וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ווינר: ועכשיו, למנה העיקרית

17.10.2007 / 22:01

מכבי תל אביב גימגמה בחצי גמר גביע ווינר עם 67:78 על נהריה, ירושלים נראתה טוב בהרבה עם 68:95 על גלבוע/עפולה. מחר הן ייפגשו בגמר

שני חצאי הגמר בטורניר גביע ווינר נערכו הערב (רביעי) באולם מלחה, וכפי שהיה צפוי ייפגשו שתי הגדולות של הכדורסל הישראלי במשחק הגמר של המפעל הצעיר. מכבי תל אביב הזיעה במשלך שלושה רבעים צמודים מול עירוני נהריה, אבל הצליחה בסיום לנצח 67:78 ולהשיג את הכרטיס לגמר. בניגוד לגמגום של האלופה, מחזיקת הגביע ממשיכה להיראות טוב, ואחרי שהביסה בקלות את עירוני רמת גן ברבע הגמר לא התקשתה לגבור גם על הפועל גלבוע/עפולה בחצי הגמר, עם 68:95 דומיננטי באולמה הביתי.

עוד לפני משחקי חצי הגמר התקיים במלחה משחק ראווה בין מחזיקת גביע ווינר בעונה שעברה עירוני אשקלון לבין העולה החדשה מהליגה הלאומית, הפועל חולון, בו דרסו החולונים את יריבתם ללא קושי 83:97. פי ג'יי טאקר הוביל את רשמית הקלעים של חולון עם 18 נקודות והוסיף 9 ריבאונדים. טרה סימונס הוסיף 14 משלו, ג'ף הורוביץ ומאליק דיקסון קלעו 12 כל אחד. את אשקלון הוביל אייץ' קולמן עם 21, דוידי הוסיף 16, יובל נעימי קלע 15 והרכז הנבחן פיל גוס סיים עם 13.

מכבי תל אביב - עירוני נהריה 67:78

למרות הניצחון, לעודד קטש וצביקה שרף יש הרבה סיבות לדאגה. שבוע לפני שלה מאן הצרפתית מגיעה ליד אליהו למשחק הראשון של היורוליג, נראו הצהובים לא טוב במשך שלושה רבעים מול יריבה שלא אמורה על הנייר להקשות עליהם, ורק בזכות דקות טובות בהגנה ברבע האחרון הצליחה להימנע מהשפלה לא מתוכננת בשלב כל כך מוקדם של העונה.

דייויד בלות'נטאל היה המוציא העיקרי לפועל של מכבי, אבל אחרי מחצית ראשונה מצוינת הוא התקרר וסיים עם 19 נקודות, כשרק שתיים מהן מגיעות אחרי ההפסקה. לצידו בלט וונטיגו קאמינגס שסיים עם 15 נקודות, אבל גם הוא לא היה יציב לאורך כל המשחק. בנהריה כיכב הרכש הטרי אשאנטה ג'ונסון, שנתן הצגה של 27 נקודות, שלא הספיקו לקבוצתו בסופו של דבר.

ניקולה וויצ'יץ' פתח בחמישיה של מכבי תל אביב לראשונה מאז חזרתו מהפציעה באגודל, ואליו הצטרפו יותם הלפרין, וונטיגו קאמינגס, דייויד בלות'נטאל ומרכוס פייזר. נהריה עלתה עם סאשה אוצ'וקוליץ', אדריאן פלדג'ר, מתן נאור, עידו קוז'יקרו ואוטיס היל.

הרגע המשמעותי מבחינת נהריה הגיע בדקה הרביעית, כשאוצ'וקוליץ' קלע את השלשה הראשונה שלו העונה, אחרי שסיים עם 0 מ-7 מחוץ לקשת את רבע הגמר מול בני השרון, שלשה שהעלתה את הצפוניים ליתרון 7:10. אבל את מכבי לא התרשמה ויצאה לריצת 0:14, בעיקר בזכות היד הלוהטת של בלות'נטאל, והרבע הראשון הסתיים בתוצאה 14:27 למכבי.

כניסתו של אשאנטה ג'ונסון בתחילת הרבע השני עזרה לנהריה לחזור למשחק, ועשר נקודות זריזות של הפורוורד האתלטי החדש של אריאל בית הלחמי קיזזו את התוצאה ל- 28:33. קטש הזעיק פסק זמן, אבל ג'ונסון נשאר חם ושמר את נהריה קרובה. שלשה נוספת של אוצ'וקוליץ' הקטינה ל-39:40, ווויצ'יץ' קבע מהקו את תוצאת המחצית - 39:41 למכבי.

נהריה נטלה את היתרון פתיחת הרבע השלישי כשג'ונסון הנהדר העלה אותה ל-44:48, אבל ריצת 0:6 של הצהובים החזירה להם את היתרון. הסגולים לא נבהלו, וניצלו את יציאתו של פייזר שספג עבירה רביעית כדי לחזור ולהוביל, אבל סל של קאמינגס עם הבאזר של הרבע סגר את הרבע על 54:57.

ברבע האחרון קצת נגמר לנהריה האוויר. מכבי הגבירה את האגרסיביות בהגנה, וההפרש הלך וצמח לו בשקט. כשדרק שארפ הצליח לסחוט בשיטה המוכרת שלו עבירה על זריקה לשלוש וקבר את כל שלוש זריקות העונשין, הפער עלה ל-60:69 שלוש דקות לסיום, ומכאן לנהריה לא נותר יותר מדי מה לעשות, והמשחק הסתיים בתוצאה 67:78 למכבי.

קלעו למכבי: דייויד בלות'נטאל 19, וונטיגו קאמינג 15, מרכוס פייזר וטרנס מוריס 9 כל אחד, ניקולה וויצ'יץ' 8, יותם הלפרין ודרק שארפ 6 כל אחד, ליאור אליהו 5, עמרי כספי 1.

קלעו לנהריה: אשאנטה ג'ונסון 27, סאשה אוצ'וקוליץ' 14, מתן נאור 7, עידו קוז'יקרו 6, אוטיס היל 5, אדריאן פלדג'ר 4, ברק פלג ואבי סוכר 2 כל אחד, אורי קוקיה שיחק ולא קלע.

קטש: "ההגנה שלנו עוד לא מספיק אגרסיבית"

עודד קטש, מאמן מכבי ת"א אמר לאחר המשחק: "התחלנו את המשחק טוב מהרבע הראשון ועשינו את המהלכים. זה פשוט עניין של מומנטום שגרם להם לחזור למשחק. ההגנה שלנו עוד לא מספיק אגרסיבית. סך הכל עברנו לשחק ברבע האחרון עם שלושה גארדים וכל המשחק עשיתי חילופים כדי לשמור עליהם. היה משחק טוב, ברכות לנהריה על המשחק. הסגל שלנו מספיק עמוק כדי להסתדר עם כל שחקן שנמצא בבעיית עבירות. היתרון שלנו על קבוצות הליגה הוא שיש לנו ספסל כזה. אני מעדיף לא להתייחס לעניין באטיסטה".

אריאל בית הלחמי ניסה להסביר מה קרה לקבוצה שלו בסיום: "לא עשינו סל ולכן לא שמרנו על היתרון. מאוד פשוט. נתקענו בהתקפה. עשיתי כמה טעויות, אבל חשבתי שאוטיס (היל) ייתן לנו את הנקודות מבפנים. זה לא הלך ונמשיך לנסות. שיחקנו מול קובצה עם הרבה כלים, אנחנו צריכים לעבוד על ההתקפה שלנו כי ההגנה עד עכשיו לא רעה. זה חלק מהזמן של העונה, אנחנו רק בהתחלה".

ניקולה וויצ'יץ': "האצבע הרבה יותר טובה, אבל בינתיים הכל בסדר. נהריה שיחקה מאוד טוב ובצורה פיזית. זה לא משנה אם מרכוס משחק או לא, יש לנו הרבה שחקנים טובים. אני מאוד מקווה לראות את ירושלים בגמר".

הפועל ירושלים - הפועל גלבוע/עפולה 68:95

הפועל ירושלים עדיין מחפשת אחרי שחקן הפנים הזר שישלים את הסגל שלה לעונה הקרובה, אבל גם בלעדיו נראה שהקבוצה של דן שמיר מתחברת לא רע יחסית לשלב המוקדם של העונה. עם התמיכה של הקהל הביתי רצה ירושלים לניצחון נוסף בפער מרשים, וגם הפעם היה גיא פניני האיש המרכזי של הירושלים, עם תצוגה נהדרת של 26 נקודות. גם הופעתו הטובה של ראמל קרי, שסיים עם 17 נקודות, נתנה הרבה עידוד לקבוצה, בעוד שוויל בליילוק המשיך להפגין יכולת פושרת. גלבוע/עפולה, שהציגה כמה אקסים ירושלמים שמכירים היטב את מלחה (אבנר יאור, טונג'י אווג'ובי, למונט ג'ונס), לא היוותה יריב אמיתי מהפתיחה, ופרט לכמה דקות טובות של אווג'ובי (13 נקודות) והול (10) לא ראינו מהקבוצה הסימפטית הזו יותר מדי הערב.

המארחים עלו עם וויל בליילוק, טימי באוארס, גיא פניני, שרון ששון וג'יימי ארנולד. אבנר יאור פתח עם עמית בן דוד, למונט ג'ונס, גור פורת, טוני אווג'ובי וג'רמיין הול.

גיא פניני, שממשיך את הכושר הנהדר שלו ממסע הנבחרת בקיץ האחרון, היה האיש של ירושלים בפתיחה, ויחד עם שרון ששון שכבר מרגיש בבית במלחה, הריץ את ירושלים לפתיחה מצוינת וליתרון של 18:29 בסיום הרבע הראשון. הרבע השני החל בשליטה של שני הניגרים של עפולה, טונג'י אוואג'ובי ואקינה איבקווה, מתחת לסלים, וההפרש הצטמק ל- 36:39. התשובה של ירושלים לצמד הזה, ג'יימי ארנולד, ירד לספסל עם שלוש עבירות, אבל סל של דרור חג'ג' במתפרצת ושלשה ענקית נוספת של פניני (20 נקודות במחצית) דאגו להגדיל את היתרון ל- 38:48 בירידה למחצית.

עם פתיחת הרבע השלישי נכנס לעניינים ראמל קרי, שלא התאקלם עד כה, וחמש נקודות רצופות שלו עזרו לירושלים לעלות ל- 38:56. אחרי עוד סל קליל של ששון שהקפיץ את התוצאה ל-41:60 לקח יאור פסק זמן בנסיון לבלום את המפולת. אבל המקומיים המשיכו לברוח, וסל מצוין של בליילוק, עוד רכש שלא הבריק עד עתה, הקפיץ את הקהל האדום ואת היתרון אל מעבר לרף 20 הנקודות, כשהרבע הסתיים בתוצאה 49:75 לירושלים. בהפרש שכזה הרבע האחרון כבר לא שינה דבר, ואחרי עשר דקות של גארבג' טיים נקבעה התוצאה הסופית - 68:95 לירושלים.

קלעו לירושלים: גיא פניני 26, ראמל קרי 17, שרון ששון 16, ג'יימי ארנולד 9, דרור חג'ג' וטימי באוארס 8, ארז מרקוביץ' 6, וויל בליילוק 5.

קלעו לגלבוע/עפולה: טונג'י אווג'ובי 13, ג'רמיין הול ועמית בן דוד 10 כל אחד, נייט קרטר 9, גור פורת 8, חנן קולמן 7, אקינה איבקווה 6, למונט ג'ונס 5.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פניני: "זה היה המשחק הכי טוב שלנו"

המאמן המנצח, דן שמיר, אמר בסיום: "זה היה טוב. שיחקנו נגד קבוצה טובה, והרבה דברים זרמו. מחר זה מתאים לי שיש לנו משחק נגד קבוצה נהדרת כמו מכבי תל אביב".

המאמן המפסיד, אבנר יאור: "חלק מהחבר'ה קצת עייפים, אבל היינו צריכים להיראות אחרת. ברור שלא הכל עדיין מחובר, יש דברים שלא הלכו כמו שרצינו, ומהתחלה היתה חסרה אגרסיביות בהגנה וההתקפה היתה מאוד עומדת. כמה שדיברנו זה לא ממש עזר. קורה".

המצטיין במשחק, גיא פניני סרב לצאת בהצהרות לקראת הגמר מול מכבי תל אביב: "אנחנו קודם כל מסתכלים על עצמנו, לא על מכבי. אנחנו רוצים להשתפר והיום שיחקנו את המשחק הכי טוב שלנו. המטרה מחר היא לשחק עוד יותר טוב".

ראמל קרי היה מעודד מהופעתו: "אנחנו מתחברים טוב מאוד כקבוצה, מנצחים בהפרשים גדולים, ואני רק מנסה לתרום את החלק שלי. בקבוצה עזרו לי הרבה להתגבר על הפציעה, הם היו מאוד סבלניים איתי. אני משתפר בכל משחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully