וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי רבי: "אני מסיים את הקמפיין בתחושה טובה"

26.9.2007 / 19:47

למרות ההפסד לטורקיה 70:58, וההדחה מאליפות אירופה, מאמן נבחרת הנשים של ישראל נשאר אופטימי: "יש לנו עתיד"

אחרי שכבר התייאשנו מנבחרת הגברים באליפות אירופה בכדורסל, בא ניצחון גדול על סרביה, שהעלה את שחקניו של צביקה שרף לשלב השני באליפות. על הנייר, נבחרת הנשים של טורקיה היא יריבה קלה יותר מסרביה עבור השחקניות של אלי רבי, אבל הנייר, כפי שהוכח הרבה מאוד פעמים, אינו סופג ברגע שכדור הביניים נזרק לאוויר. בכל מקרה, בנות ישראל עלו לאולם בואסטו, איטליה, בידיעה שניצחון יעביר אותן שלב.

ליעד סואץ הייתה מעולה נגד הלטביות, אבל גם 21 נקודות שלה לא מנעו הפסד כואב - 77:73. עוזר מאמן הנבחרת, טל נתן, התייחס לאחר ההפסד גם למשחק הערב: "החזרנו את הכבוד, הבנות נתנו הופעה יוצאת מן הכלל, אבל בכדורסל צריך לנצח. אולי עוד קצת ניסיון וריכוז היינו עושים את זה. נתנו הופעה נגד נבחרת הרבה יותר טובה. נגד טורקיה זה משחק על כל הקופה".

מהלך המשחק

נבחרת הנשים של ישראל הודחה היום (רביעי) מאליפות אירופה בכדורסל, לאחר שנוצחה בפעם השלישית ברציפות בטורניר, הפעם 70:58 על ידי טורקיה. החניכות של אלי רבי, שסיימו את האליפות במאזן 3:0, היו זקוקות לניצחון כדי להעפיל לשלב הבא ל-12 האחרונות, אבל במחצית השנייה פשוט נפלו מהרגליים, נראו חסרות אונים ונכנעו לטורקיות הנמרצות.

במחצית הראשונה המשחק עוד היה צמוד, אבל ברבע השלישי הכל התפרק. הבנות קלעו 4 נקודות בלבד ב-10 דקות וספגו 18, מה שהפך את הרבע האחרון לגארבג' טיים מביך. נדמה שהמאמץ הגדול שהשקיעה אתמול הנבחרת בהפסד המאכזב ללטביה נתן את אותותיו. הטורקיות, לעומת זאת, שוויתרו מראש על המשחק אמש מול אלופת אירופה צ'כיה, הגיעו רעננות למשחק החשוב באמת, וניתן היה להבחין בכך.

למרות האכזבה, אין ספק שעצם ההעפלה לאליפות וההיכללות בין 16 הגדולות של היבשת היא בהחלט הישג מרשים. חבל רק שההרגשה הייתה כאילו בנבחרת מסתפקים בהישג הזה.

קלעו לישראל: שי דורון 12, דורי 11, קטיה אברמזון 11 (7 ריבאונדים), ליעד סואץ 8, לירון כהן 6, ג'ניפר פליישר 4, לירן זעירי 2, איילת כהן 2, ליין סלווין 2. ישראל קלעה 3 מ-25 לשלוש, ופיגרה 34:44 בריבאונד (11 ריבאונד בהתקפה לטורקיות).

הרבו לקלוע לטורקיה: הוראסן 13, אלבן 10, קארסלי 10, ורדרלי 9. הטורקיות קלעו 10 מ-24 מעבר לקשת.

"לא שיחקנו כדורסל פחדני ולא עשינו קומבינות"

מאמן הנבחרת, אלי רבי, סיכם את המשחק ואת האליפות. "יש תחושת אכזבה", הודה רבי, "ציפיתי ליותר מהמשחק היום, למרות שהוא הוכרע בקליעות משלוש ביום יוצא מן הכלל של הטורקיות ויום חלש שלנו. ההגנה הייתה מאוד רכה בחצי הראשון. בחצי השני בחירת הזריקות שלנו הייתה רעה מאוד, והחטאנו. רצינו קרב שקול בטורניר, ואני חושב שעם עוד קצת מאמץ היינו יכולים לנצח משחק אחד או שניים".

"שיחקנו בשישה משחקי מוקדמות והגענו לפה", הסביר רבי את התשישות, "היה עומס מנטאלי ופיזי, אבל אלה חוקי המשחק. יכול להיות שהיינו עייפים וזה השפיע, בעיקר בחצי השני, אבל קרו מקרים שקבוצות עייפות מנצחות משחקים וחבל שלא עשינו את זה. אני מסיים את הקמפיין בתחושה טובה. נתנו קרבות שקולים לנבחרות מהדרגים הגבוהים של אירופה".

"יש לנו עתיד", אמר המאמן בציפייה להמשך, "ובקמפיין הזה ראינו שחקניות שלוקחות אחריות ומנהיגות. אבל צריך לעבוד קשה, להמשיך להשתפר ולרכוש ניסיון, ולקוות שבעתיד נמשיך להביא הישגים. לא שיקחנו כדורסל פחדני ולא עשינו קומבינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully