וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקיאניה בחוץ, אירופה בפנים

6.10.2007 / 23:47

שתי הפייבוריטיות לזכיה בגביע העולם בראגבי כבר לא יעשו זאת השנה, כשאוסטרליה נוצחה ע"י אנגליה 12:10, ניו זילנד נכנעה לצרפת 20:18

ניו זילנד ואוסטרליה סומנו כשתי הנבחרות שתגענה לחצי גמר גביע העולם בראגבי עוד לפני שהחל הטורניר בצרפת. האול בלאקס של ניו זילנד היו פייבוריטים ללכת עד הסוף, כשהדעה הרווחת הייתה שהמנצחת במפגש חצי הגמר בין השתיים תקבע את זהות הזוכה.

אבל הוואלאביז מאוסטרליה פגשו אלופת עולם גאה, שבאה להחזיר לעצמה את הכבוד, והפסידה לאנגליה 12:10. ניו זילנד מצאה, כפי שהיא תמיד עושה, דרך לעוף והודחה על ידי צרפת 20:18.

אנגליה - אוסטרליה 10:12 (10:6)

לפני שבועיים, כשאנגליה הובסה 36:0 על ידי דרום אפריקה, ניבאו רבים כי אלופת העולם בדרך להיפרד מהתואר. האנגלים נראו לא טוב, כהמשך ישיר לסדרת משחקי הכנה כושלים, והגיעו לרבע הגמר אחרי ניצחון לא קל על טונגה וכאנדרדוגים כבדים מול אוסטרליה.

אם בכדורגל הייתה נעצרת דרכם של האריות כאן, הרי שבראגבי מדובר בעסק אחר לחלוטין. כי בראגבי יש לאנגליה את ג'וני ווילקינסון, שבעט אליה את הגביע ב-2003 ולא היה מוכן לוותר גם הפעם. ווילקינסון השחיל ארבע בעיטות עונשין לבין קורות השער האוסטרלי, האנגלים ניצחו 10:12 (10:6) וימתינו בחצי הגמר לצרפת.

האנגלים שיחקו את הראגבי הרגיל (ויש שאומרים גם המגעיל) שלהם - משחק נוקשה, נטול יוזמה, בונקריסטי ומתכתי, כשהם מקווים לנצל שגיאות של היריבה. והאוסטרלים אכן שיחקו לידיהם, כשלא הצליחו לפרוץ את המערך הבריטי המעובה והשכילו לכבוש רק כדור עונשין אחד מארבעה נסיונות. האוסטרלים הבקיעו, אמנם, את הטריי היחיד במשחק, אבל ליותר מכך לא יכלו.

אחרי שבע דקות של משחק העלה סטירלינג מורטלוק את הוואלאביז ליתרון 0:3, כשאנגליה מגיבה בשתי בעיטות עונשין של ג'וני ווילקינסון - 3:6. בדקה ה-33 פרץ, סופסוף, לוטה טאקירי את הסכר עם טריי, מורטלוק הבקיע את ההמרה ואוסטרליה ירדה להפסקה ביתרון 6:10.

על פי הלך הרוחות וחוסר היוזמה של האנגלים ניתן היה לשער שאוסטרליה תיתן גז במחצית השניה, אולם הקו האנגלי לא נפל. אנגליה לחצה את אוסטרליה וכפתה עליה איבודי כדור, כשבדקה ה-52 מבקיע ווילקינסון את הטריי השלישי שלו במשחק - 9:10. אוסטרליה המשיכה להיתקל בחומה בצורה, מסירה גרועה של ג'ורג' גריגאן (במשחקו האחרון במדי הנבחרת) החזירה את הכדור לשליטה אנגלית ו-ווילקינסון בעט בדקה ה-60 את כדור העונשין שהתברר כמנצח - 10:12 ואנגליה בחצי הגמר.

צרפת - ניו זילנד 18:20 (13:3)

ווהו, איזו צפרדע חטפו האול בלאקס. מי בכלל חשב שצרפת, בקארדיף, אחרי ההפסד לארגנטינה במשחק הפתיחה, יכולה לנצח את המשחק הזה? מסתבר שהספקות שהובעו (גם כאן בוואלה! ספורט) לגבי הבית הקל של הניו זילנדים בשלב המוקדם אכן היו מוצדקים. האול בלאקס הובילו במחצית 3:13 ונראו בדרך הבטוחה למפגש עם אנגליה בחצי הגמר.

לצרפתים קרתה תקלה במשחק הפתיחה, וההפסד לארגנטינה "סידר" להם את ניו זילנד כבר ברבע הגמר, ועוד בוויילס, רחוק מהבית. אלא שכל זה לא הפחיד את סבסטיאן שאבאל, שנכנס בדקה ה-51, ופרדריק מישאלאק בדקה ה-67, שסחפו אחריהם את נבחרת ה"לה בלה" לניצחון ענק.

דניאל קרטר העלה את ניו זילנד על הלוח עם בעיטת עונשין מוצלחת בדקה ה-14, ובדקה ה-19 הייתה התוצאה 0:10 מטריי של לוק מקאליסטר והמרה של קרטר. קרטר הוסיף עוד בעיטה ל-0:13, וממש על סף ההפסקה צימק לאונל בוקסיס ל-13:3.

מקאליסטר קיבל כרטיס צהוב בדקה ה-46, בוקסיס כבש עונשין נוסף וקבע 6:13. שאבאל נכנס חמש דקות אחר כך והדרמה החלה. בדקה ה-54 הבקיע תיירי דוסאטואה טריי, ועם המרה מוצלחת של בוקסיס השוותה צרפת ל-13:13. בדקה ה-63 החזיר רודני סואויאלו מרחב נשימה לניו זילנד, ההמרה הוחמצה והתוצאה נשארה על 13:18. יאניק ז'וזיון החזיר את הצרפתים לתמונה בדקה ה-69, השווה שוב ל-18:18, וז'אן באפטיסט אליסאלד בעט את אחת ההמרות החשובות בהיסטוריה של הנבחרת הצרפתית - 18:20, תוצאה שנשמרה עד לסיום.

צרפת תפגוש את אנגליה בשבוע הבא, כשמחר ייקבע חצי הגמר השני. דרום אפריקה תשחק מול פיג'י ב-14:45 וארגנטינה תתעמת עם סקוטלנד ב-21:00. שני המשחקים יועברו בשידור ישיר בערוץ 5+ לייב ובערוץ הצרפתי TV-5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully