וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיינברנר אומר שלום ליאנקיז

14.10.2007 / 20:46

אחרי 34 שנים של שגשוג, מפקיד הבוס הנצחי של עולם הבייסבול, של הברונקס ושל "סיינפלד" את המפתחות בידי בניו מסיבות בריאותיות

סופו של עידן צבעוני ורב תהפוכות בעולם הספורט האמריקאי ובעיר ניו יורק. בגיל 77 ולאחר 34 שנות שלטון ללא מיצרים בניו יורק יאנקיז, החליט "הבוס", ג'ורג' סטיינברנר, להעביר את השליטה על הקבוצה המשגשגת ביותר בעולם לבניו.

הסיבה לכך שסטיינברנר מוותר על הבעלות ביאנקיז היא בריאותו הרופפת. הבוס הגיע לשלושה משחקים בלבד העונה, ולבסוף החליט לוותר ולהעביר את הקבוצה לידיהם של האנק והאל. "ג'ורג' רצה תמיד לראות את בניו מעורבים", אמר נשיא הקבוצה, רנדי לוין. מעניין יהיה לראות את המהלכים הבאים שייעשו בקבוצה, ובמיוחד את ההתפתחויות בענייניהם של המאמן ג'ו טורה ושחקן המפתח של הקבוצה, אלכס רודריגז, שניהם מתנדנדים, נכון לעכשיו, בקבוצה.

"אתמקד בנעשה בעולם הבייסבול ומסביבו", אמר האנק. "נאחד את כולם סביב היאנקיז, נעשה את הכל בשיתוף ובאחווה".

כולם אהבו לשנוא, כולם יתגעגעו

מבחינה היסטורית אין לז'וזה מוריניו אפילו קמצוץ של השפעה על עולם הספורט כמו זה שהיה לג'ורג' סטיינברנר, אבל דבר אחד מאגד בין השניים: כולם אהבו לשנוא אותם בגלל הלשון החלקלקה ואי דפיקת החשבון, וכולם, כמעט ללא יוצא מהכלל, כבר מתגעגעים. סטיינברנר, ייבדל לחיים ארוכים, אמנם עדיין איתנו פיזית, אבל ברגע שיעזוב את הברונקס ימותו הרבה מהרוחות במקום.

סטיינברנר הוא הציר שסביבו חג עולם הבייסבול האמריקאי. לא זאת בלבד שהפך את היאנקיז למכונת כסף (רכש אותם ב-1973 תמורת 8.7 מיליון דולר, היום הם שווים יותר ממיליארד), הוא היה תובעני בצורה אכזרית, לעתים אכזרית מדי. בשנות ה-70 חוו שחקני ומאמני הקבוצה התפרצויות זעם שלו, שהקרינו גם עליהם. הוא הושעה, המתיחות בין השחקנים גאתה, הוא פיטר מאמנים כמו גרביים, כשהגדיל לעשות עם בילי מרטין שבא, הלך, חזר וחוזר חלילה. שנות ה-70 וה-80 במועדון כונו "הברונקס זו" - גן החיות של הברונקס, על שום הג'ונגל שהיה הולך בו ושהתבטא היטב בפארודיה ב-"סיינפלד".

הקפריזיות של סטיינברנר הייתה בעוכריו בשנות ה-80 עד אמצע שנות ה-90, כשב-1996 נסתיימה הפארסה מבחינת היאנקיז. ג'ו טורה הגיע לאמן את המועדון, וכבר בשנתו הראשונה סיים בצורת של 18 שנה עם זכייה בוורלד סירייס. טורה המשיך לעוד שלוש זכיות (1998-2000) ואימן את היאנקיז עד לסיום העונה הנוכחית, אבל לא הצליח עוד להוביל אותם אל הטבעת.

אפשר היה להרגיש בשנים האחרונות שמעורבותו של סטיינברנר בקבוצה פחתה. ההצהרה לפני כשבוע, לאחר הדחת היאנקיז מהפלייאוף, לפיה ג'ו טורה יסיים את דרכו בקבוצה לא הייתה מפתיעה אף אחד לו הגיעה לפני שנתיים, ארבע או שש שנים. אבל טורה נשאר גם לאחר כשלונות צורמים. דוגמה בולטת לשינוי הגדול אצל סטיינברנר קיבלנו ב-2004. בוסטון הפכה פיגור 3:0 וניצחה את היאנקיז 3:4 בסדרת הפלייאוף ביניהן. במקום עריפת הראשים הצפויה קיבלנו מהבוס הצהרה מרוככת ומתחנפת, שבה בירך את הרד סוקס, שנואי נפשו, על ההישג.

כעת נצטרך לראות כיצד יעבדו בניו. היאנקיז הם מועדון חזק ומלוכד גם בלי סטיינברנר כמושל בכיפה, אבל את החלל שהוא משאיר בחדרי הברונקס יהיה קשה מאוד למלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully