וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא טיול בפארק

2.10.2007 / 8:40

סלטיק כמעט בלתי מנוצחת במגרשה הביתי, ה"סלטיק פארק", ובאלופות צברה שם 30 נקודות מתוך 39 אפשריות. ביום רביעי מגיעה מילאן

מעיון חטוף בהיסטוריה הקרובה של סלטיק בליגת האלופות, יכולות יריבותיה ללמוד לקח משמעותי אחד: לא כדאי להן לבנות על נקודות ב"סלטיק פארק", מגרשם הביתי של הירוקים-לבנים, שנחשב לאחד החמים והביתיים באירופה. מתוך 13 משחקים שאירחה בליגת האלופות, המתפרשים על פני ארבע עונות, רשמה סלטיק תשעה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו והפסד בודד – לברצלונה, בעונת 2004/5. ובמספרים – מאזן ביתי מצוין של 30 נקודות מתוך 39 אפשריות.

ההיסטוריה של סלטיק בזירה הבין-לאומית עשירה במיוחד. היא הייתה לקבוצה הבריטית הראשונה שזוכה בגביע אירופה לאלופות (1967) והעפילה פעם נוספת לגמר ב-1970, אך הפסידה לפיינורד ההולנדית. ב-2003 רשמה קמפיין מוצלח במיוחד בגביע אופ"א, אבל נוצחה בגמר בידי פורטו. העונה שעברה הייתה לטובה ביותר שלה בליגת האלופות, מאז שונתה שיטת המשחקים של המפעל בסוף שנות ה-80': סלטיק צלחה לראשונה את שלב הבתים (שלושה ניצחונות ביתיים, שלושה הפסדי חוץ), אך נעצרה בשמינית הגמר בידי מילאן.

המילאנזים, שיתארחו ב"סלטיק פארק" ביום רביעי, הצליחו לחלץ תוצאות תיקו מאופסות בשני ביקוריהם האחרונים באצטדיון, ב-2005 ובעונה שעברה. בליגה הסקוטית, שומרת העונה סלטיק על מאזן ביתי נקי מהפסדים (שלושה ניצחונות, תיקו) ומוליכה את הטבלה, בעוד מילאן מתקשה הרבה יותר בליגה האיטלקית וממוקמת רק במקום ה-11, עם ניצחון אחד משישה משחקים. מאזן החוץ של הרוסונרי בליגה עומד על ניצחון, תיקו והפסד. את ליגת האלופות לעונת 2007/8 פתחה מילאן בניצחון בית דחוק על בנפיקה ליסבון, בעוד סלטיק נכנעה 2:0 בחוץ לשחטייר דונייצק.

למרות שהוכח כי מדובר בקבוצה כמעט בלתי מנוצחת על אדמת סקוטלנד, טופס הווינר מעניק יחס גבוה של 3.15 לניצחון ביתי של סלטיק, 3.05 לתוצאת תיקו ו-1.90 לניצחון חוץ מילאנזי. הימורים נוספים על המפגש המסקרן ניתן למצוא במשחקים 58-60 בטופס הווינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully