וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן מקצה לקצה

מייק קרנון

8.10.2007 / 15:20

מייק קרנון רואה כיצד משתנה גורלו של מאמן כדורגל בפחות משבוע, ומציע להתאזר בסבלנות בכל הקשור לקבוצת הכדורסל של מכבי ת"א

שבוע בחייו של מאמן כדורגל הוא עולם ומלואו. תשאלו, למשל, את רוני לוי. לפני עשרה ימים צעקו אוהדי מכבי חיפה "תתפטר, תתפטר, תתפטר". כמה פרשנים ובעלי דעה בתקשורת קבעו שהוא גמר את הסוס והציעו לו ללכת הביתה. ולפתע, שש נקודות בליגה ומדברים כבר על מכבי חיפה כמועמדת לאיים על בית"ר ירושלים.

לעומת זאת, אם תשאלו את ניר לוין הוא יסביר לכם שאינו מצטער שלקח על עצמו את תפקיד המאמן במכבי תל אביב, אבל שפת הגוף שלו אומרת את ההפך הגמור. אם הוא יכול היה לברוח, הוא היה עושה זאת ללא היסוס. אחרי התבוסה לחיפה וההפסד בקרית שמונה, גם לו ברור שמי שבנה את הקבוצה הזו עשה עבודה רשלנית. נכון, יש כמה פצועים, מה שלא מצדיק יכולת עלובה כזו.

ומה עם אברהם גרנט? גם ז'וזה מוריניו היה מתגאה בניצחונות חוץ בולנסיה ובבולטון בתוך ארבעה ימים. לפתע נאלמו דום כל הצעקנים, בתל אביב ובלונדון. מה קרה, קשה לפרגן?

לא למהר לשום מקום

הדבר הטוב ביותר שקרה לקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב בכדורסל הוא שאנשי הקבוצה לא יצאו מעורם אחרי הניצחון 81:95 על אולימפיאקוס בניקוסיה. מי כמותם יודע שתוצאות במשחקי קדם עונה אינן מבטיחות דבר לגבי ההמשך. זאת בניגוד לכמה אנשי תקשורת, שנעו בין ביקורות ציניות מחד לדברי שבח וקשירת סופרלטיבים מאידך.

הדבר החשוב ביותר שבמכבי צריכים לקחת ממשחק זה היא הדרך שבה הושג הניצחון. אחרי רבע ראשון מדאיג, בו ספגה 35 נקודות, ראינו בהמשך קבוצה נחושה, לוחמת ומשחקת כדורסל מגובש. זה מה שמצפים מקבוצה שיש לה יומרות ביורוליג. היעדרם של הפצועים וויצ'יץ', בורשטיין וביינום איפשר לשחקנים כמו הלפרין, אליהו וכספי לבוא לידי ביטוי, והם עשו זאת בצורה מרשימה. מאידך, הם יצרו עכשיו בעיה למאמן עודד קטש, משום שעם שובם של הפצועים יצטרך המאמן לקבל החלטות קשות בהקשר להיררכיה בקבוצה.

להוציא את המשחק ביום חמישי בניו יורק, לא מתוכננים לצהובים מבחנים בינלאומיים נוספים לפני פתיחת משחקי היורוליג ב-25 באוקטובר. קטש יצטרך לעשות את ההתאמות בטורניר גביע ווינר בירושלים (14-18 לחודש). להוציא משחק גמר אפשרי נגד הפועל ירושלים, היריבות בטורניר זה אינן ברמת יורוליג ולכן הצוות המקצועי לא יוכל לקבל תמונה מדוייקת על כוחה האמיתי של הקבוצה. לכן מילת המפתח היא סבלנות. להערכתי, רק לקראת סוף נובמבר ניתן יהיה לדעת איזו מכבי נראה העונה.

חומר למחשבה

1. מריון ג'ונס נזכרה, שבע שנים אחרי, שנטלה חומרים אסורים בדרכה לזכייה בחמש מדליות, שלוש מזהב, במשחקי סידני. היא מצטערת, מתנצלת, בוכה ומחזירה את המדליות. למי עוד אפשר להאמין שהוא זכה במדליות כשהוא נקי לחלוטין?

2. מברוק לאליס שלזינגר. אחרי שלל הכישלונות של הג'ודו, סוף סוף זכייה במדליית זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully