וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים עשתה כבוד לאלופת היורוליג

5.10.2007 / 16:45

סגנית האלופה נתנה פייט צמוד לפנאתינייקוס ושאראס בטורניר לימסול, לפני שהפסידה 98:96. צפו בתקציר באדיבות ערוץ הספורט

ברני ארדוב

וידיאו: באדיבות sport5.co.il

נכון שמדובר בטורניר ידידות שמיועד למשחקי אימון בלבד, אבל תמיד מכובד לתת פייט צמוד לאלופת היורוליג. במקרה הזה זו הייתה סגנית האלופה הישראלית, הפועל ירושלים, שפגשה את קבוצתו החדשה של שאראס פנאתינייקוס. שתי הקבוצות התמודדו את טורניר לימסול בקפריסין, והיוונים ניצחו 96:98.

הירושלמים הציגו את שחקני הרכש החדשים, בהם הפוינט גארד וויל בליילוק, שהגיע לקבוצה מדטרויט פיסטונס. הזרים החדשים נראו קצת חלודים, ומי שנתנו את הטון במשחק היו דווקא הישראלים של ירושלים בראשותם של דרור חג'ג', גיא פניני, שרון ששון, יהוא אורלנד וגם ג'יימי ארנולד. מהצד השני, אוברדוביץ' הירבה בחילופים וחילק את הדקות שווה בשווה בין שחקניו, כולל שאראס יאסיקביצ'יוס, שמשתלב בקבוצתו החדשה.

מאמן הפועל ירושלים דן שמיר אמר בסיום: "מהמשחק הזה אי אפשר ללמוד יותר מדי, בשביל כולנו זה היה משחק ראשון ואף אחד לא בא אליו כמו לגמר גביע. לא משנה לי מי בא לידי ביטוי יותר או פחות, חשוב לי רק שדברים יבואו לידי ביטוי בקבוצה".

מהלך המשחק

פאו פתחה בחמישייה עם סאני בצ'ירוביץ', מייק בטיסט, קוסטאס צרצאריס, דימטיריוס דיאמנטידיס וקנדי ווינסטון. ירושלים פתחה עם בליילוק, ששון, באוורס, מרקוביץ' וארנולד.

בליילוק העלה את ירושלים ראשונה על הלוח, אבל פאו הגיבה בריצת 0-9 בעזרתם של דיאמנטידיס, בצ'ירוביץ' ושלשה של צרצאריס. הירושלמים נתקעו בהתקפה ורק באוורס, בשנייה האחרונה של ההתקפה, הצליח למצוא את הטבעת והוריד ל-9:4, 4 דקות במשחק. ירושלים התקשתה בהתקפה ושמיר הוריד את חניכיו לטיים אאוט, ממנו עלתה דווקא פאו מדויקת יותר. שלשה נוספת של דיאמנטידיס ונקודות תחת הסל קבעו 7:14 לירוקים. יאסיקביצ'יוס עלה לפרקט דקותיים לסיום הרבע, אך ששון במהלך של 3 נקודות הוריד למינוס 6, 19:13. שאראס עשה נקודות ראשונות בפאו, אך בליילוק נגס בהפרש מהקו וארבעים שניות לסיום הרבע עלה לשחק גם ראמל קארי, שהחטיא עם הבאזר ובסיום הרבע הראשון 17:22 לפנאתינייקוס.

הירושלמים פתחו את הרבע השני טוב יותר, עם ששון, באוורס וקארי, שמצאו את הטבעת בהתקפה. סל נוסף קירב את ירושלים לכדי 32:28, 3:30 דקות ברבע, אבל יאסיקביצ'יוס השתלט על העניינים, חילק כדורים לחברים ופאו טסה 0-8 ועלתה ליתרון דו ספרתי, 28:40, תוך שתי דקות. ששון התעורר וקבר שלשה, אבל פרגיסקוס אלוורטיס הוותיק, שיפרוש בתום העונה, החזיר בשלשה משלו. שלשות של שאראס מצד אחד ואורלנד מצד שני שמרו את ירושלים במרחק סביר. המשחק נפתח, ורוב ההתקפות הסתיימו בנקודות. ירושלים רצה בכל הזדמנות ופניני קבע 50:44, דקה לסיום הרבע. ווינסטון הוסיף שלשה והקפיץ את פאו לפלוס עשר, אבל שלשה גדולה של אורלנד, עם הבאזר, חתמה את הרבע השני על שוויון 32:32 ואת המחצית על 49:54 לפנאתינייקוס.

היוונים היו קרובים ליתרון דו ספרתי עם שלשה שפתחה את המחצית השניה, אבל דקות טובות של גיא פניני שמרו על משחק צמוד וירושלים צימקה ל-59:57. בשלב הזה, היוונים רשמו ריצת 2:10 ומייק באטיסט העלה ל-59:69. כמו בחלקים מוקדמים יותר של המשחק, הכדור שוב עבר לידיים של ירושלים, שהגיבה בריצת 2:10 משלה וצימקה ל-71:69. לדרור חג'ג' היו מספר הזדמנויות למהפך לקראת סיום הרבע השלישי, אבל הוא לא ניצל אותן ופאו סיימה את הרבע ביתרון 73:78.

פנאתינייקוס פתחה מצויין את הרבע האחרון ושלשות של צרצאריס ו-וויאניץ' העלו אותה ל-75:84. וויל בליילוק נכנס על חשבונו של חג'ג' ושוב השאיר את ירושלים בתמונה, כשצימק ל-84:82. ירושלים המשיכה לרדוף אחרי פנאתינייקוס לאורך כל הרבע, אבל לא הצליחה לגנוב את היתרון. צרצאריס הוסיף שלשה 1:20 דק' לסיום והעלה את קבוצתו ל-88:93. יהוא אורלנד קלע שלשה לירושלים 16 שניות לסיום והוריד ל-95:93, אבל זה לא הספיק כדי להפתיע סמוך לבאזר של הסיום. דן שמיר יכול לפחות להתנחם ב"הפסד מכובד".

קלעו לירושלים: טימי באוורס וגיא פניני 17 כ"א, שרון ששון 16, ג'יימי ארנולד 14, יהוא אורלנד 12, וויל בליילוק 8, ארז מרקוביץ', ראמל קארי ודרור חג'ג' 4 כ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully