וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייאקס הודחה גם מאופ"א

4.10.2007 / 23:46

קבוצתו של הנק טן קאטה הפסידה בביתה 3:2 לדינמו זאגרב אחרי הארכה. סמפדוריה ואמפולי הודחו, באיירן ואתלטיקו מדריד עלו לשלב הבתים

מבול של שערים פתח הערב (חמישי) את משחקי הגומלין של הסיבוב הראשון בגביע אופ"א, בהן נאבקות אריות הדרג השני והשלישי ביבשת על הזכות להעפיל לשלב הבתים של המפעל. המשחק המפתיע מכולם התקיים בשבדיה, כשהלסינגבורג ניצחה את הירנביין 1:5 ומחקה את ההפסד 5:3 בהולנד. הנריק לארסון כבש את השער הראשון לשבדים, ראזק אומוטיוסי הוסיף צמד.

קבוצה נוספת שחגגה עם חמישה הייתה אתלטיקו מדריד, שניצחה בטורקיה את ארצ'ייספור 0:5 והשלימה 9 שערים בשני המפגשים. סרחיו אגוארו כבש צמד בדקות 6 ו-43, מנואל חוראדו כבש בדקה ה-14, מקסי רודריגז בדקה ה-52 ודייגו פורלאן חתם את החגיגה בדקה ה-78.

אייאקס המאכזבת, שהופתעה במוקדמות ליגת האלופות על ידי סלביה פראג, הצליחה לעוף עוד לפני שלב הבתים בגביע אופ"א, אחרי שהפסידה בבית 3:2 לדינמו זאגרב. הקרואטים הפסידו בביתם 1:0 במשחק הראשון, הצליחו לנצח באותה תוצאה באמסטרדם, והמשחק הלך להארכה, בה כבשו מריו מנדזוקיץ' הקרואטי וקלאס יאן הונטלאר ההולנדי צמד כל אחד, שהעלה כמובן את זאגרב לשלב הבתים.

סטנדארד ליאז' של סלים טועמה סיימה את דרכה במפעל אחרי שסיימה בתיקו 1:1 ביתי עם זניט סנט פטרסבורג הרוסית, שניצחה בקלות 0:3 במשחק הראשון. טועמה פתח בהרכב ושיחק 71 דקות.

האיטלקיות קיבלו מגף

אי שם בשנות התשעים שלטו הקבוצות האיטלקיות ללא עוררין בגביע אופ"א, אבל השנה הנציגות של ארץ המגף בשלב הבתים תהיה דלילה ביותר. סמפדוריה השאפתנית סיימה את דרכה מוקדם מהצפוי לאחר שסיימה ב-0:0 בלבד את משחקה בדנמרק מול אלבורג, שעלתה בזכות התיקו 2:2 שהשיגה בגנואה במשחק הראשון. גם אמפולי החביבה הודחה , אחרי שהובסה 3:0 על ידי פ.צ ציריך, שמחקה פיגור של 2:1 מהמשחק הראשון.

גם פאלרמו הופתעה עם הפסד ביתי 1:0 למלאדה בולסלאב הצ'כית, משער בתוספת הזמן. שתי הקבוצות הלכו להארכה בגלל ניצחונה של פאלרמו 0:1 במשחק הראשון, והצ'כים ניצחו 2:4 בדו קרב מהנקודה הלבנה. פיורנטינה לעומתן הצליחה לתפוס את הכרטיס לשלב הבתים, לא לפני שעמלה במשך 120 דקות מול כרוניגן ההולנדית, אחרי שהמשחק בין השתיים בפירנצה הסתיים בתיקו 1:1.

גם שתיים מהנציגות הספרדיות מצאו את עצמן בחוץ מוקדם ממה שציפו. סראגוסה ניצחה בביתה 1:2 את אריס סלוניקי, אבל הודחה בגלל הפסד 1:0 במשחק הראשון ביוון. חטאפה של מיכאל לאודרופ הפסידה בטוונטה 1:0, אחרי שניצחה בתוצאה דומה במשחק הראשון. בהארכה ניצחו ההולנדים 2:3 וחגגו עלייה לשלב הבתים. ויאריאל, הקבוצה הכי חמה בליגה הספרדית, לא התקשתה לגבור על באט בוריסוב הבלארוסית 2:0 אחרי שניצחה 1:4 במפגש הראשון.

באיירן בדרך לגביע

באיירן מינכן, שהעמידה השנה את אחת הקבוצות החזקות באירופה למרות שנת החופש הכפויה שלה מליגת האלופות, עשתה את העבודה בפורטוגל מול בלאנשש וניצחה 0:2 משערים של לוקה טוני בדקה ה-60 וחמיט אלטינטופ בדקה ה-77, אחרי שניצחה בביתה 0:1 במשחק הראשון.

לנציגות האנגליות היה ערב רגוע יותר. טוטנהאם סיימה בתיקו 1:1 בלבד מול אנורטוזיס בקפריסין, אבל עלתה בזכות ניצחון 1:6 במשחק הראשון בלונדון. לואיס פביניו העלה את הקפריסאים ליתרון בדקה ה-54, רובי קין הישווה בדקה ה-78. אברטון ניצחה 2:3 את מטאליסט חראקוב האוקראינית ועלתה אחרי 1:1 בגודיסון פארק במשחק הראשון. בולטון גברה 0:1 על רבוטניצקי המקדונית משער של ניקולס אנלקה (1:2 בסיכום הכללי). רק בלקבורן נשארה בחוץ, למרות שניצחה את לאריסה היוונית 1:2, בגלל ההפסד 2:0 במפגש הראשון.

לוקומוטיב מוסקבה השלימה ניצחון כפול על מידטיילנד הדנית, הפעם 0:2 בבית משערים של בילאלדינוב (10) ומאמינוב (15). נירנברג וראפיד בוקרשט נפרדו בתיקו נוסף, הפעם 2:2 ברומניה שהעלה את הגרמנים לשלב הבא בזכות שערי החוץ. פייר קלוגה (22) וזבידיאן מיסמוביץ' (55) כבשו לנירנברג.

תוצאות נוספות:

המבורג - ליטקס לובץ' 1:3 (1:4 להמבורג בסיכום הכללי)
פאניוניוס - סושו 1:0 (1:2 לפאניוניוס בסיכום הכללי)
גלאטסריי - סיון 1:5 (4:7 לגלאטסריי בסיכום הכללי)
ראן - לוקומוטיב סופיה 2:1 (3:4 לראן בסיכום הכללי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully