וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשטן: "בעבודה נכונה, נגיע רחוק"

16.10.2007 / 17:07

ירידות על גרנט, דוגמאות מצרפת, סודות מחדר ההלבשה ואולי - עתיד ורוד. קשטן והנבחרת מתכוננים למשחק הידידות מול בלארוס, בן חיים בספק

יממה לפני משחק הידידות נגד בלארוס באיצטדיון רמת גן, כינס היום (שלישי) מאמן נבחרת ישראל דרור קשטן מסיבת עיתונאים, לראשונה מאז חזרתה של הנבחרת מקרואטיה.

קשטן ניצל את האירוע כדי להציג את השקפת העולם שלו לכישלון של הנבחרת. בגדול, טען המאמן הלאומי, אפשר ולגיטימי לתת ביקורת, אבל אסור לשפוט את הנבחרת הנוכחית לפי קמפיין אחד. כדי "להציל" את הכדורגל לטענתו, צריך תוכנית רצינית לטווח ארוך, ולשנות את דפוסי העבודה ודרכי המחשבה. קשטן גם הזכיר את הסטטיסטיקה של הנבחרת בקמפיין מוקדמות יורו 2004, אולי באופן מיותר, כדי להזכיר שהנבחרת הנוכחית נראית טוב יותר לפי הסטטיסטיקה.

"אני מאמין שאם נשנה מעט את המבט שלנו ולא נביט רק צעד קדימה, אלא נסתכל לטווח הארוך, יבואו גם השינויים בתוצאות. הכדורגל הישראלי לא העפיל לשום מפעל כמעט 37 שנים", אמר קשטן והוסיף: "צורת העבודה צריכה לקבל תפנית מעמיקה, להסתכל לטווח הארוך, גם אם הדברים יקחו עוד כמה שנים. בעבודה נכונה ומחשבה נכונה, נגיע ליעד שכולנו רוצים".

קשטן השווה בין הקמפיין הנוכחי לקודם ואמר: "אם אנחנו בודקים את עשרת המשחקים שלנו, הרי שהבקענו 1.7 שערים בממוצע למשחק, וזו כמות סבירה ביותר. אם ניקח את הקמפיין הקודם ב-2004, היו 9 שערים כנגד 11. היום אנחנו עומדים ב-6 שערים זכות. אין ספק שגם בקטע הזה הנבחרת צריכה להשתפר". משום מה, דרור קשטן "שכח" להזכיר את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2006, שהיה מוצלח יותר.

לקראת משחק הידידות מול בלארוס אמר קשטן: "ראיתם את השינוי שיש בנבחרת. שחקנים צעירים, רעננים, רעבים ושאפתנים. הדברים האלו באו לידי ביטוי בקושי שהשחקנים יצרו לקרואטים.
משחק ידידות כמו מחר נותן היבט נוסף להשתדל לעשות את הדברים אחרת. כל משחק שהנבחרת משחקת, יכול רק לקדם ולשפר".

על פרשת בניון-בן חיים אמר קשטן: "הסקרנות היא של כולם, קראתי היום ששחקן אומר ש'זכותנו לדעת מה הייתה השיחה בין טל בן חיים למשה סיני ולביני'. אני חושב שמטבע הדברים, שיחות אישיות נקראות שיחות אישיות וכך הן. בשביל זה יש לנו את הפריבילגיה לשוחח עם השחקן והדברים צריכים להישאר במסגרת הזאת. יש אינטימיות ביחסים בין מאמן לשחקן שלו. הבעיות נפתרות בתוך הנבחרת ולא בכלי התקשורת".

על העובדה שיוסי בניון לא נשאר למשחק הידידות מול בלארוס אמר המאמן: "הוא שוחרר בעקבות פנייה של המנג'ר שלו ומצאתי לנכון להיענות. לגבי שאר השחקנים, זה הסגל הנוכחי. השחקנים הוכיחו את עצמם במשחק האחרון. הייתי רוצה לראות את הצד ההתקפי שלנו יותר אקטיבי. אני מאוד שבע רצון מאותם שחקנים ששיחקו בקרואטיה. לא מצאתי לנכון להזמין למשחק הזה שחקנים אחרים. את מה שיקרה לקראת רוסיה, נראה בעוד חודש".

לקראת סיום מסיבת העיתונאים נשאל קשטן כמה שנים לדעתו הוא צריך לכהן כמאמן הנבחרת, וסירב לענות. כל מה שהוא היה מוכן להגיד בנושא היה: "כמה שנים לקח לנבחרת צרפת להגיע למונדיאל, 4 שנים? ראו את זה כמודל".

"אנחנו חושבים נכון, השאלה מה חושבת התקשורת"

שני שחקנים נוספים שהשתתפו במסיבת העיתונאים היו לירן שטראובר וגל אלברמן. שטראובר ענה לביקורות בעקבות ההפסד בקרואטיה ואובדן הסיכוי להגיע ליורו ואמר: "אנחנו תמיד אוהבים להעמיד את רף הציפיות לרמה הגבוהה ביותר. אולי פעם נבוא בצורה מתונה יותר, מחושבת יותר, ואולי נצליח להפתיע. אנחנו בנבחרת חושבים נכון, השאלה היא איך התקשורת בארץ חושבת". על המשחק מול בלארוס אמר שטראובר: "כל משחק חשוב לשיפשוף השחקנים, צריך גם להגיד תודה על כל קבוצה אירופית שרוצה לשחק נגדנו".

גל אלברמן: "בלארוס זה משחק הכנה טוב לשני המשחקים שנותרו בבית. כל השחקנים שנמצאים פה שמחים להיות חלק מהסגל במשחק הזה".

בן חיים פצוע, סטרול בהיכון (משה בוקר, "הארץ")

אווירת סוף עונה הורגשה היום באימון הנבחרת, כשהשחקנים התאמנו בעצלתיים לקראת המשחק. שחקני נבחרת בלארוס, שעלו לאימון, צפו ממסלול הריצה בכדורגלני הנבחרת מתנהלים באטיות במהלך האימון.

טל בן חיים לא התאמן, קיבל טפול רפואי במהלך האימון והוא בספק למשחק מחר. אם יוחלט בכל זאת לשתפו, זה יקרה רק אחרי שיקבל זריקה. אבי סטרול מועמד להחליפו.

קשטן החליט למרות הפציעה של בן חיים והפגיעה של שמעון גרשון ברגלו שהוא לא יזמן שחקנים חדשים לסגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully