וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיון מדאיג לפתח תקוה

9.10.2007 / 11:09

אם לשפוט על פי המסע הקודם של גיא לוזון באירופה, לאוהדי הפועל תל אביב צפוי חורף לא קל, ואולי גם הסתבכות בקרבות תחתית

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

לא סוד הוא שקבוצות ישראליות לא יודעות לשלב בין שתי המסגרות האינטנסיביות של אירופה והליגה. מכבי חיפה התקשתה בשנה שעברה להציג כדורגל חיובי בזירה המקומית, אך באופ"א היא הגיעה לשלבים המתקדמים. גם הפועל תל אביב חזרה מהמשחקים בחו"ל ובבית הייתה רחוקה מלהציג כדורגל טוב, אבל אחת הדוגמאות הטובות יותר היא מכבי פתח תקוה, הקבוצה הראשונה שהעפילה לשלב הבתים באופ"א והקבוצה הקודמת של גיא לוזון. פתח תקוה התקשתה מאוד לשלב בין שני המפעלים וסיימה את הבתים עם ארבעה הפסדים. גם בליגה זו לא הייתה השנה שלה, ומצאה את עצמה ברוב שלבי העונה בתחתית, עד שבסופו של דבר הגיע קאמבק שהביא אותה לאינטרטוטו.

פעמים רבות תולים את הקושי הזה בסגל קצר של המאמנים. אין ספק ששני משחקים בשבוע דורשים יכולת גופנית גבוהה, אך בכל העולם עושים את זה. כנראה שמשהו בראש הישראלי בכל זאת מקשה על השחקנים להגיע רעבים למשחקי הליגה, מאחר שבאירופה הם יודעים שממתינים להם הסקאוטים הגדולים והם משחקים בעצם בבמה המרכזית. אפשר להשוות את זה לשחקן תיאטרון שיודע שאין לו סיבה להשקיע בחזרות, כי כך או כך לא רואים אותו הרבה אנשים, אך בהצגות עצמן הוא נותן את כל הלב והנשמה.

ובכל זאת, יממה אחרי ההפסד של הפועל תל אביב להרצליה אנחנו מקבלים הזדמנות מצוינת לעשות את ההקבלה בין ההכנה המנטלית של השחקנים של גיא לוזון למשחקי הליגה לפני שנתיים, כאשר היו צריכים לשלב את המשחקים עם אירופה. רמז לאוהדי האדומים: כדאי שתתרגלו לחורף מאוד קר.

מבלגרד לאורווה

פתח תקוה פתחה את העונה האירופית שלה עם נצחונות ענקיים על בשקימי המקדונית 0:5 ו-0:6, ומיד לאחר מכן ניצחה במחזור הראשון 1:2 את מכבי נתניה. לוזון אמר לאחר אותו משחק: "היה חשוב לנו לבוא ולנצח. היה קשה לבוא אחרי בשקימי אבל באנו לעשות את העבודה". בהחלט עשו את העבודה.

בשלב הבא חיכו לחניכים של לוזון פרטיזן בלגרד. במשחק הראשון שנערך בארץ הפסידה פתח תקוה 2:0 וגם במשחק הליגה היא נוצחה 3:2 על-ידי מכבי חיפה בקרית-אליעזר. באותו משחק הציגה הקבוצה יכולת חלשה מאוד במחצית הראשונה, אך הצליחה לחזור לעניינים בשנייה. לוזון אמר לאחר אותו משחק: "זו הייתה המחצית הכי גרועה שלנו מאז שאני מאמן כאן. אני לא אגיד כלום לשחקנים שלי, הם יודעים טוב מאוד מה קרה".

אם היה מישהו שחשב שפתח תקוה מסיימת את דרכה באירופה, הגיע המשחק הכי גדול שלה בבלגרד עם ניצחון ענק על פרטיזן - 2:5. כמובן שגם הפעם לחניכים של לוזון היה קשה להתחבר לזירה המקומית עם הפסד 2:1 לבית"ר ירושלים. ללוזון לא היו תירוצים: "לא באנו עם אליבי או תירוץ של עייפות או אופוריה מההישג המדהים. השחקנים לחצו על הדוושה ולא ויתרו. השחקנים נסחטו על המגרש, נתנו משחק גדול והתוצאה לא משקפת".

אחרי ההפסדים באים התרוצים

אחרי ההישג המדהים שהעניק בפעם הראשונה לקבוצה ישראלית את המקום בשלב הבתים של גביע אופ"א, הגיעו כאמור ארבעה הפסדים. מיד לאחר ההפסד לפאלרמו 2:1 בארץ סיימה הקבוצה בתיקו 0:0 מול הפועל כפר-סבא. לוזון נגע לראשונה אחרי אותו משחק בבעיית השילוב בין אירופה לליגה: "לא הגענו למשחק ולא סיפקנו את הסחורה. אנחנו משחקים כל ארבעה ימים בחודש וחצי האחרונים ובחודש וחצי שיבואו. נצטרך לעבות את הסגל ונעשה את זה, אבל לא דנו בנושא".

גם ארבעה ימים לאחר ההפסד לברונדבי 2:0 פתח תקוה לא הצליחה לנצח וסיימה ב-2:2 עם מ.ס. אשדוד. תשע דקות לסיום המשחק שי דוד הצליח לאזן את התוצאה ולהציל את לוזון מהפסד נוסף והידרדרות נוספת בטבלה. דווקא אחרי שהובסה 4:0 על-ידי לוקומוטיב מוסקבה, שבה הקבוצה למסלול הנצחונות וקטעה רצף של שמונה משחקים ללא ניצחון. פתח תקוה, שניצחה 0:1 את מכבי נתניה, הרימה את המוראל הנחות שלה גם כך, ולוזון החמיא בעיקר לשחקנים: "לכם אולי זה נראה פשוט, אבל השבוע שיחקנו שלושה משחקים, בהם אחד באירופה, ואני יכול רק להצדיע לשחקנים שלי על הדרך, הרצון וההשקעה".

את הפרק האירופי קינחה פתח תקוה עם הפסד 1:0 לאספניול, שבעקבותיו הגיע הפסד 2:1 לבני סכנין. לוזון סיכם: "חשבנו שאחרי שיסתיים הפרק האירופי שלנו נצליח לחזור לליגה. אמנם גילינו יכולת משופרת, אבל מה שקובע זה התוצאה. נכון לעכשיו אנחנו קבוצת תחתית".

פתח תקוה נכנסה לעניינים בליגה באותה עונה רק בסיבוב השלישי, ואחרי רצף נצחונות מרשים היא הצליחה בסופו של דבר לסיים את העונה במקום החמישי. הכשלונות שלה בשני הסיבובים הראשונים נבעו בעיקר מאירופה, וכעת צריכים לקוות אוהדי הפועל תל אביב שגיא לוזון זוכר היטב את ההיסטוריה ולא ייתן לה לחזור על עצמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully