וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על איזו הצערה אתה מדבר, קשטן?

מייק קרנון

14.10.2007 / 10:18

נכון שההרכב שהעלה המאמן הלאומי כלל שחקנים חדשים וטריים, השאלה אם זה מה שהיה עושה בלי השעיות ופציעות של שחקני מפתח.

מה שמרגיז אותי בעיקר אחרי זאגרב הוא לא עצם ההפסד והעובדה ששוב משחק ההתקפה של הנבחרת כמעט ולא היה קיים. מה שמרגיז הן ההצהרות שלאחר המשחק, על תהליך ההצערה, על העתיד המבטיח.

האמנם? כמה מהשחקנים שערכו אתמול הופעת בכורה בנבחרת היו משחקים לולא האילוצים של השעיות ופציעות? אייל משומר, תמיר כהן, אבירם ברוכיאן ומשה אוחיון, כולם שיחקו בגלל היעדרויות של שחקני מפתח. ספק אם הם היו נמנים על הסגל הרחב לו היה הסגל מלא.

"איבדנו סיכוי ליורו אבל התחלנו בהצערת הנבחרת", אמר המאמן דרור קשטן. את הסיכוי להשתתף ביורו, מר קשטן, איבדנו כבר מזמן, למעשה מיד אחרי ההגרלה. התיקו ברוסיה עוד נטע תקוות, אבל ההפסד 4:3 ברמת גן נגד קרואטיה החזיר אותנו למציאות. למי שעוד האמין – ולמרבה הפלא היו כאלה - בא התיקו-אפס הביתי נגד אנגליה ועורר תקוות. אבל אחרי ההופעה האומללה בוומבלי, כבר לא היה ספק. בעניין ההצערה, זהו תהליך טבעי שכל הנבחרות עוברות אותו במוקדם או במאוחר.

אז מה התחדש? כמעט כלום. יש אמנם כמה פנים חדשות, אבל הכדורגל, אוי הכדורגל. אני מקווה רק שתמיר כהן לא יסתנוור מהחמאות שהוא מקבל היום בכל אמצעי התקשורת. יש יותר מדי דוגמאות של שחקנים שנתנו משחק או שניים טובים בנבחרת, ונעלמו לאחר מכן.

ומה עם המאמן? שלמה שרף אומר שהקמפיין לא היה כשלון אלא חוסר הצלחה. מעניין שהקמפיין הקודם, בו הנבחרת שלנו הייתה בתמונה עד למחזור האחרון ולא עלתה בגלל שער או שניים, הוגדר על ידו ככישלון. אז בעצם מה זה משנה מי יאמן ומי יהיו השחקנים? עם הכדורגל הזה לא נגיע גם למונדיאל בדרום אפריקה.

הגזמת, לחמן

אתמול אחר הצהריים צפיתי בשידור המשחק מאיצטדיון וומבלי בין אנגליה ואסטוניה. אנגליה ניצחה 0:3, כשפעם נוספת הציגה כדורגל למטה מבינוני.

רק אדם אחד ראה כנראה משחק אחר - המאמן/פרשן אייל לחמן. אין ספק שמר לחמן הוא מאמן טוב ואיש כדורגל רציני. הוא גם לא מפסיק להראות זאת, כשכל מהלך הוא מנתח ביסודיות, כאילו הוא מרצה בקורס מאמנים. יש גבול לכמות הפטפטת של פרשן טלוויזיה, אבל חמורה עוד יותר היא ההיסחפות של לחמן, שהופך כל דאבל פס למהלך גאוני. האנגלים הגיעו להרבה מצבים ברחבה האסטונית, אבל השערים שלהם היו תוצאה של משגים גסים של השוער ושחקני ההגנה של אסטוניה, שרק להזכירכם נוצחה 4:0 ע"י ישראל ברמת גן.

וכאילו לא הספיקו לנו 90 דקות בוומבלי, קיבלנו בלילה את לחמן גם במשחק בין ארגנטינה וצ'ילה. ריקלמה הבקיע את שני השערים לארגנטינה בבעיטות עונשין מצויינות, אבל ללחמן זה לא הספיק. הוא קבע בנחרצות שבעיטות כאלה לא נראו עדיין במגרשי הכדורגל. נו באמת לחמן, הגזמת.

חומר למחשבה

ומה תאמרו על הראגבי? אנגליה פתחה את משחקיה בגביע העולמי עם הפסד 36:0 לדרום אפריקה. ועכשיו הם בגמר. לפני ארבע שנים הוביל ג'וני ווילקינסון את אנגליה לזכיה בגביע בסידני, בניצחון על אוסטרליה. אמש הוא עשה זאת לצרפת בפאריס. האם השחקן הנהדר הזה יביא במוצ"ש בפאריס את הגביע לאנגליה פעם שניה ברציפות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully