וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגהינום קפא, וזה סופי

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

14.10.2007 / 16:29

טירוף המכללות ממשיך, כשלואיזיאנה סטייט הפסידה בקנטאקי וקליפורניה נוצחה בבית ע"י אורגון סטייט. תמונת האליפות? אלוהים ישמור

מאז 1996 לא קרה שבאותו מחזור יפסידו שתי המדורגות הראשונות. מאז 1996 לא קרה ששני המנחסים סיקרו את העונה (טוב, אם להיות קטנוניים – גם לא לפני). מה זה אומר לנו? שהנמרים הפסידו בקנטאקי וקליפורניה הפסידו לאורגון סטייט, בבית. השבוע היו לנו שש "הפתעות" – אם עוד אפשר לקרוא למשהו ככה בעונה הזו – וכנראה שניפרד מכמה קבוצות.

החדשות הטובות – הכל עדיין פתוח, ובקצב הזה משחק האליפות ישוחק בין שתי קבוצות עם שלושה הפסדים. אבל אנחנו שוב רצים קדימה מדי. מה משפט השבוע שלנו? אין לנו. אתם יודעים כמה זה קשה למצוא משפטי מפתח בכל שבוע מחדש? אין מנוחה בליגה הזו אנחנו אומרים לכם, אין מנוחה. יודעים מה, הנה משפט, במיוחד בשבילכם – קנטאקי פרייד טייגרס. יאללה, מתחילים.

קנטאקי (17) – לואיזיאנה סטייט (1) : 37:43 (3 הארכות)

וואו. המשחק הזה פשוט סירב להיגמר. קנטאקי הייתה הראשונה לעלות על הלוח, בעיקר בזכות הגנה קצת רדומה של הנמרים, אבל אז התעוררה התקפת לואיזיאנה סטייט שעלתה ליתרון עוד לפני המחצית. הבעיה הייתה חסרונו של ארלי דוסט הפצוע, ובהיעדרו לנמרים לא הייתה התקפה מפוקסת – 6 השמטות שיכלו, בצורה כזו או אחרת, לגמור את המשחק. בהחלט ניתן לומר שהנמרים הפסידו את המשחק יותר מאשר שקנטאקי ניצחה אותו. אבל בכל זאת – כל המחמאות לוויילד-קאטס, שחוזרים חזק למירוץ. מאט פלין היה זוועתי כשסיים עם 17 מ-35 ל-130 יארד, ט"ד ואיבוד, ומולו וודסון סיים עם 21 מ-38 ל-250 יארד, שלושה ט"ד באוויר, אחד בריצה ושני איבודים, אבל היה קר רוח בשלבים המכריעים. 103 יארד של פנלטי'ס מצטברים הרגו את הנמרים, ובגלל שפלין לא נראה אותו הדבר מאז הפציעה, נאלצו הנמרים ללכת לצ'ארלס סקוט שסיים עם 94 יארד בשבע נשיאות וצמד ט"ד, אבל בהארכה השלישית נגמר להם הכוח.


אוקלהומה (6) – מיזורי (11): 31:41

הנמרים לא ניצחו משחק בנורמן מאז 1966, אבל המשחק הזה היה שאלה של מי ימצמץ קודם. מיזורי מצמצו ראשונים ושלחו את אוקלהומה בחזרה למרוץ. צ'ייס דניאל לא הצליח להוביל את הנמרים על פני הסונרס, כשסיים עם 37 מ-47 ל-361 יארד, ט"ד ושני איבודים, ומקלין, שרץ ל-32 יארד ושני ט"ד מסר עוד איבוד, ושניהם יכלו רק לעמוד בצד ולמחוא כפיים לפרשמן בשם סאם בראדפורד, שהוביל את הסונרס עם 24 מ-34 ל-266 וצמד ט"ד ולבראון, שרץ ל-67 יארד ב-13 נשיאות ושלושה ט"ד שהספיקו לקאמבק של אוקלהומה ברבע האחרון, שעוד החזירה פאמבל לט"ד (לופטון). מיזורי סיימו את החלום שלהם, ואוקלהומה חוזרים להיות הסיוט של שאר קבוצות הביג-12.

קליפורניה חולמת חלום בלהות

קליפורניה (2) – אורגון סטייט: 31:28

אפשר להגיד שזוהי הפתעת המחזור, למרות שאם אתם איתנו מהתחלת העונה אתם יודעים שכבר אין דבר כזה (שאין דבר כזה). הדובים פספסו הזדמנות מצוינת לעלות למקום הראשון, ובמקום זה יצטרכו ליפול יחד עם שאר הליגה. הק"ב המחליף קווין ריילי ניסה להרוויח עוד כמה יארדים בדרייב האחרון, כשעמד בקו ה-12 של סטייט. הבעיה הייתה ש-14 שניות לסיום ללא פסק זמן הן לא זמן מספיק להעלות את יחידת הפילד-גול אחרי שריילי הופל. למפסידים – פורסט רץ ל-150 יארד ב-28 נשיאות וט"ד, ולאוול הוקינס תפ 9 מסירות ל-192 יארד ושני ט"ד, מה שלא חיפה על חולשתו של דשון ג'קסון שמאוד מתגעגע לק"ב שלו לונגשור, שתפס רק 4 מסירות לסיכום מגוחך של 5 יארד. למנצחים – אייוונסון ברנארד, הסיניור ר"ב הוביל על הקרקע עם 111 יארד ב-33 נשיאות ושני ט"ד ותפס 8 מסירות ל-55 יארד על הדרך. אורגון סטייט מנצחת שוב משחק גדול אחרי שבשנה שעברה דפקה לטרויאניים את שאיפות האליפות.


אוהיו סטייט (3) – קנט סטייט: 3:48

הבאקאייז מסרבים להיות קורבן ההפתעות הבא של הליגה. איך הם נמנעים מכך? הם מעמיסים 35 נקודות ללא מענה כבר במחצית הראשונה ומושיבים את הכוכבים לנוח. בריאן הארטליין החזיר פאנט ל-90 יארד ושבר שיא בי"ס (וגם תפס אחד לט"ד), ודונלד וושינגטון החזיר אינטרספשיין ל-70 יארד (שניהם הוחזרו לט"ד), ומשחק סולידי ויציב של ההתקפה בהנהגת בקמן, שמסר ל-184 יארד ב-13 מ-16 ושני כיבודים באנד-זון. כנראה שבקולומבוס לא מתגעגעים יותר מדי לטרוי סמית' – לפחות לא כרגע. קבלו את הבאקאייז בראש הדירוג היום.


נוטר דאם – בוסטון קולג' (4): 27:14

מלחמת הקודש בסאות' בנד הייתה אירוע לא יותר מדי מרגש. האירים, שעדיין זוכרים לבוסטון את ההפסד ב-93 שהרס להם את שאיפות האליפות, ניסו קצת לדגדג, אבל המשחק לא היה ממש צמוד, גם כשהאייריש חזרו לתמונה עם 20:14. האייריש רצו רק ל-27 יארד, וכשמשחק האוויר שלך לא משהו (שארפלי ל-135 יארד באחוזים מזעזעים של 11 מ-29 וט"ד) אין לך הרבה מה למכור. בריאן סמית' החזיר לאירים אינטרספשיין לט"ד ברבע השלישי, אך מאותו רגע נדמו הפייטינג אייריש. מאט ריאן נתן משחק סולידי בסטנדרטים שלו עם 291 יארד ב-32 מ-49 לשני ט"ד ואיבוד, וכוכב המשחק – אנדריי קלנדר, הסיניור ר"ב רץ ל-90 יארד ב-23 נשיאות ושני ט"ד.


דרום פלורידה (5) – סנטרל פלורידה : 12:64

בעונה שבה כל קבוצה שמריחה אוויר פסגות משתנקת כמעט באופן מיידי, מגיעה קבוצה קטנה מהמדינה הכי עמוסת מעצמות, ולא מפסיקה להרשים. בעוד תצוגה התקפית של מאט גרות' והחברים, הוכיחו השוורים שמקומם בין אריות הליגה הוא לא מקרי. גרות'י סיים עם 212 יארד ב-15 מ-28 ושני ט"ד, כשהמחליף שלו, גרגורי, עושה את המקסימום בדקות המשחק שקיבל, ומוסר לעוד 2 ט"ד ב-125 יארד ב-4 מ-6. מרשים. גרות' גם הוסיף 100 יארד על הקרקע לעוד שני ט"ד. אם זה לא היה מול קבוצה כזו בדיחה היינו מתרשמים עוד יותר.


צפון קרוליינה – דרום קרוליינה (7): 21:15

איך ספורייר נתן לטאר-הילס להישאר בתמונה עד לרגע האחרון אנחנו לא יודעים. סמלי השבית את האוהדים בצ'אפל היל עם 3 ט"ד שהולכים יפה עם 174 יארד ב-17 מ-26 ואיבוד, ובויד הוסיף עוד 96 יארד על הקרקע. צפו לעוד עלייה קטנה של הגיימקוקס לאזור הטופ-5.


אורגון (9) – וושינגטון סטייט: 7:53

זים ברווזים, בואו הביתה. לא רוצים. אורגון חזרו משבוע חופש אחרי הפסד לדובים והראו המון אופי. אם בעבר ההפסד הראשון שלהם הוביל למפולת הפסדים, הרי ששבוע החופש הזה נתן להם זמן להתאפס על עצמם. הברווזים הערימו 551 יארד מצטברים על סטייט, ומה שמפחיד זה שהיו להם שתי תצוגות יותר מרשימות מזו העונה. דניס דיקסון ממשיך לאותת לבוחרי ההייזמן שגם הוא כאן, עם משחק פנטסטי של 287 יארד באחוזים מצוינים של 21 מ-28 לשלושה ט"ד וללא איבודים. החדשות הרעות לאורגון הם שג'ונסון נפצע בברך ימין ופונה מהמגרש.

הקבוצה ההיא ממשיכה להסריח

דרום קליפורניה (10) – אריזונה: 13:20

הקבוצה ההיא מהמערב ממשיכה לא להרשים זה השבוע השלישי ברציפות. במשחק ביתי מול יריבה נחותה לא הצליחו הטרויאניים להוכיח שטראומת סטנפורד מאחוריהם. מארק "דירטי" סאנצ'ס החליף את הקואלה, ובמשחקו הראשון כפותח לא הרשים יותר מדי עם 130 יארד ב-19 מ-31 לט"ד ושני איבודים. החדשות הטבות היחידות לטרויאניים מהמשחק הזה הן ההופעה המרשימה הראשונה המרשימה של הר"ב הפרשמן ג'ו מק'נייט, שרץ ל-75 יארד ב-13 נשיאות וסידר את ט"ד הניצחון לפיט קארול ברבע הרביעי עם ריצה של 45 יארד שהזכירה בקצת את רג'י בוש והסופרלטיבים שהערימו עליו בעונת הגיוס.


דיוק – וירג'יניה טק (12): 43:14

מזל שיש דיוק. לא שאנחנו מחפשים להיות שונים, רעים, או סתם לשחות נגד זרם האהדה העצום שיש להוקיס העונה, אבל באמת שהם לא מרשימים התקפית. גלנון החליף את טיילור, וסיים עם 258 יארד ב-16 מ-21 ושני ט"ד, והוכיח אולי לפרנק בימר שהספסול שלו אחרי המשחק מול הנמרים היה אולי מוקדם מדי. מצד שני – זו דיוק.


אריזונה סטייט (14) – וושינגטון: 20:44

תראו מי מובילה את הפאק-10. קרפנטר הנגר מסר ל-227 יארד ב-20 מ-31, שני ט"ד ואיבוד, והמצטיין במשחק קיגן הרינג (הר"ב הג'וניור) רץ עם הכדור 10 פעמים ל-119 יארד וט"ד. צפו לעלייה של הסאן-דווילז לתוך הטופ-10 כבר היום. מצד שני, שלוש היריבות הגדולות שלהן עדיין לא קיבלו צ'אנס לנשוך אותם. מצד שלישי – עכשיו הסאן דווילז נכנסים לנאחס-זון שלנו ובשבוע הבא יארחו את קאל. וטיי ווילינגהאם עדיין ממשיך להפסיד למדורגות מאז בויזי.


סינסינטי (15) – לואיוויל: 28:24

העונה של הקרדינלס אולי כבר גמורה, לפחות בכל הנוגע לאליפות, אבל בביג-איסט עדיין לא, ובריאן ברום עדיין רוצה את הדבר הזה שקוראים לו הייזמן. הבר-קאטס נראו טובים עד עכשיו, אבל 4 איבודים לעומת אפס הם לא סטטיסטיקה שאפשר לנצח איתה. ברום מסר ל-350 יארד ב-28 מ-38, שלושה ט"ד וללא איבוד מול ההגנה הכי טובה בליגה בחטיפות והראה לנו שהוא כנראה עדיין הק"ב הטוב באמריקה (רן עדיין חושב שזה טוני רומו). מנגד, גם מוק לא היה נורא כל כך – עם 26 מ-45 ל-324 יארד, שלושה ט"ד ואיבוד, אבל כשהמחליף שלך (פייק) מוסר רק מסירה אחת שנחטפת, ושני השחקנים החשובים שלך מפמבלים מול ההגנה של לואיוויל (ראיתם – זה מה שנקרא לכתוב אירוניה), לברום נותר רק לעשות את שלו. הביג-איסט פתוח לגמרי, ובינינו – הרי ככה אנחנו אוהבים את זה.


סן חוזה סטייט – הוואי (16): 42:35 (הארכה)

איכשהו הלוחמים מצליחים לצאת מהמצבים האלו, וקשה להאמין שהם היו במאזן 0:7 אם הם היו משחקים מול קבוצות טובות. ברנאן שוב היה לא מדויק, ולמרות 545 היארדים שלו באוויר (באחוזים נוראיים של 44 מ-75) וארבעת הט"ד שלו באוויר (ואחד בריצה) הוא נחטף ארבע פעמים, מה שמסביר למה הוואי רדפו אחרי הספרטנים במשך כמעט כל המשחק. ברנאן שוב נחלץ מהפסד כשהוביל את הלוחמים לשני ט"ד בארבע הדקות האחרונות והוסיף אחד בהארכה, שהשווה את המשחק. מנגד, טרפליס סיים עם 27 מ-47 ל-302 יארד, שני ט"ד ושלושה איבודים, האחרון שבהם היה בהארכה וקבע את תוצאת המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

האילייני לא כל כך פייטינג

אייווה – אילינוי (18): 6:18

אילינוי הפסידה במחזור הראשון, ומאז ניצחה ברצף של חמישה משחקים, שהסתיים כשברט גרינווד חטף את המסירה של אדי מק'גי (שהחליף את אייזיאה וויליאמס) בתוך האנד-זון והוציא את הפייטינג איליניי מהדירוג, במשחק בו היה רק ט"ד אחד – מסירה של כריסטנסן (17 מ-25 ל-182) למיירס.


פן סטייט – ויסקונסין (19): 7:38

הימרנו על פן-סטייט וצדקנו, וחשוב מכך – הבאדג'רס הולכים להגיד ביי ביי לדירוג, תודה ושלום. אחרי שבמשך כל העונה הם לא הרשימו, הגיעו הבאדג'רס לביבר סטדיום והבקיעו רק פעם אחת. מורלי מסר ל-216 יארד ב-16 מ-28 וט"ד, ונתן לארבעה רצים שונים – קינלו, רויסטר, קלארק והאן – לרוץ לוך האנד-זון הפרוץ של ויסקונסין, שראתה רק את פי.ג'יי היל מנסה להציל את הכבוד האבוד שלה, כשאפילו דונובן לא תיפקד כשסיים עם 16 מ-29 ל-220 יארד ושני איבודים, אבל ללא הצלחה של ממש.


קנזס (20) – ביילור: 10:58

בשנה שעברה הג'יי-הוקס הובילו 17:35 עד עשר דקות לסיום, כשהדובים חזרו למשחק וניצחו, אבל השנה החליטו בקנזס לא לאפשר להם לחזור, ואחרי שהגבילו אותם ל-202 יארד בלבד מול 447 שלהם, נותרו הג'יי-הוקס הקבוצה היחידה בביג-12 ללא הפסד. ז'ימנסקי, שנתן עונה לא רעה עד כה, סיים עם 18 מ-33 ל-119 יארד ושלושה איבודים, והדובים הצליחו להבקיע רק שער שדה והחזרת בעיטה ל-97 יארד (גטיס), וראו איך ריסינג ושות' מפרקים את ההגנה שלהם. ריסינג סיים עם 14 מ-31 ל-186 יארד וצמד ט"ד, ארבעה רצים – שארפ, מק'אנדרסון, קוויגלי ומייר – סיימו עם ט"ד, וגם הרפורד החזיר בעיטה ל-88 יארד וט"ד. הג'יי-הוקס ממשיכים בעלייה שלהם, אבל צריכים להיזהר מהמשחק הבא בקולוראדו, שם הפסידו הסונרס.


ווייק פורסט – פלורידה סטייט (21): 21:24

ההפתעה הראשונה של המחזור הגיעה כבר במשחק הראשון והמוקדם ששוחק בחמישי, אבל זו לא הפתעה עד כדי כך. ווייק פורסט הייתה מאריות ההגנה בשנה שעברה (ואלופת ה-ACC), ואילו הסמינולס לא ממש הצליחו לנצל מצבים בניצחון הדחוק שלהם על אלבאמה, כך שהמעידה הייתה רק עניין של זמן. ווייק עלו ראשונים על הלוח, אבל הסמינולס ירדו למחצית ביתרון 7:14, שלא עזר להם יותר מדי אחרי שבמשך כמעט כל המחצית השנייה ווייק שמו עליהם 17 נקודות ללא מענה, והט"ד בשניות הסיום כבר היה מאוחר מדי. לי סיים עם 24 מ-45 ל-283 יארדים, שני ט"ד באוויר ושני אינטרספשיין, ומולו ריילי סקינר סיים עם 19 מ-27 ל-215 יארד וגם צמד ט"ד וצמד איבודים.

מק'פאדן, מה יהיה?

ארקנסו – אובורן (22): 9:7

לפני שלושה שבועות ניצח ווס ביירום את פלורידה עם פילד-גול בשניות הסיום, והשבוע הוא עשה זאת שוב, בחוץ מול ארקנסו ודי-מאק, 21 שניות לסיום המשחק. אובורן, שבשבוע הבא יתארחו בבאטון רוז', החזיקו את מק'פאדן על 43 יארד בלבד ב-17 נשיאות, ודיק (הק"ב של ארקנסו) אמנם סיים עם 12 מ-26 ל-111 יארד, ט"ד ואיבוד (לעומת 13 מ-23 ל-101 של קוקס), אבל הט"ד הבודד במשחק המזעזע הזה לא הספיק לרייזורבקס להציל את העונה שלהם.


אייווה סטייט – טקסס (23): 56:3

הניצחון הראשון של הלונגהורנס בביג-12 הגיע סופסוף. ובגדול. אחרי שני הפסדים (קנזס סטייט ואוקלהומה) הצליח קולט מק'קוי להראות ניצוצות מהשנה שעברה, כשסיים עם 23 מ-30 ל-298 יארד וארבעה ט"ד באוויר, והוסיף 50 יארד ב-4 נשיאות וט"ד על הקרקע בריצה של 44 יארד (יחד עם צ'ארלס וצ'יילס), ג'ונס תפס 7 כדורים ל-125 יארד וט"ד, קוסבי 5 ל-46 וט"ד ושיפלי 3 ל-71 ושני ט"ד, ופוסטר החזיר חטיפה לט"ד מול מייר, שסיים עם 17 מ-33 ל-111 יארד ושני איבודים. טקסס, שנמצאת במקום הלפני-אחרון בביג-12 דרום, תצא למשחק חוץ מול ביילור בשבוע הבא, בתקווה לשפר את המאזן.


ואנדרבילט – ג'ורג'יה (24): 20:17

בשנה שעברה ואנדי ניצחה את הבולדוגס בג'ורג'יה, והשנה הצליח ברנדון קוטו לבעוט את פילד-גול הניצחון מ-37 יארד בסוף המשחק כדי להשלים את הנקמה. סטאפורד סיים עם 16 מ-31 ל-201 יארד וט"ד וסאות'רלנד הוסיף אחד בריצה, אבל זה כמעט ולא הספיק מול 7 מ-10 ל-125 יארד וט"ד של אדאמס וריצה של 15 יארד לט"ד של ווקר. הבולדוגס, שלא נראים טוב בכלל לאחרונה, יצאו לשבוע חופש לפני שיארחו בעוד שבועיים את הגייטורס.


מיסיסיפי סטייט – טנסי (25): 33:21

אריק – תגיד, אתה הבן של? – איינג' (הערת עורך: הוא לא הבן של, הוא האחיין שלו. הכל צריך ללמד אתכם?) סיים עם 22 מ-36 ל-259 יארד, שני ט"ד ואיבוד, פוסטר רץ ל-139 יארד וט"ד ב-21 נשיאות וטיילור השיג שיא קריירה של 11 תפיסות ל-186 יארד וט"ד – וזה הספיק מול 18 מ-33 ל-203 ושני ט"ד של קארול, שהחזיק את הבולדוגס במשך שלושה רבעים אבל נכנע ברביעי. המתנדבים ממשיכים בעלייה שלהם בחזרה למעלה הדירוג וה-SEC, ובשבוע הבא נדע אם החגיגה בנאשוויל מוקדמת מדי, אחרי שהמתנדבים יצאו למשחק חוץ קשה אך אפשרי מול סייבן האובר-פייד באלבאמה.

מסתבכים משבת לשבת

טוב, היום אמור לצאת הדירוג הראשון של ה-BCS העונה, ולמען האמת אנחנו לא ממש מקנאים במדרגים (פרט למשכורת שלהם). העונה הזו נעשית מטורפת יותר משבת לשבת, ובכל שבוע אנחנו חושבים (כן כן, אנחנו חושבים לפעמים, ולא רק על בירה. מממ... בירה...) שיש לנו איזושהי מועמדת חדשה – ושבוע לאחר מכן היא נופלת. שש מדורגות הופתעו השבוע. שש. אם מוציאים מהחשבון את לואיזיאנה סטייט שהפסידה למדורגת נותרנו עם חמש – וגם זה המון. אתם יכולים להגיד שעבור לפחות שתיים מהמפסידות (סינסי והסמינולס) ההפסד היה צפוי, אבל עדיין – עונת ההפתעות ממשיכה בשלה, ואף קבוצה לא חסינה. זה נהיה עד כדי כך פסיכי שאנחנו חושבים להמר על משחק גמר בין קונטיקט ללואיזיאנה-מונרו. נותרנו עם שש מדורגות בלתי מנוצחות. מי הבאה בתור?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully