וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אין לך רישיון אתה לא יכול לנהוג"

25.9.2007 / 12:59

ז'ראר הויה ומאמנים נוספים באנגליה מבקרים את בחירת צ'לסי באברהם גרנט. ליפי עשוי להגיע כבר בינואר, גם רונאלדיניו

האנגלים לא מרפים מאברם. המאמנים הוותיקים הווארד וויליקינסון וז'ראר הויה השוו היום (שלישי) את אברהם גרנט לתלמיד שלומד נהיגה, כשהתייחסו לחוקים שסייעו לו לאמן בצ'לסי, על אף שאין בידו את האישורים המתאימים לכך.

וויליקינסון, שזכה עם לידס באליפות בשנת 92 ואימן את נבחרת אנגליה במשך שנתיים בסוף שנות ה-90, משמש עכשיו בתפקיד יו"ר ארגון המאמנים האנגלי. "אם הייתי רוצה לשכור נהג, הייתי חושב שזה רעיון לא רע לוודא שיש לו רישיון לפני שהוא מקבל את המשרה", אמר ווילקינסון.

"אם אין לך רישיון, אתה לא יכול לנהוג", הוסיף ז'ראר הויה, מאמן ליברפול בעבר והמנהל הטכני של נבחרת צרפת, "אם אתה דוקטור ואין לך את התעודות, אתה פשוט לא יכול לעשות זאת. זה מנוגד לחוק". שני הטיטאנים הצהירו כי אין בדבריהם כדי לפגוע במחליפו של מוריניו, אך הרגשתם היא כי בין המאמנים שורר החשש כי אם החוקים לא ייאכפו כראוי - הסכר ייפרץ.

הנושא עלה על הפרק בשנה שעברה, במהלכה גלן רודר הגיע לאמן את ניוקאסל ללא תעודת "פרו". לאחר מכן, בעקבות תוצאות עלובות עם המגפייז, רודר פוטר והנושא ירד מהכותרות. הסיפור צץ שוב כשגארת' סאות'גייט הגיע לאמן את מידלסברו, גם הוא ללא הדיפלומה הראויה. בלם נבחרת אנגליה לשעבר יוכל להפוך למוסמך רק בעוד שנתיים, עד אז כאמור כבר יתפקד כמנג'ר במשך שלוש שנים.

לצ'לסי יש 12 חודשים לפתור את בעיית תעודת הפרו, ורק בימים הקרובים יוחלט אם נסיונו של גרנט בישראל ובמפעלים הבינלאומיים יכולים לספק את האישור לתעודות הדרושות.

הווארד ווילקינסון פקפק גם בתפקידו הקודם של גרנט, כמנהל טכני בפורטסמות' וצ'לסי: "מעולם עוד לא פגשתי בן אדם שבאמת יודע מה תפקידו של מנהל טכני במועדון. הוא קיים כדי לייצג את האינטרסים של המועדון ולהבטיח את האסטרטגיה שלו, אך ברוב המקרים המועדונים לא ממנים את המנהלים הטכניים שלהם כדי לעשות זאת. יותר מדי כאלו הגיעו לתפקידם ללא בדיקת התפקיד ואחריותיו".

הרבה בגלל הבעיה בלהמציא את אותם אישורים, התקשורת האנגלית מסמנת את חודש ינואר כמועד בו יוחלף גרנט, כשכרגע השם החזק הוא מרצ'לו ליפי. "אני כשיר למלא את התפקיד", אמר גרנט לכתבים האנגלים, "הבעיה נוצרה בעקבות העובדה שאני ישראלי ובקשרים של מדינתי עם אופ"א". פטר קניון סייע לגרנט, כשאמר: "בזמן שיש לנו, הניירות הדרושים יגיעו. זה בכלל לא יהווה בעיה".

דרוגבה אאוט? רונאלדיניו אין?

בינתיים הכחולים מתמודדים עם בעיות גם על הדשא, ודידייה דרוגבה הוא השחקן שצריך הכי להדאיג את המאמן הישראלי של צ'לסי. החלוץ עלול להיעדר מהמגרשים בחודשיים הקרובים בעקבות פציעה בברך, וללא קשר לפציעה, השמיע דרוגבה את חוסר שביעות רצונו מפיטוריו של מוריניו, כשלפי הפרסומים ב"סאן" שאיפתו היא להצטרף למילאן. "אני מקצוען ואעשה הכל בשביל הקבוצה", אמר דרוגבה למאמן לפי הצהובון האנגלי, "אבל לא אוכל לשחק כרגע". לצערו של גרנט, גם חלוצה הגדול השני של הקבוצה, אנדריי שבצ'נקו, לא מצליח למלא את החסר.

לשמחתו של גרנט, התקשורת האנגלית ממשיכה להתעקש על הגעתו הצפויה של כוכב ברצלונה, רונאלדיניו. לפי הפרסומים, הסופרסטאר מנסה לעזוב את ברסה, וסוכנו-אחיו סיכם עם ראשי צ'לסי על חוזה של 58 מיליוני פאונד לחמש שנים. אברמוביץ' ישמח לדעת כי לא יצטרך לשלם על סעיף השחרור של הכוכב את 85 מיליון הפאונדים. מילאן מעוניינת גם היא בשחקן ומוכנה להשוות את שכרו של השחקן.

גם איאן רייט נגד גרנט, טרי יושעה

ההתנפלות התקשורתית על גרנט נמשכת. הפעם זהו איאן רייט שבטור אישי ביקר את צ'לסי על ההתנהלות בשבוע האחרון. "מוריניו פוטר, כולם הבינו את זה. לא היה לזה שום קשר לכדורגל ומדובר בסך הכל בענייני אגו. זו פשוט בושה. אני לא בטוח שגרנט יצליח להשיג את הכבוד אותו רחשו השחקנים למוריניו. בזמנו, המאמן היה נכנס לחדר ההלבשה והתקבל כמו מורה בכיתה ממושמעת. אם זה יקרה עם גרנט אנחנו עוד נצטרך לראות".

וכאילו שהצרות האלו לא מספיק למיליונרים, מתברר כי קפטן צ'לסי, ג'ון טרי, עומד לספוג השעייה, זאת בעקבות אחיזה בידו של שופט המשחק מול מנצ'סטר יונייטד בראשון האחרון, בעת שזה עמד לשלוף את הכרטיס האדום לשחקן צ'לסי ג'ון אובי מיקל. גם עוזר המאמן, סטיב קלארק, צפוי להיענש בעקבות העימות מול השופט במנהרה במחצית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אואן שוב פצוע

עוד באנגליה: מייקל אואן יצטרך לעבור ניתוח בקע כפול וייעדר כחודש מהמגרשים. חלוץ ניוקאסל ונבחרת אנגליה, שחזר רק בתקופה האחרונה לכושר משחק לאחר שתי פציעות ארוכות, ינותח השבוע ולא יקח חלק במשחקיה של הנבחרת מול אנגליה ורוסיה בחודש הבא. בהתחלה סבורים היו הרופאים כי מדובר בקרע בשריר, משהו שיכול לעבור תוך 10 ימי מנוחה, אך החשש כי מדובר בבקע מכריח את את אואן לעבור ניתוח קשה, שיוציא אותו מהמשחק לחודש הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully