וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכרו תמורת בצע כסף אדמות שנועדו לציבור"

גיא ליברמן

30.9.2007 / 22:41

ראשי הפועל רמת גן עתרו לבית המשפט כנגד מנהל מקרקעי ישראל, שחרג לטענתם מסמכותו כשאישר את מכירתו של מגרש המכתש

מועדון הספורט הפועל ר"ג לא מוותר על מגרש "המכתש": המועדון עתר לבית המשפט בבקשה שיקבע כי מינהל מקרקעי ישראל חרג מסמכותו ולא נקט את כל האמצעים הדרושים כדי למנוע את מכירת איצטדיון הכדורגל לחברות בנייה.

מועדון הפועל ר"ג הגיש במשך החג עתירה בבית המשפט לעניינים מינהליים בת"א נגד מינהל מקרקעי ישראל כדי שיצהיר כי במינהל לא נקטו את כל האמצעים החוקיים להשבת הזכויות והאחזקה באיצטדיון "המכתש" לאחר מכירתו לקבלנים.

בשנת 49' הוחכר האיצטדיון לחברת עמלנו, חברת בעלי נכסי הפועלים ברמת גן שניהלה את ענייני האיצטדיון. עמלנו מכרה בשנות ה-90 את זכויותיה במגרש לחברת הבנייה דולינגר, והשנה מכרה דולינגר את זכויותיה לחברת אוסיף, שבבעלות ארקדי גאידמק, המתכננת להקים על שטח המגרש 162 יח"ד בשני מגדלי מגורים.

בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין משה זינגל ועופר זינגל בשמם, נטען כי מינהל מקרקעי ישראל חרג מסמכותו כשלא הפקיע מידי עמלנו את זכויות החכירה, וזאת לאור "הפרות הסכם החכירה היסודיות של עמלנו", לדברי כתב התביעה.

עוד נכתב, כי במינהל "חרגו מסמכותם" כשאישרו את מכירת המכתש לדולינגר. "בנסיבות העניין, ההיבט הציבורי בנושא 'המכתש' הולך ומתעצם ודורש את הגנת ביהמ"ש מפני מחדלי ומעשי המשיבים, שנכנעים למציאות הכלכלית הרווחת ומוכרים תמורת בצע כסף אדמות שבתכליתן נועדו לשימוש ציבורי ולרווחת הכלל, ובניגוד לצדק החברתי".

מחברת אוסיף נמסר: "העסקה עם דולינגר תלויה בחוקיות העסקה שהם ביצעו עם עמלנו, ואנו מחכים להחלטת בית המשפט בנושא".

ממינהל מקרקע ישראל נמסר: "אנו נגיב על הדברים רק בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully