ממנה הם מגיעים, ההפתעה קצת מאבדת מגדולתה. נכון, ניצחונות באובורן ועל ווסט וירג'יניה הם מרשימים ללא ספק, אך עדיין קשה לראות אותם מסיימים עונה ללא הפסד, כשבדרך עוד נותרו להם משחקים מול ראטגרס בחוץ, סינסינטי ולואיוויל בבית, וזה לו"ז מאוד קשה. אפשרי, אבל קשה. הבעיה היא, שגם אם השוורים מסיימים את העונה ללא הפסד, אף אחד לא ממש סופר אותם (או את הביג-איסט, לצורך העניין). בשביל לתת להם סיכוי להתמודד על האליפות, בהנחה ששאר המדורגות הגבוהות (קרי לואיזיאנה סטייט ואוקלהומה) מסיימות עם הפסד בודד. הפסד של השוורים – והם מחוץ למרוץ. הם אולי יישארו בתור אלופי הביג-איסט, אבל אליפות לא תצא משם – כפי שחזו לביג-איסט בתחילת העונה.


מדורגת 3 – בוסטון קולג'

הנשרים נמצאים במצב די דומה לזה של השוורים. הם בלתי מנוצחים, אבל אף אחד לא יותר מדי מתרשם מהם, ועוד פחות מה-ACC. כבר בעוד שבוע הלו"ז שלהם מתחיל להיות רצחני, כשהם נוסעים לבקר את וירג'יניה טק, ואחר כך מקבלים את פלורידה סטייט. עונה ללא הפסדים תהיה אמנם מרשימה, אבל אנחנו בספק אם היא באמת תתממש, וגם אם כן, אנחנו לא רואים את הפער בין ה-ACC לבין שלוש הגדולות האחרות (SEC, פאק-10 וביג-12) כקטן יותר ממשחק בודד. במילים אחרות, בגלל החולשה הגדולה של ה-ACC השנה, לא מצפים לראות אותם במשחק האליפות במידה והגדולות האחרות יישארו עם הפסד בודד. הם אולי בעלי הסיכויים הטובים ביותר לסיים בלתי מנוצחים העונה (לדעתנו), מה שלא אומר שזה יקרה, אבל הם יכולים לשאול את הוואי או בויזי מה זה אומר לסיים בלתי מנוצחים ובכל זאת לקבל התעלמות מה-BCS.


מדורגת 4 – אוקלהומה

עכשיו אנחנו מתחילים קצת להסתבך, אבל כפי שתבינו בהמשך, זה רק נעשה פשוט יותר. הסונרס אמנם ספגו הפסד מפתיע בקולורדו, אבל הרשימו בכל שאר המשחקים העונה (הנחילו תבוסה למיאמי, ניצחו את מק'קוי והרסו למיזורי את העונה הבלתי מנוצחת בשבוע שעבר). אמנם הלו"ז שלהם לא הכי פשוט עד סוף העונה – טקסס טק בחוץ וטקסס איי.אנד.אם בבית – אבל בהחלט אפשרי, ואולי אפילו הגיוני, לחזות שהסונרס יסיימו את העונה כאלופי הביג-12. אם הם יחזרו להרשים גם באופן שבו הם מנצחים, הם יהיו בניו-אורלינס בשישי לינואר.


מדורגת 5 – לואיזיאנה סטייט

הסיבה שהנמרים לא נותרו במקום הראשון היא רק בגלל ששלוש המדורגות הראשונות עדיין (ואנחנו מדגישים – עדיין) לא הפסידו. לכולם די ברור מי הקבוצה הטובה ביותר השנה, וגם אם יש להם כבר הפסד אחד במאזן, הנמרים עדיין נראים טוב יותר מכל קבוצה אחרת. אם הם יישארו עם ההפסד הזה כיחיד במאזן, הם יחזרו לטופ-3 במהרה. הסיבה לכך היא שה-SEC מקבל הרבה מאוד כבוד אצל המדרגים וקובעי ההחלטות. אתם יכולים להתווכח עם זה, אבל זה לא יעזור לכם יותר מדי. הלו"ז אמנם קשה, אבל היי – זה ה-SEC, כל משחק הוא קשה. יתרה מכך, אם הנמרים יסיימו את הלו"ז הקשה הזה עם הפסד בודד, אנחנו לא רואים מישהו עוצר אותם בדרך לניו-אורלינס.

דרום קרוליינה בלונג שוט

מדורגת 6 – דרום קרוליינה

דרום קרוליינה עומדת כרגע עם הפסד אחד בלבד, וגם הוא בבאטון רוז' – מה שלא הוריד אותם יותר מדי בדירוגים. סדרה של שלושה משחקים קשים שמתחילים בסוף החודש יקבעו את הלך הרוח ב-SEC (משחק בטנסי, משחק בארקנסו ובבית מול פלורידה). אם הגיימקוקס יסיימו את העונה עם הפסד בודד, עליהם לקחת את אליפות ה-SEC, שעלולה להפגיש אותם שוב עם לואיזיאנה סטייט ולקבוע את זהות נציגת החטיבה הטובה והקשה ביותר בבולים הגדולים. זה "אם" גדול, אבל הוא יכול להשפיע על זהות העולה למשחק האליפות – אבל אנחנו פה קופצים ממש רחוק.


מדורגת 7 – אורגון

הברווזים הם בהחלט אחת מההפתעות הנעימות של העונה, ואנחנו אפילו מדרגים אותם טיפה יותר גבוה מהמקום השביעי. הפסד אחד העונה, אמנם בבית, לקליפורניה, משבש להם מאוד את התוכניות ללכת רחוק. כבר השבוע הם צריכים לנסוע לוושינגטון ואחרי זה הטרויאניים והסאן-דווילז באים לבקר אותם. אם יצליחו להתגבר על מכת הפציעות הנוראית שעוברת עליהם בהתקפה, ולנצח את המשחקים שנותרו – ושוב, זה על גבול הבלתי אפשרי – הם יהיו לפחות ברוז-בול. עם כל הסימפטיה – אנחנו לא רואים את זה קורה, ועם דונאלד הסליחה.


מדורגת 8 – קנטאקי

בינתיים זאת עונה חלומית לוויילד-קאטס. ההפסד היחידי שלהם היה לספורייר בדרום קרוליינה, והם כבר מחזיקים בקנה ניצחונות מרשימים על לואיוויל ועל לואיזיאנה סטייט, וניצחון חוץ בארקנסו. השבוע הגייטורס באים ללקסינגטון, ואם ינצחו את המשחק הזה – השמיים הם הגבול. קנטאקי, כמו דרום קרוליינה, יכולות להיות אלו שיפתיעו ויגיעו למשחק אליפות ה-SEC, על חשבון פלורידה והשאר, וכפי שכבר נוכחנו לדעת, גם את הנמרים הם יכולים לנצח (למרות שאנחנו לא רואים את זה קורה עוד פעם). המשך העונה בקצב הזה בהחלט יכול להביא אותם למשחק האליפות, על חשבון לואיזיאנה סטייט.


מדורגת 9 – ווסט וירג'יניה

ההפסד לשוורים אולי הפתיע רבים (לא את רן שהימר עליהם), אבל בהחלט לא גמר להם את העונה. פט ווייט וסטיב סלייטון עדיין יכולים לקחת את הביג-איסט, אבל יצטרכו לנצח בראטגרס ובסינסינטי כדי לעשות את זה, ולקוות למעידה של השוורים. אם זה יקרה, לפחות לאורנג' בול הם יגיעו. הפסד נוסף של אחת המדורגות הגדולות (אנחנו מוציאים מההגדרה הזו את שלוש המדורגות הראשונות) ועדיין יש להם סיכוי לבוא מאחור ולהפתיע את כולם במשחק האליפות.


מדורגת 10 – קליפורניה

ההפסד המיותר בבית לאורגון סטייט סיבך לדובי הזהב את החיים. סדרה של משחקי חוץ ביו.סי.אל.איי ובאריזונה סטייט, ומשחק בית מול הטרויאניים לא מקלה על הסיטואציה. אם קאל בכל זאת תשרוד את הסדרה הזו, היא תחזור להיות בכירת הפאק-10, ואז הדרך לרוז-בול (לפחות) סלולה.

ואיפה USC?

מדורגת 13 – דרום קליפורניה

נתחיל במועמדת הבכירה של תחילת העונה. הדרך לגאולה, אחרי ההפסד המביך לסטנפורד, תהיה ארוכה וקשה, ומתחילה כבר השבוע בסאות' בנד. הטרויאנים צריכים להתמודד גם עם כל היריבות הבכירות בפאק-10, כשכל המשחקים הללו בחוץ (אורגון, קאל, אריזונה סטייט). אם תנצח את כולם תוכל לחזור ולחשוב על אליפות, אבל כרגע זה לא נראה יותר רחוק מהרוז-בול.

* אריזונה סטייט וקנזס עדיין בלתי מנוצחות, אבל שתיהן צריכות עדיין להתמודד מול היריבות הבכירות של החטיבות שלהן (פאק-10 וביג-12 בהתאמה).

* פלורידה בבעיה בגלל ההפסד הביתי לאובורן, והיא חייבת להיות מושלמת מרגע זה והלאה, ועומדת כבר במבחן קשה מאוד השבוע בלקסינגטון מול קנטאקי.

* הוואי עדיין בלתי מנוצחת, אבל אחרי העונה שבויזי נתנה בשנה שעברה ולא הגיעה למשחק האליפות, קשה להאמין שהוואי – עם התצוגות המזעזעות לאחרונה – תקבל יחס שונה. אם הלוחמים היו מראים יציבות במשחק ההתקפה שלהם, אולי היה להם קייס, אבל כפי שזה נראה כרגע, הם ירו לעצמם ברגל.

* מישיגן חזרה לדירוג, ועד כמה שזה נשמע מצחיק, היא עדיין יכולה להגיע לרוז-בול בקצב הזה. היא נראית מאוד מרשימה מהמחזור השלישי, אבל שני ההפסדים המגוחכים שלה בתחילת העונה כנראה גמרו לה את סיפור האליפות.

אחרי שניסינו לסדר לכם קצת את העניינים, בואו נראה איך אנחנו יכולים לסכם את חצי העונה שנותרה. כפי שזה נראה כרגע, לא היינו מהמרים על שתי קבוצות בלתי מנוצחות בסוף העונה. אולי אוהיו סטייט תצליח להישאר מושלמת, אבל היא בכל מקרה הקבוצה היחידה בין הבלתי מנוצחות שיש לה לגיטימיות מה-BCS לגבי משחק האליפות. הטענה הגדולה כנגד שיטת הבחירה למשחק האליפות מקבלת כרגע לגיטימיות מהעונה המוזרה הזו. עם זאת, אם לא יהיו יותר הפתעות העונה – זו תהיה הפתעה.

יכול מאוד להיות שהקבוצות שהופתעו בחצי הראשון של העונה, ואיבדו את אחיזתן בצמרת, יאזנו את הטבלה מחדש, שתתיישר בחצי השני של העונה. בעונה שכזו זה יהיה בהחלט משעשע אם אחרי כל ההפתעות נחזור לנקודת ההתחלה של פתיחת העונה, למעט שינויים "קוסמטיים". מה שבטוח זה שכשזהות המתמודדות במשחק האליפות תפורסם, תהיה מחלוקת רבה וטענות לאי-שוויון מכל כיוון. אבל היי, ככה אנחנו אוהבים את הפוטבול שלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully