וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי רואד

27.9.2007 / 19:34

אברמוביץ' טיפל באישורים, שבצ'נקו החמיא, דרוגבה זיגזג, צופית היממה ואליזבת הוקסמה. כך הפך אברהם גרנט למלך אנגליה בסופו של דבר

"חכו, זו רק ההתחלה, אנחנו פשוט הולכים להתרסק", התנבא אנדי וורד, אנגלי מגודל וארוך שיער, שעמד בפתח הבאר ברחוב בראמרטון שבלב צ'לסי והתראיין לטלוויזיה המקומית. האווירה בשכונה הבורגנית היתה קשה מנשוא. "חבר שלי, שגר בפולהאם השכנה, לא מפסיק לצחוק עלי כבר שבוע", המשיך וורד השתוי לירות למצלמה, ושיחרר גרעפס בריא וריחני אל עבר הכתבת החיננית. בינתיים, 185 קילומטרים צפונית לשם, במנצ'סטר, עלו שחקני צ'לסי אל האוטובוס כשפניהם קודרות. אף אחד לא שם לב לצליעה הקלה של בן-חיים, זכר ל"שמיכה" שארגנו לו דרוגבה, אסיין, למפארד וקראבליו בחדר ההלבשה, והכחולים עטפו עצמם בשתיקה. אברהם גרנט עלה אחרון לאוטובוס, ובפנים חתומות תחב את אוזניות הווקמן לאוזניו, והאזין לניק קייב והזרעים הרעים שרים את Weeping song.

אף אחד בלונדון לא קנה את הספין על בואו של רונאלדיניו, וגרנט הצהיר כי הוא סומך במאת האחוזים על "הבחורים הנהדרים" שיש לו. המאמן הישראלי שידר תקווה ורצינות, אבל התוצאות הלא מרשימות רק חיזקו את חרושת השמועות בבירה האנגלית, כי סוון אריקסון, חוס הידינק או פאביו קאפלו יגיעו לקבוצה, ומהר מכפי שחושבים אוהדי הכחולים. את גרנט זה רק הצחיק. הוא מטאטא לוקשים כאלה עוד מימי שמעון קורק במכבי תל-אביב.

"אנגליה למדה ממקרה דייויד בלאט"

לפני הכל, גרנט ידע שצריך לטפל בביורוקרטיה. האנגלים דרשו תעודה שמוכיחה כי הוא מאמן מקצועי, דיפלומה של ההתאחדות האנגלית או הסמכות מקבילות. כדי לפרק את המוקש, ההתקפה בוצעה בכמה חזיתות. "אם גרנט היה נוצרי, לא היו דורשים ממנו את זה", טיפטפו גורמים במועדון לתקשורת וחוללו סערה, "הכדורגל האנגלי נגוע בקסנופוביה. הבן-אדם לקח גביע הטוטו עם שחקנים כמו גיא צרפתי ואלי ביטון, זה לא מקצוען?". התקשורת האנגלית עטה על הדברים כמוצאת שלל. "הייתי שם אותו בכלוב ושולח לישראל", הגיב הארי רדנאפ, ופרשן "דיילי אקספרס", גרג לייק, רשף בטורו, "אברהם, לך לך לארצך ומולדתך. היהודים שכחו מי נתן להם מדינה, אבל לא נורא, אנחנו לא שוכחים שהאירוויזיון מתקרב".

גם אבי לוזון וגברי לוי נחלצו לעזרת המאמן, ושלחו לאנגלים את כל החומר שלהם על גרנט. כשיו"ר ההתאחדות האנגלית, ג'ף תומפסון, פתח את המעטפה החומה, הוא גילה בתוכה תעודת יושר, תעודת מע"ר, תעודת בגרות, תעודת משיט סירת מנוע (עד 7 מטר) ואת שרוך ההדרכה של גרנט משירותו הצבאי. אחרי פגישה בת שעה עם רומן אברמוביץ', הצהיר תומפסון ש"אנגליה למדה ממקרה דייויד בלאט. גרנט יעבור ריענון בן חמישה ימים כמו שעבר מרטין אוניל בזמנו". כעבור שבוע הודיעה ההתאחדות האנגלית שהיא מתכוונת להקים אקדמיה לכדורגל מכספי תרומות, תחקיר של "טלגרף" כבר עשה את החיבור המתבקש.

דרוגבה מזגזג, ואיתו כל הממלכה

"כשגרנט מעביר הרצאה טקטית, אפשר לשמוע את נחירות השחקנים בחדר ההלבשה", אמר דידייה דרוגבה ל"סאן", אחרי ההפסד בליגת האלופות לוולנסיה, ופטר צ'ך הצהיר שהוא רוצה לעבור לקבוצה גדולה. היתה זו שעת משבר, והחורף נראה הופך קר יותר ויותר. גם הנקודות שצברה צ'לסי בפרמיירליג והתיקו בצ'מפיונס נגד שאלקה, לא גרמו לאוהדים להעניק חסד למאמנם, אבל לגרנט זה כבר לא היה משנה. האמן היה קרוב להשלים את היצירה, והקים קיני תמיכה בכל פינה אפשרית.

שבצ'נקו, שהחל לפרוח, ישב לידו במסיבות העיתונאים, ושיגר דרך קבע מחמאות מתקתקות. ג'ון טרי, שגרנט הקפיד לכנותו "הלב והנשמה של צ'לסי", הבין מהר באיזה צד מרוחה החמאה של אברמוביץ'. ללמפראד סודר חוזה עתק, ומיכאל באלאק, שחזר מהר מהצפוי למגרשים וקיבל חופש מוחלט במרכז השדה, הצהיר כי "מדובר במאמן בעל טביעת עין בלתי רגילה". כשעיתונאי "גארדיאן", גאי אוונס, שמע מעמיתיו הישראלים על יחסו הפתוח של גרנט לתקשורת הוא גיחך, אבל אחרי שאברם ענה לו לסלולרי באמצע תדרוך מחצית בגביע הליגה, הסיקור קיבל תפנית מפתיעה. כעבור כחודש דרוגבה הודיע ש"לאברם יש טונות של כריזמה", וגרנט ידע שהמשימה הושלמה.

במקום כדורגל התקפי קיבלו צופי סטמפורד ברידג' חבורת נינג'ות שמנצחות 0:1 קטן, ומדביקות בהדרגה את הפער מיונייטד. "גרנט הראה לנו קלטת של מליקה ורומן פץ", הסביר ג'ון אובי מיקל את האדום שספג נגד טוטנהאם, והעיתונים האנגלים שמעו את אברם מודיע כי "אנחנו מחזירים את הכדורגל האנגלי למולדתו, ואנו גאים בזה". ההצהרה הזו הפכה את גרנט ליקיר האומה, והדיבורים על הכדורגל האפור והפיזי של צ'לסי הפכו בן לילה לטורי פרשנות, שמשבחים את הסגנון השורשי והפשוט של הקבוצה. הכדורגל של מוריניו היה סופר אטרקטיבי לעומת זה של עידן גרנט, אבל במערב לונדון קידשו רק את מבחן התוצאה. "אסתטיקה זה בשביל ארכיטקטים", הצהיר שון רייט פיליפס, "אנחנו שחקני כדורגל".

"תהיה Cool, תהיה גרנט"

גם הרינונים בממלכה אודות רעייתו המוחצנת של גרנט נהדפו ללא קושי. הופעתה המחשמלת של צופית בתוכנית האירוח המפורסמת של מייקל פרקינסון ב-BBC, נכנסה לפנתיאון. פרקינסון כסוף השיער לא הבין מהיכן נחתה עליו פצצת האנרגיה שהשתלטה על הפריים. "מדוע לדעתך מונה בעלך למשרה הבכירה?", שאל הבריטי הקשיש, "בגלל שיש לו תחת גדול", השיבה הרעיה, והפילה תדהמה, שגרמה למנחה הוותיק לשמוט את כוס המים מידו. "אוי, תרגע מייקי", אמרה צופית, "מה אתה מתרגש, תהיה Cool, תהיה גרנט". שני מטבעות לשון חדשים נוצקו תוך פחות מדקה.

הממלכה נשבתה. ברשת סקיי דווח על קבוצת בני נוער מאזור קנסינגטון, שגידלה כרס כדי להיראות כמו המאמן הישראלי, ומשפטים כמו "איזה 'גרנט' היתה המסיבה אצל ג'ייסון" הפכו לחלק מהשיח הבריטי. השיא היה כשמועצת הגבינה הבריטית שכרה את הטריו הישראלי, גרנט, בניון ובן-חיים, לפרסומת משותפת בה צולם המאמן מאכיל את השניים בגבינת צ'דר מקומית, תוך ריקוד הורה סוער.

כשריקרדו קראבליו כבש בעזרת עכוזו בניצחון הכחולים על יונייטד, והעלה את צ'לסי למקום הראשון בפרמיירליג, שני מחזורים בלבד לסיום העונה, סטמפורד ברידג' שלם עמד על הרגליים, ושאג בגרון ניחר "All we are saying, is we've got the ass", לפי המנגינה המוכרת של ג'ון לנון. 0:1 ביתי דחוק בדקה ה-90 על בנפיקה ליסבון, וניצחון בפנדלים על איינדהובן סידרו לצ'לסי מקום בחצי גמר ליגת האלופות.

"הגיע הזמן שנלך שני צעדים קדימה, וצ'לסי תצליח היכן שכשלה בעבר", כיוון גרנט לגביע האלופות, ועקץ על הדרך את מוריניו. אחרי 0:0 ביתי נגד ליברפול בחצי הגמר הראשון, יצקה צ'לסי בונקר הירואי באנפילד. ממש על סף שריקת הסיום, שער של שבצ'נקו בבעיטה חופשית העלה את צ'לסי לגמר הצ'מפיונס, וגרם לבניטז לפטר את שוערו חוזה ריינה בשידור חי. "מי אשם בשער? הרבי מלובביץ'?", קונן המאמן הספרדי במסדרון המיוזע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הברווזון שהפך לברבור

התקשורת הבריטית לא ידעה את נפשה, והעריצה את הברווזון שהפך לברבור. כתבות פרופיל מחמיאות נפרסו על פני עמודים שלמים, וחשיפתם של גבע מרקוס ובני קוזושווילי כסקאוטים הסודיים של גרנט, העצימה את התדמית המקצועית שלו. "אברם הוא אנציקלופדיה טקטית מהלכת, בזכותו אני רואה את הכדורגל אחרת לגמרי", החמיא הבלם אלכס, שסופסל במרבית העונה. ברבים מבתי הקפה בעיר ידעו איך אברמ'לה אוהב את ההפוך שלו, ובראיון שלו לבטאון הנוער "שוחרי המדע של מחוז מידלנד", גרנט הרטיט את הלבבות. "אני אנגלופיל משחר נעורי, ושמחתי כמו כולם כשג'ון הרטסון פיצץ לאייל ברקוביץ' את הפנים".

בגמר ליגת האלופות יחס ההימורים נטה בבירור לטובת צ'לסי, והיה זה סמלי שמאמנה הגרמני של ריאל מדריד, ברנד שוסטר, יאמר בסיום ש"כדורגל משחקים 90 דקות, ובסוף גרנט מנצח". הראיון בו חשף מוריניו כי דרור קשטן הזהיר אותו מהעתיד לקרות ביום שגרנט חתם כמנהל טכני בצ'לסי, נדחק לשולי העיתונים, ופינה מקומו לסיקור חגיגות הזכייה בצ'מפיונס והפרמיירליג. קשה היה להחמיץ את הסתודדות המלכה אליזבת עם גרנט, כשאירחה בארמונה את אלופת אנגליה הטרייה. "הוא ג'נטלמן אנגלי אמיתי", העידה המלכה והתלוצצה בסגנונה הייחודי, "ובניגוד לקודמו בתפקיד הוא גם הגיע מגולח".

"אנו מודים לסטיב מקלארן על תרומתו הגדולה לנבחרת אנגליה", פירסמה ההתאחדות הודעה בתום רבע גמר יורו 2008, בו הפסידה אנגליה לפורטוגל, "בימים הקרובים נשקוד על מציאת מחליף ראוי, שיוביל אותנו לגביע העולם בדרום אפריקה". זעקת שבר פילחה את בית משפחת שרף בכפר-סבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully