וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: הבלגאן רק מתחיל

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

28.9.2007 / 11:45

רוב קבוצות המכללות יחלו בסוף השבוע משחקי קונפרנס לא קלים, לקראת הגהינום שטומן בחובו השבוע הבא. במוקד: אורגון מול קליפורניה

טוב, מספיק עם הפור-פליי. השבוע אנחנו מתחילים את העונה האמיתית, כשעבור רוב הקבוצות יתחילו משחקי הקונפרנס הלא קלים, והשבוע זה עוד חימום למחזור האמיתי שיהיה בשבוע הבא (ועם המזל שלנו לא יהיה שידור בשום מקום, גם לא באינטרנט) ואנו נסקר אותו יותר בהרחבה במהלך השבוע הקרוב. יש לנו השבוע שתי עולות חדשות (סינסינטי ואריזונה סטייט), כשמיזורי תקבל שבוע חופש כדי להתאקלם למיקומה בדירוג, שני משחקים בין מדורגות טופ-20, ועוד ארבעה משחקים בין מדורגות לבין כאלו שנפלו מהדירוג או מתקרבות אליו.

אם יש דבר אחד שבטוח בפוטבול מכללות זה שאין מחזור ללא הפתעה (והנה הניחוס הראשון שלנו לשבוע הזה), השאלה היא איפה זה יהיה. הימור שלנו – לא בוושינגטון (ניסיון ניחוס מספר 2). קדימה – עכשיו אנחנו באמת מתחילים לנחס.

המשחק המרכזי: אורגון (11) – קליפורניה (6)

לא רק שהברווזים הגיעו עד למקום ה-11 בדירוג, יותר חשוב – הם הגיעו למשבצת המשחק המרכזי בסיקור השבועי שלנו, שם הם כנראה גם יהיו בעוד שלושה שבועות כשיארחו את הטרויאניים. אורגון הציגה התקפה נהדרת עד כה, שמדורגת ראשונה בפאק-10, וגם ההגנה שלה לא נוראית כפי שנדמה היה, למרות שהיא מקום 8 בחטיבה (מרשה רק 21.5 נקודות למשחק, מדורגת 3 בפאק-10). קליפורניה, מנגד, מציגה משחק קצת פחות איכותי, עם התקפה מקום 7 בחטיבה והגנה במקום הרביעי. על הנייר, יתרון קל לאורגון, ששמה בממוצע 48.5 נקודות במשחק מול 41.5 של הדובים, ומרשה 21.5 נקודות לעומת 24.5 של קליפורניה. המשחק בשבת ייקבע מי תמשיך להיאבק על ראשות הפאק-10 ומי תיפול מהמרוץ. דניס דיקסון נגד ניית'ן לונגשור, סטיוארט נגד פורסט, דשון ג'קסון נגד עצמו – מי ינצח?

תומר: דשון ג'קסון חוזר מפציעה, ואני לא בטוח אם הוא בשיא כושרו, מה שאומר שהמשחק של קליפורניה על הכתפיים של פורסט, שבשנה שעברה השתיק את סטיוארט. מצד שני, דיקסון נראה הרבה יותר טוב מלונגשור (עוד אין לו אינטרספשיין – למרות שאני מעריך שבסוף המשחק הזה יהיה לו), אבל באופן כללי הברווזים נראים הרבה יותר טוב מאשר הדובים בהשוואה לשנה שעברה. היתרון הקל של אורגון, בנוסף ליתרון הביתיות אמור לתת להם את הפוש הזה. אורגון +7.

רן: בניגוד לידידי השיכור והמלומד, אני אשתדל לקצר. קליפורניה לא נתקלה עדיין בקבוצה שממש הצליחה לדגדג אותה (עם כל הכבוד לטנסי). גל הביטחון ששוטף את אורגון הרים אותם למקומות שהם כבר לא זוכרים. בבית תצפו לדו קרב של שני גאנרים לא קטנים, ולסקור מצטבר של בערך 80. אורגון +14 (סופסוף נותן לי תירוץ ללבוש את הג'רזי שנאלצתי לקנות אחרי ההתערבות עם פינצ'י).


דרום פלורידה (18) – ווסט וירג'יניה (5)

לפי כמעט כל ההערכות, המשחק (המוקדם בשישי) הזה יקבע מי תהיה אלופת הביג-איסט, אחרי שהמטאטא יצא מהתמונה, מהדירוג ומהסיקור השבועי שלנו. אנחנו לא יודעים אם אלופה תצא מהמשחק הזה – די בטוח שלריי רייס יש משהו להגיד בנושא – אבל משחק מרתק אמור להיות, כשההתקפה העשירית בטיבה בליגה תיפגש עם ההגנה השביעית בטיבה. עוד מאבק של בלתי מנוצחות שמאט גרות' והשוורים (בולס יש רק אחת), בניגוד למשחק הקשה לפני שבועיים באובורן, הפעם מארחים, אבל בניגוד למשחק ההוא, הפעם הם מול קבוצה הרבה, אבל הרבה, יותר מפחידה.

דרום פלורידה תצטרך להתמודד עם הצמד ווייט את סלייטון (ובל נשכח את נואל דיוויין), שיכולים לתקוף באוויר, ביבשה ובים. האם זה יספיק מול השאפתנות של האחות הקטנה מפלורידה, שרוצה סופסוף להראות שהיא על האמת? זו השאלה.

תומר: הגנה הגנה, אבל צריך לזכור שכדי לנצח צריך גם לשים נקודות על הלוח, ופורד (הרץ של השוורים) רחוק מלהיות דומיננטי ואפקטיבי כמו סלייטון. גרות' אמנם יותר טוב בנתוני המסירה שלו מאשר ווייט, אבל בואו לא נשכח מי יודע כאן גם לרוץ. ההתקפה של המאונטניירס נראית כל כך רב-גונית, שקשה לי לראות את השוורים מנצחים, גם אם זה בבית. ווסט וירג'יניה +12.

רן: כמה אתה מדבר??? בהנחה שווסט וירג'יניה תשים את הנקודות על הלוח, לשוורים אין סיכוי בדו-קרב בסקור גבוה. רק בשביל לתת קצת עניין למשחק ההימורים הזה שלנו, אני חוזה הפתעה של השוורים במשחק הגנתי מתיש. דרום פלורידה +7.

עוד מבחן לפיט קרול

וושינגטון – דרום קליפורניה (1)

עוד מבחן מעניין בפאק-10 לטרויאניים, שאמורים בכל זאת לצאת משם עם עוד W במאזן, אבל גם מבחן חשוב לטיי ווילינגהאם (החבר הטוב של צ'ארלי ווייס), שינסה להחזיר את ההאסקי'ס לגל שבו היו לפני שהפסידו למדורגות שהתמודדו מולן (אוהיו סטייט ויו.סי.אל.איי). האם ההאסקי'ס יצליחו לנצח סופסוף קבוצה מדורגת? לא נראה לנו.


טוליין – לואיזיאנה סטייט (2)

הדבר היחידי שאמור להיות מעניין הוא שהגל הירוק של טוליין אמורים להציג מדים חדשים במיוחד לקראת המשחק מול הנמרים, בסופרדום בניו-אורלינס, שלא יראה – כמו ב-NFL – ניצחון של המארחת. זה הולך להיות כל כך חד צדדי, שהליינים של ההימורים נתנו לנמרים עדיפות של שבעה ט"ד על טוליין.


קולורדו – אוקלהומה (3)

אין קבוצה שנראית יותר טוב מהסונרס כרגע. קולורדו זה תמיד מקום לא פשוט לשחק (אתם יודעים – גבוה, חמצן, מכללה עם מסורת...) אבל גם אם זה יוריד לסונרס 30 נקודות, עדיין הם שמים בכל משחק משהו כמו 60, מה שאומר שזה לא ממש יפריע להם לנצח.


פלורידה (4) – אובורן

אובורן הייתה הקבוצה האחרונה שהצליחה לנצח את האלופה, בשנה שעברה בבית. השנה היא כבר סוחבת שני הפסדי בית (אחד מהם מגוחך – למיסיסיפי סטייט). שלא יחפשו ניסים בגיינסוויל. משחק הכנה טוב לטיבו לקראת השישי באוקטובר.


טקסס (7) – קנזס סטייט

קולט מק'קוי ירצה להוכיח שהמשחק בשבוע שעבר הציג את המק'קוי האמיתי (למביני אנגלית – זו בדיחה), במיוחד לקראת המשחק בעוד שבוע מול הסונרס. קנזס סטייט הם לא יריבה קלה, אבל גם לא קשה מדי. עם כל המזל הרע שפקד את הלונגהורנס לאחרונה (עיינו ערך – כלא), מה שהם צריכים להיזהר ממנו זה עוד מכת פציעות לפני משחק היריבות.

אוהיו סטייט, לא פלוק

מינסוטה – אוהיו סטייט (8)

בשבוע שעבר ראינו איך הבאקאייז מראים לכל הפרשנים (וגם לנו) מאיפה משתינים ג'ים טרסל וההתקפה שלו. השבוע הם אמורים להמשיך את מגמת השיפור ההתקפי שלהם כדי להוכיח לכולם שהמשחק ההוא לא היה פלוק של ההתקפה.


ויסקונסין (9) – מישיגן סטייט

מאבק בין שתי בלתי מנוצחות מהביג-10, כשהספרטנים רוצים סופסוף להיכנס לדירוג, וניצחון במשחק הזה ייתן להם אותו. הבאדג'רס נראו כל כך מגעיל בשבוע שעבר, שכמעט ובלענו קיא רק מלהסתכל על הפליי-ביי-פליי שלהם. ככה כל הניצחונות שלהם – מגעילים. אם הספרטנים לא ייגררו למשחק מגעיל יש להם סיכוי טוב לנצח.


ראטגרס (10) – מרילנד

בשבוע שעבר הסקארלט נייטס לא שיחקו, והם יעלו רעבים אחרי שהם ידעו מי הפסידה במרוץ מולם לעבר אליפות הביג-איסט, ווסט וירג'יניה או דרום פלורידה. ריי רייס אמור לחזור להעמיד מספרי ריצה מדהימים מול הצבים.


בוסטון קולג' (12) – מסצ'וסטס

מאט ריאן הולך ומשתפר ממשחק למשחק, ויש מצב שהשבת הוא ישבור שיא קריירה מול מסצ'וסטס, אחרי איך שהוא נראה מפתיחת העונה. לא קשה לראות את הנשרים ממריאים לעבר הטופ-10 לאחר המחזור.


ג'ורג'יה טק – קלמסון (13)

אחרי פתיחת עונה לא רעה של המקטורנים הצהובים, דברים הפסיקו להתחבר. קלמסון צריכה את הניצחון הזה כדי לבסס את עצמה בראש ה-ACC.


קנטאקי (14) – פלורידה אטלנטיק

הקבוצה המפתיעה של העונה עד כה, פתאום מוצאת את עצמה לא במעמד האנדרדוג לראשונה זה שלושה שבועות. אנדריי וודסון יעמיס מספרים באוויר והווילד קאטס יחזרו להתכונן לקבוצה של ספורייר בשבוע הבא ומשחקי המוות של ה-SEC.


ג'ורג'יה (15) – מיסיסיפי

גל המומנטום של הבולדגוס לא אמור להיעצר השבוע, בטח שלא בבית.


דרום קרוליינה (16) – מיסיסיפי סטייט

הסיבה שהקבוצה של ספורייר לא עפה מהדירוג היא שהגיימקוקס הפסידו לנמרים ולא בהרבה. סטיב ספורייר בטוח איבד הרבה שעות שינה על הפייק פילד גול ט"ד שחטף בשבת שעברה, ומיסיסיפי סטייט כנראה תהיה בשר התותחים שעליה הוא יוציא את העצבים שלו (אם יש לו).


וירג'יניה טק (17) – צפון קרוליינה

ההוקי'ס הראו ניצוצות של התקפה שבשבוע שעבר, ומול האין-הגנה של צפון קרוליינה אולי היא תראה גם הבזקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תעשו עם סייבן קצת חסד

איידהו – הוואי (19)

קולט ברנאן לא היה חסר עד כדי כך בשבוע שעבר, כשהמחליף שלו ארגן 66 נקודות ללוחמים. השבוע עדיין לא בטוח עם הוא יוכל לשחק, למרות שההערכות נוטות לכיוונו. כך או כך, לא אמור להיות משחק קשה בשביל הילידים.


אילינוי – פן סטייט (21)

הניטני ליונס נפלו חזק – הפסד למישיגן? אתם עושים צחוק? – ועפו מהטופ-20, אחרי שהיו המועמדים הראשיים (גם שלנו – שוב ניחסנו) לקחת את הביג-10. מעכשיו כל משחק הוא מלחמה, וזה מתחיל השבוע באילינוי.


פלורידה סטייט – אלבאמה (22)

ניק סייבן לא מקבל אף לא רגע אחד של חסד, ואחרי ההפסד הראשון שלו כמאמן אלבאמה (ועוד בבית) הוא צריך לנסוע לג'קסונוויל להתמודד מול הסמינולס, שהפסידו רק לקלמסון במחזור הפתיחה. פשוט זה לא יהיה – אבל אם אתה מרוויח 4 מיליון דולר לעונה אתה צריך להרוויח את זה בעבודה קשה.


סטנפורד – אריזונה סטייט (23)

אנחנו מכירים בן אדם אחד ברחובות (מען זמני) שיחפש את המשחק הזה בכל ערוץ אפשרי (איך אומרים הערסים – חפש!). אחרי שנכנסו סופסוף לטופ-25 קשה להאמין שדווקא סטנפורד החלשלושה תפריע לסאן-דבילז להישאר בדירוג.


סן דייגו סטייט – סינסינטי (24)

חתולי הדוב הפתיעו והגיעו לדירוג הארצי. היא אף מראה ניצוצות של איומים בנוגע לתואר הביג-איסט. המבחן האמיתי של בריאן קלי (המאמן) לא יהיה השבוע אלא בשבועיים הקרובים, כשייאלצו לשחק בראטגרס ולארח את המטאטא.


נברסקה (25) – אייווה סטייט

הציקלונים החליפו צבעים, מדים וסמל (לא קמע), ואלו החדשות הטובות היחידות שיהיו להם מסוף השבוע הזה, אחרי שיתארחו אצל ביל קאלהאן, שמנסה בכל כוחו להישאר בדירוג.


כפי שאמרנו בתחילת הכתבה, הרבה משחקים מעניינים יש השבוע. לגבי השידורים – המשחק של אוקלהומה בקולורדו אמור להיות משודר בפוקספורט בשבת בשש וחצי בערב, המשחק של פלורידה נגד אובורן אמור להיות משודר באי.אס.פי.אן בשתיים לפנות בוקר (בין שבת לראשון) ומעבר לשני אלו, טוב נו, אל תפתחו יותר מדי ציפיות, רק בואו נגיד שאנחנו מקווים שיש לכם חיבור מהיר לאינטרנט בסוכה, או שאתם פריקים של אליפות אסיה בדישון קרקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully