וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: לא שוברים את המסורת

13.10.2007 / 22:47

אנגליה נשארה נאמנה לשיטה שלה, ווילקינסון בעט כדור עונשין מכריע ב-9:14 על צרפת, ואלופת העולם מחכה בגמר לדרא"פ או ארגנטינה

למה לשנות הרגלים ישנים? אנגליה נשארת אנגליה, או יותר נכון - לפחות בראגבי אנגליה נשארת גרמניה - תרדים את היריב, טחן, שחק על עמדה בשדה ותשתמש ביהלום שלך - ג'וני ווילקינסון. כדור עונשין מכריע שבעט ווילקו חמש דקות לסיום העלה את אלופת העולם ליתרון 9:11, אחר כך הוא הוסיף דרופ-קיק והאנגלים ניצחו 9:14 (6:5) את צרפת והעפילו לגמר גביע העולם.

זה היה משחק בדיוק בסגנון שהאנגלים רצו - עם צפיפות בהגנה, אגרסיביות וכוח תוך ניצול שגיאות של היריבה. המפגש הזה היה תעתיק כמעט מושלם לרבע הגמר מול אוסטרליה, כשהוואלאביז הובילו בהפרש קטן ונכנעו בסיום. המהלך של המשחק נרשם בדקה ה-75, ביתרון 8:9 לצרפתים. לאחר כמעט עשר דקות של חילופי בעיטות בלי איום ממשי על השער, ביצעו המארחים עבירה בתיקול מסוכן, בקו ישר אל השער. לווילקינסון זה הספיק, ולאחר ההכנה המסורתית הוא בעט במדויק כדי לקבוע 9:11. שלוש דקות אחר כך הוא נעץ במדויק גם דרופ גול - 9:14 ואנגליה בגמר.

המשחק נפתח בהפתעה דווקא בטריי אנגלי, הראשון של הנבחרת של בריאן אשטון בשלבים המאוחרים, בדקה השניה. ג'וש לוסי השתלט מצוין על כדור הרחקה וקבע 0:5. את ניסיון ההמרה מזווית קשה החטיא ווילקינסון. הצרפתים הגיבו בשתי בעיטות עונשין של ליונל בוקסיס בדקות 8 ו-18 וירדו למחצית ביתרון 5:6.

צרפת הגדילה בדקה ה-44 ל-5:9 מעוד כיבוש של בוקסיס, אבל ווילקינסון הגיב בצד השני כמעט מייד - 8:9 בדקה ה-47. מכאן ואילך נרשם קרב עצבני של טקטיקות, כששתי הנבחרות לא מפתחות מהלכים ראויים. בדקה ה-59 נעץ ווילקינסון דרופ-קיק בקורה, וזה היה הניסיון המשמעותי האחרון של אלופת העולם להבקיע - עד לדקה ה-75.

עכשיו אנגליה תחכה למנצחת בחצי הגמר השני, שיתקיים ביום ראשון בין דרום אפריקה לארגנטינה (21:00, 5+ ו-TV-5). האנגלים הובסו על ידי דרום אפריקה בשלב המוקדם 36:0, וכפי שהם עצמם הראו מול הצרפתים (להם נכנעו במשחקי ההכנה לאליפות), בשלבים הקובעים כדאי מאוד לספור אותם, ובמיוחד את ווילקינסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully