וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במארסיי מחפשים את ריימונד גותאלס החדש

מיקי יואכים

3.10.2007 / 14:02

הקשר בין המאמן האגדי של מארסיי למאמנה החדש, אריק גרטס, לא נגמר בליאז'. בצרפת רואים במאמן החדש את יורשו של גותאלס. האמנם?

שוב חילופי מאמנים במארסיי, כשבמקום אלברט אמון תפס את הכיסא הלוהט אריק גרטס הבלגי. גרטס, שבעבר היה מועמד לבית"ר ירושלים, קיבל בארצו את הכינוי "האריה מרקהם" (כפר הולדתו), בשל מנהיגותו ואופיו החזק וגם בגלל רעמת השיער שעיטרה אותו בעבר. גרטס הופיע 86 פעמים במדי נבחרת בלגיה, היה סגן אלוף אירופה ב-1980 והגיע לחצי גמר המונדיאל ב-1986. ברזומה שלו גם זכייה בגביע האלופות ב-1988 במדי פ.ס.וו. איינדהובן, תחת הדרכתו של חוס הידינק ולצד רונאלד קומאן, וכן הוא זכה ב-6 אליפויות הולנד באותם המדים.

לגרטס יש גם מן המשותף לריימונד גותאלס, אי שם בתחילת שנות ה-80 בסטנדרד ליאז'. אז שניהם היו מעורבים בשערורייה של מכירת משחק, שעלתה לגרטס בהשעייה ממושכת. גרטס הכה אחר כך על חטא ואמר "עשינו שטות גדולה", אבל זה לא מה שזוכרים משיתוף הפעולה בין השניים. כלי התקשורת בצרפת מציגים את גרטס כיורשו הישיר של גותאלס האגדי, שהביא את מארסיי לתואר האחרון בו זכתה – גביע האלופות ב-1993. הוא גם המאמן היחיד שזכה בגביע/ליגת האלופות עם קבוצה צרפתית.

באשר לרזומה של גרטס כמאמן, הוא הדהים את אירופה כאשר זכה עם ליירסה הצנועה באליפות בלגיה, חזר על ההישג בקלאב ברוז' והמשיך לשתי אליפויות הולנד עם פ.ס.וו. הוא ניסה (לא בהצלחה יתרה) את מזלו גם בגרמניה בקייזסלאוטרן ו-וולפסבורג ולפני שנתיים עלה שמו לראשונה בהקשר למועדון צרפתי. גרטס היה אחד המועמדים הסופיים להחליף את פול לה-גואן בליון. בסופו של דבר נבחר ז'ראר הוייה וגרטס נסע עד לגלאטסראיי, כדי לזכות איתה באליפות טורקיה ב-2006.

הקיץ העיתונות הבלגית התאחדה בדעתה כי גרטס יהפוך למאמנו של סלים טועמה בסטנדרד. גרטס עצמו הצהיר שהוא יהיה מעוניין לחזור יום אחד ולהוביל את מועדון נעוריו וכן שהוא יסיים את הקריירה בגיל 55. היום הוא בן 53 וחתם לשנתיים ב"סטאד ולודרום" – האם הפרישה תידחה?

מצד שני, הפיטורים של אמון היו באוויר כבר זמן מה. קשה לראות איך הוא היה שורד במועדון חם ולחוץ, שמגיע מעיר הכדורגל מס' 1 בצרפת, לא ראה תואר מאז ימי טאפי והוכרז כמועמד מס' 1 לתת פייט לליון בצמרת, עם ניצחון אחד בתשעה מחזורים. וכל זאת בקבוצה שמשחקים בה שחקנים מהסוג של ג'יבריל סיסה, בודווין זנדן, סמיר נאסרי, גאל ז'יבה, קארים זיאני ומאט מוסילו. אפילו הניצחון על בשיקטאש בליגת האלופות לא הציל את אמון, מכיוון שמיד אחר-כך הגיע הפסד מכעיס לאוקזר.

מעניין לציין שאת אוקזר מאמן ז'אן פרננדז, האיש שאותו החליף אמון במארסיי בקיץ 2006. פרננדז הסתכסך עם המנהל הספורטיבי ז'וזה אניגו, והודה שלא עמד בלחץ הקבוע והאדיר המופעל על נושא משרת המאמן באולימפיק מארסיי. כבר אז מארסיי פנתה לגרטס, אבל הוא היה מחויב חוזית לגלטסראיי. אמון מונה לתפקיד והוליך את הקבוצה לסיום עונה מזהיר ומיקום בליגת האלופות.

נשיא המועדון, פאפא דיוף, טוען שבהתייעצות עם אניגו הם החליטו שלקבוצה חסר בטחון. אמון הוזמן להישאר בתפקיד סקאוט המועדון ודיוף בטוח שגרטס ישתלב במהרה. גרטס עצמו אמר בראיון לעיתון "לה פרובנס" היוצא במארסיי שהוא אינו פוחד מהלחץ סביב הקבוצה. "אחרי שעבדת בטורקיה, אתה יכול להסתדר בכל מקום". ההתחלה של הבלגי לא תהיה פשוטה: אנפילד, ליברפול, ליגת האלופות. יהיה חם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully