וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעולים ב-NL

28.9.2007 / 10:56

בעוד בליגת ה-AL בבייסבול נלחמים רק על הדירוג לפלייאוף, המאבק ב-NL מבעבע. המטס בדרך החוצה, מאבק אימים במערב. תמונת מצב

ליגת הבייסבול המקצוענית בארצות הברית תיכנס החל מהלילה (שישי) לסוף שבוע חם במיוחד. אבל בעוד בחטיבת ה-AL, שבה נקבעו כבר ארבע העולות לפלייאוף, נלחמים כרגע רק על הדירוג הסופי, ב-NL המאבק על הכרטיס פתוח לחלוטין, ואין אף קבוצה (!) שהבטיחה את עלייתה.

למי שצריך הסברים, בליגת הבייסבול יש שתי חטיבות, שכל אחת מחולקת לשלושה בתים (כמו ב-NBA). לפלייאוף עולות שלוש ראשי הבתים ועוד קבוצה עם המאזן הטוב ביותר מבין אלה שלא היו ראשי בתים (ויילד קארד).

אלא שבניגוד לכדורסל ולפוטבול, בבייסבול אין שוברי שוויון מלאכותיים. זאת אומרת, במקרה ששתי קבוצות שנאבקו על כרטיס אחד תסיימנה עם אותו מאזן של נצחונות והפסדים, העפלתן תוכרע על המגרש במשחק מיני פלייאוף. עד כאן זה ברור, אולם קיים גם תרחיש שלפיו יהיה יותר ממיני פלייאוף אחד או סדרת מיני פלייאוף שכוללת שלוש קבוצות ומעלה. לפחות לפי איך שזה נראה כרגע, זה לא תסריט דמיוני בכלל.

מה קורה בבתים? בואו נעשה סדר על פי תוצאות הלילה.

NL מזרח

משחקי הלילה:

ניו יורק מטס - סט. לואיס 3:0
פילדלפיה - אטלנטה 4:6

הטבלה:

1. ניו יורק מטס 72:87
2. פילדלפיה 72:87

מה נשאר להן בסוף השבוע?

ניו יורק מטס - מארחת את פלורידה
פילדלפיה - מארחת את וושינגטון


התסריט שעד לפני כשלושה שבועות, לפיו הפיליז יצליחו להדביק את המטס, נראה דמיוני בעליל קרם עור וגידים לאחר משחקי יום חמישי. יכולתם של המטס הלכה ודעכה, הקבוצה לא מסוגלת לשמור על יתרון והלילה גם לא יכלה לרשום ריצות על ג'ואל פיניירו (שמונה אינינגים ושישה סטרייקאאוטים) וסט. לואיס.

פילדלפיה, לעומת זאת, נמצאת בכושר מופלא. הפיליז עלו ליתרון מהיר על אטלנטה עם ארבע ריצות באינינג הראשון, ניצחו 4:6 וזעזעו את הטבלה.

לשתי הקבוצות סדרות נוחות נגד קבוצות חלשות בסוף השבוע, אבל בהתחשב בעובדה שפלורידה, שמתארחת אצל המטס, סיבכה את שיקגו קאבס, ובכך שניו יורק בכושר ובמוראל ירוד במיוחד, נראה, נכון לעכשיו, שדווקא הפיליז ייצאו מסוף השבוע עם ידם על העליונה. בכל מקרה, כאמור, במצב של שוויון בתוך הבית יתקיים משחק מיני פלייאוף יחיד שיכריע מי תגיע לאוקטובר.

NL מרכז

משחקי הלילה:

פלורידה - שיקגו קאבס 4:6
מילווקי - סן דייגו 9:5

הטבלה:

1. שיקגו קאבס 76:83
2. מילווקי 78:81 (פער של שני משחקים מאחור)

מה נשאר להן בסוף השבוע?

שיקגו - מתארחת בסינסינטי
מילווקי - מארחת את סן דייגו


בבית הכי פחות איכותי בליגה, תמונת המצב דווקא די ברורה. לא הקאבס ולא מילווקי תילחמנה על כרטיס לויילד קארד, והמקסימום שיכול הבית הנורא הזה להניב הוא מאבק בין שתי הקבוצות על ראשות הבית.

לו היה זה אפשרי, לא הקאבס ולא הברוורס היו עולים לפלייאוף. מילווקי, שהובילה בבטחה את הטבלה במחצית הראשונה של העונה, התפרקה לחלוטין בשניה. שיקגו עשתה קאמבק יפה, אולם הטאטוא שחטפה מפלורידה (שלושה הפסדים בשלושה משחקים בסדרה) מעיד כמה סף השבירה של הקבוצה הזו נמוך. אין, כמובן, קשר בין המאבק על הכרטיס לפלייאוף למאבק הפלייאוף עצמו, כי גם בשנה שעברה נראתה סט. לואיס כקבוצה החלשה ביותר שהגיעה לאוקטובר, וסיימה את החודש עם צלחת אליפות. כרגע, לפחות, נראה ששיקגו תסגור עניין עד שבת, כי מילווקי פשוט לא מסוגלת.

NL מערב

משחקי הלילה:

פיטסבורג - אריזונה 8:0
מילווקי - סן דייגו 9:5
לוס אנג'לס דודג'רס - קולורדו 10:4

הטבלה:

1. אריזונה 70:89
2. סן דייגו 71:88 (משחק אחד מאחור)
3. קולורדו 72:87 (שני משחקים מאחור)

מה נשאר להן בסוף השבוע?

קולורדו מארחת את אריזונה
סן דייגו מתארחת במילווקי


בואו נתחיל מהסוף: אריזונה יוצאת לקרב אימתני בהרי דנבר עם הרוקיז. הסדרה הזו לא רק תכריע מי תעלה לפלייאוף, אלא עשויה לפרום את הפלונטר או לסבך אותו עוד יותר. בגדול, יש סיכוי לא קטן למהפך בבית הזה. במקרה כזה ייערך מיני פלייאוף פנימי לקביעת אלופת הבית, ואם יהיה צורך גם מיני פלייאוף עם פילדלפיה או המטס לקביעת זוכת הויילד קארד. מטורף לחלוטין.

הקבוצה הלוהטת ביותר כרגע היא קולורדו, ששמרה על אש קטנה במהלך העונה והתפוצצה במשחקים האחרונים עם רצף של 11 נצחונות. אריזונה הוליכה את הטבלה בחודש וחצי האחרונים, בדרך כלל בפער של 1.5-3 משחקים. הדיאמונדבקס תלויים רק בעצמם ויפתרו את התסבוכת אם ינצחו את כל שלושת המשחקים בדנבר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מה זה מיני פלייאוף?

כרגע נראה דירוג הויילד קארד כך:

1. סן דייגו
2. פילדלפיה, קולורדו - משחק אחד מאחור

המיני פלייאוף משוחק בין שתי קבוצות או יותר בשיטת one & done. הנה כמה דוגמאות למיני פלייאוף.

תסריט 1: שתי קבוצות מאותו בית מסיימות עם מאזן זהה - משחק בין שתיהן לקביעת זהות אלופת הבית.

תסריט 2: שתי קבוצות מאותו בית ועוד אחת מבית אחר מסיימות עם מאזן זהה - משחק לקביעת אלופת הבית (כמו בתסריט 1), כשהמפסידה משחקת מול הקבוצה מהבית המקביל.

תסריט 3: שתי קבוצות מהבית מסיימות במאזן זהה, בשני בתים - משחק לקביעת אלופת הבית, ושתי המפסידות מתמודדות ביניהן על הכרטיס.

יש עוד תסריטים ותרחישים, אבל אלה העיקריים.

רגוע ב-AL

בחטיבה המקבילה הכל על מי מנוחות, מאחר שכל ארבע הקבוצות לפלייאוף כבר נקבעו. ב-AL מזרח העפילו בוסטון רד סוקס וניו יורק יאנקיז, כשהגרביים מובילים את הטבלה בשני משחקים. הלילה נוצחו הרד סוקס 5:4 על ידי מינסוטה, בעוד היאנקיז גברו על טמפה ביי 1:3. זה נותן לניו יורק עדיין הזדמנות לזכות בראשות הבית בפעם ה-11 ברציפות.

במרכז עלתה קליבלנד, שלא הצליחה לשפר עמדות מול בוסטון בקרב על הדירוג הסופי, לאחר הפסד 4:2 לסיאטל. במערב עלתה לוס אנג'לס איינג'לס, שלא שיחקה הלילה.

כרגע דירוג הפלייאוף נראה כך:

1. בוסטון (65:94)
2. קליבלנד (65:94)
3. איינג'לס (67:92)
4. ניו יורק יאנקיז (67:92)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully