וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה זה כשצמים ומשחקים

יצחק סולומון

2.10.2007 / 16:15

צום הרמדאן פוגע בקבוצות הערביות וגם הבריאות של השחקנים בסכנה. מאמן בני סכנין, אלישע לוי: "השחקנים חלשים ועצבניים יותר"

חודש הרמדאן הוא הסיוט הגדול של קבוצות הכדורגל הערביות בארץ. בני סכנין בליגת העל, מכבי אחי נצרת ובני לוד בלאומית, מכבי כפר-קנא ובני ג'דיידה בארצית הן הקבוצות שצריכות להתמודד בכל שנה עם העובדה שבמשך חודש שלם מרבית השחקנים צמים ועם זאת נדרשים להתאמן ולשחק כרגיל. מעבר לכך שהקבוצות פעמים רבות נפגעות עולה גם הנזק הבריאותי שעלול להתעורר בקרב השחקנים.

כידוע, בחודש הרמדאן צמים המוסלמים מידי יום מעלות השחר ועד השקיעה. במהלך היום נאסרות בין השאר פעולות כמו עישון, קיום יחסי מין ועל המוסלמים יש להקפיד במיוחד שלא לרכל, להמר ולבצע חטאים מוסריים במהלך החודש הקדוש. מטרת הצום על פי הקוראן היא להפוך את המוסלמים למאמינים אדוקים יותר.

"יש לנו שמונה שחקנים שצמים", אומר אלישע לוי, מאמן בני סכנין. "למרות שהחודש כבר השגנו ארבע נקודות, מי שיגיד שזה לא משפיע לא יודע על מה הוא מדבר. בשנה שעברה בליגה הלאומית הייתה לנו נפילה מקצועית ברורה בחודש הרמדאן, מכיוון שהשחקנים חלשים יותר פיזית ועצבניים יותר. אני משתדל להקל עליהם כמה שאפשר ולכן את האימונים אני עורך אחר הצהריים סמוך לשעת סיום הצום, הכל כדי לצמצם נזקים".

נפגעת נוספת מהצום היא מכבי אחי נצרת שפתחה את העונה עם שני נצחונות, אך מאז התחיל הצום הגיעו שני הפסדים רצופים. "בלתי אפשרי לשחק כשאתה צם", אומר שמעון הדרי, מאמן מכבי אחי נצרת. "מי שיגיד שהצום לא משפיע על השחקנים פשוט לא יודע על מה הוא מדבר. שחקנים מגיעים תשושים לאימונים. הם לא רגועים וזה משפיע עליהם במשחקים. אני מייחס את הנפילה שלנו בשני המשחקים האחרונים לצום".

מחזיק תיק הספורט בעיריית נצרת וחבר הנהלת הקבוצה, אחמד חילו, ממליץ לאמץ את ההתנהלות במדינות ערב שכנות בהן לא משחקים במקביל לצום. "המשחקים מתקיימים רק אחרי צאת הצום, בשעות הערב לאחר ששהשחקנים אוכלים. אני עוקב אחרי הליגה המצרית, ושם משחקים רק בשעה תשע או עשר בלילה. זה קשה מאוד לצום ולשחק, אבל כנראה שזה המחיר שצריך לשלם מי שעוסק בכדורגל המקצועני".

כאמור גם מבחינה בריאותית קיים חשש לנזק בלתי הפיך לשחקנים. ד"ר תאופיק כנעאנה מיפיע, שמסייע לקבוצות רבות מהמגזר הערבי אומר שצום ופעילות גופנית מאומצת יכול להזיק לפעילות הלב ולגרום נזק עתידי לגוף הכדורגלן. "זה יכול להיות מסוכן ביותר", אומר ד"ר כנעאנה. "במהלך תחרויות אסור לשחקנים להיות בצום כי הגוף מפסיד המון אנרגיה, לחץ הדם עולה, הגוף מפסיד נוזלים ויש סכנת התייבשות. אני ממליץ לשתות במהלך משחק. אני מכיר שחקנים שצמים באימונים, אבל באימונים הם מחוייבים לשתות".

  • עוד באותו נושא:
  • בני סכנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully