וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת הסטטיסטיקה: צהוב בפנים, לבן בחוץ

5.10.2007 / 8:24

מכבי פ"ת הוציאה אשתקד יותר נקודות בחוץ מאשר בבית, נתניה הובילה את הליגה באחוזי הצלחה במשחקים ביתיים. איזה נתון ייסדק בשבת?

הסטטיסטיקה הפכה זה מכבר לחלק בלתי נפרד מהספורט המודרני, ומשמשת כלי עזר חשוב עבור כל העוסקים בתחום הימורי הספורט. בבואנו לבחור את המשחקים עליהם נהמר בטופס הווינר, רובנו מעניקים משקל גדול לאספקט הסטטיסטי: החל ממפגשים קודמים בין המתמודדות, דרך נתוני משחקים בבית ובחוץ ועד רצפים שונים ומשונים. יחד עם זאת, כאשר עומדים 22 השחקנים על המגרש, הסטטיסטיקה יכולה להעלם ולהפוך לבלתי רלוונטית, ולכן יש להתייחס אליה בערבון מוגבל.

הפעם נבדוק את הנתונים הרלוונטיים לקראת משחק הליגה בין מכבי נתניה למכבי פ"ת. אומנם לא מדובר בשתיים מאריות הכדורגל הישראלי, אך בהחלט קבוצות מכובדות שעשו חיל בשנים האחרונות ומגיעות למשחק מסקרן במיוחד. נתחיל בנתון הבולט ביותר והוא האצטדיון הביתי של נתניה, "הקופסא", שתמיד היה ידוע כאחד המגרשים הקשים ביותר עבור הקבוצות האורחות. אלא שהעונה, בשני המשחקים שקיימה נתניה בקופסא, היא עדיין לא הצליחה לנצח (תיקו מול הפועל ת"א, הפסד לסכנין). שימו לב לכך שבשנה שעברה השיגה נתניה למעלה מ-60 אחוז מהנקודות שלה בבית, ובקופסא רשמה 69 אחוזי הצלחה (יותר מכל קבוצה אחרת בליגת העל). ובשבת? האם סוף סוף יישבר המנחוס?

על יכולתה של פ"ת במשחקי החוץ ניתן ללמוד בעיקר מהעונה שעברה, שכן השנה שיחקה פ"ת משחק חוץ אחד, אותו ניצחה (0:1 מול מכבי חיפה). שימו לב: פ"ת צברה בשנה שעברה יותר נקודות בחוץ מאשר בבית (26 לעומת 24), נתון נדיר אותו היא חלקה יחד עם מכבי הרצליה והכח עמידר ר"ג.

ראוי לבדוק את הנתונים של שחקני החוד בשתי הקבוצות. בפ"ת שני החלוצים העיקריים הם עומר גולן ורוביל סרסור. גולן כבש השנה פעמיים, ובסה"כ יש לו 47 שערים בליגה הראשונה. סרסור כבש במחזור האחרון וכעת יש לו 16 שערים (סך הכל 63 שערים לשני החלוצים). בנתניה ישנו איתי שכטר, המנוע העיקרי שכבש העונה כבר שלושה שערים (שניים בחגיגה על אשדוד) וסך הכל 12 שערים בקריירה, כאשר שחקני הקישור הם אלו שמשלימים בקבוצה את המערך ההתקפי.

לסיום, נזכיר גם את המפגשים בין שתי הקבוצות בעונה שעברה - שלושה במספר. נתניה ניצחה בשני משחקים, בעוד משחק אחד הסתיים בתיקו. במחזור השביעי ניצחה נתניה באורווה 0:1 (שער של שכטר בדקה ה-64), במחזור ה-18 היא כבר התעלתה וזכתה בניצחון ביתי 0:2 (ימפולסקי 7', אוקוצ'ה 90') ובמחזור ה-28 הסתיים המשחק בתיקו ללא שערים, שוב בקופסא.

אולי בהסתמך על תוצאות העונה שעברה, בווינר (משחק מספר 49) העניקו יחס של 1.85 לניצחון ביתי של הנתנייתים, לעומת יחס גבוה של 2.75 לתוצאת תיקו ו-2.85 לניצחון חוץ של החברים ממלאבס. הימורים נוספים על המפגש המעניין ניתן למצוא במשחקים מספר 50-51 בטופס הווינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully