וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות מונדיאל: ריקלמה העניש את צ'ילה

13.10.2007 / 23:57

קשר ארגנטינה השחיל שתי בעיטות חופשיות בדרך ל-0:2 מול צ'ילה, כריסטיאן אלבארז הורחק. 0:5 גדול לאורוגוואי מול בוליביה

באירופה מתעסקים עם היורו, אבל בדרום אמריקה כבר חושבים על מונדיאל 2010. המירוץ המתיש להשגת ארבעת הכרטיסים לדרום אפריקה החל הערב (שבת) עם שני משחקי מוקדמות. אלופת העולם לשעבר, אורוגוואי, חגגה עם 0:5 ענק על חשבונה של בוליביה האומללה. ארגנטינה התאוששה מההפסד לברזיל בגמר הקופה אמריקה, ונתנה לאוהדים בבואנוס איירס סיבה לחייך אחרי שחואן ריקלמה דייק בשתי בעיטות חופשיות שהקנו לתכולים-לבנים ניצחון 0:2 על צ'ילה. מחר יושלם מחזור המשחקים הראשון כשפרו תארח את פרגוואי, אוקוודור את ונצואלה וקולומביה את ברזיל.

פעמים ריקלמה

בגמר הקופה הוא הלך לאיבוד מול ברזיל, בויאריאל הוא לא משחק מאז פתיחת העונה בגלל סכסוך עם המאמן פלגריני, אבל הערב (שבת) הוכיח חואן ריקלמה, כוכבה הותיק של נבחרת ארגנטינה, שיש לו עדיין מה לתרום ברמות הגבוהות ביותר. שני שערים מדהימים שלו בכדורי עונשין הובילו את ארגנטינה לניצחון קל 0:2 על צ'ילה.

הצ'יליאנים שיחקו היטב במחצית הראשונה ומנעו מהנבחרת המקומית להבקיע במשחק חי, אבל מי צריך גולים בתנועה כשיש לך אמן כדורי עונשין כמו ריקלמה. בדקה ה-27 הוא סובב פנימה מהפינה השמאלית של רחבת ה-16, ובדקה ה-45 הוא חזר על התרגיל, הפעם מהצד השני.

אם היה איזשהו ספק בהפסקה לגבי המנצחת, בדקה ה-52 המשחק כבר היה גמור, כשכריסטיאן אלברז, המגן הצ'יליאני של בית"ר ירושלים, הורחק אחרי עברה גסה על חאבייר מסצ'ראנו. עד לסיום ארגנטינה השתעשעה ברחבה של צ'ילה, כשטבז, בדקה 61, וקמביסו, בדקה ה- 78, היו קרובים להגדיל את התוצאה אבל החמיצו מעמדות קורצות.

לא הפעם, בוליביה

בוליביה, אחת הנבחרות החלשות בדרום אמריקה, לא זכתה בנצחון חוץ בטורניר המוקדמות מאז 1993. הערב היא קיוותה לשבור את הנאחס מול אורגוואי, אבל זה לא היה אפילו קרוב. מאמן אורוגוואי, אוסקר טבארז, פתח בהרכב התקפי במיוחד עם שלושה חלוצים - דייגו פורלאן וסבסטיאן אברו הותיקים, ולצידם הכישרון הצעיר, לואיז סוראז, ושלושתם גמלו לו בשערים.

ההימור על סוראז השתלם כבר בדקה הרביעית, כאשר החלוץ של אייקאס כבש את הראשון. פורלאן שם את השני בבעיטה חזקה בדקה ה-37, וכמו במשחק שנערך בבואנוס איירס, גם כאן המשחק הוכרע סופית אחרי כרטיס אדום. רונלד גארסיה הבוליביאני נכנס לתיקול חריף והשאיר את נבחרתו המקרטעת בעשרה שחקנים, החל מהדקה ה- 41.

בדקה ה-47, אברו כבש את השלישי, ובהמשך סאנצ'ז (65) ובואנו (82) הפכו את הנצחון להשפלה. 0:5 בסיום, ואורוגוואי נראית לפחות בשלב זה כמועמדת רצינית לחזור לטורניר הגמר של הגביע העולמי, אחרי שכשלה במוקדמות 2006. בוליביה, כהרגלה, תשמש כנראה כבשר התותחים של היבשת.

עוד במוקדמות דרום אמריקה: פרגוואי ופרו השיגו תיקו ללא שערים במשחקם הראשון, 0:0. חוץ מבעיטה אחת של קלאודיו פיזארו, שנעצרה על ידי ג'סטו ויאר בדקה ה-17, ההגנה החזקה של פרגוואי מנעה מפרו את השער.

פרגוואי שלטה בחצי השני אך לא הצליחה לעלות ליתרון. החלוץ, נלסון האדו בעט בעיטה עלובה אחת, שנהדפה על ידי שוער פרו, לאו בארטון. פרו לא העפילה לגביע העולמי משנת 82 ותפגוש את צ'ילה ביום רביעי הקרוב. עוד ברביעי, פרגוואי מארחת את אורוגוואי.

אקוואדור-ונצואלה 1:0: עבור אקוואדור מדובר בהפסד הראשון מזה שש שנים בבית. לונצואלה כבש חוזה מנואל ריי בדקה ה-67.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully