וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוקדם מדי לשפוט את גרנט"

24.9.2007 / 7:41

התקשורת האנגלית נתנה לגרנט עוד כמה ימים של חסד בגלל טעות השיפוט שהרסה את הבכורה שלו. אוהדי צ'לסי קראו בשמו של מוריניו

התקשורת האנגלית התמרקה כולה אתמול (ראשון) לקראת משחקו הראשון של אברהם גרנט כמאמן צ'לסי, וכולם רצו לראות כיצד יתמודד המאמן האלמוני, שמעולם לא אימן קבוצה מחוץ לישראל, עם האתגר הגדול מכולם - מפגש עם מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד. כותבי הטורים החלו לחפש את הפגמים במשחקה של צ'לסי מן הפתיחה, אבל הרחקתו המפוקפקת של ג'ון אובי מיקל בדקה ה-33 קילקלה להם את התכניות. הסיטואציה הבלתי אפשרית אליה נקלעה צ'לסי לא איפשרה לפרשנים האנגלים לחרוץ את דינו של גרנט, אך היא בהחלט שמרה לעצמה את הזכות לעשות זאת כבר במשחק הבא.

כריס ביבאן מה-BBC כתב הבוקר: "הבכורה של גרנט בצ'לסי הסתיימה בהפסד, אבל מוקדם מדי לשפוט את ביצועיו כמאמן. בכל זאת הוא יכול להיות מרוצה, לפחות חלקית, מיום העבודה הראשון שלו. השחקנים של צ'לסי הפגינו תצוגה של אחדות אחרי השבוע הסוער שעבר עליהם, החליפו חיבוקים לפני הפתיחה, ונלחמו עבור המאמן החדש שלהם, גם כשהמזל נטש אותם. המשחק ייזכר בעיקר בגלל הביצועים של השופט מייק דין, ולא אלו של גרנט, ועדיין הצליחה צ'לסי, למרות שהגיעה למספר מועט של הזדמנוית, להישאר בתמונת המשחק עד דקות הסיום".

מאט יוז מה"טיימס" ניתח: "אם ניקח בחשבון שחיקוי הוא הדרך הכנה ביותר להחמיא לאדם, אז אולי גרנט בכל זאת אהב את מוריניו למרות הכל, כיוון שהישראלי שיחק במערך המוכר של קודמו בתפקיד. הויתור על סלומון קאלו לטובת שחקן קישור נוסף היה מפתיע, אך מוצדק לאור הנסיבות. הוצאתו של שבצ'נקו אחרי 58 דקות והכנסתם של שון רייט פיליפס וקלאודיו פיזארו היתה הימור במטרה להשיג את השוויון, ולמרות שהמאמן החדש לא הצליח לגרום לקבוצתו לחזור למשחק, הוא גם לא זה שאחראי להפסד שלה".

סטיבן הווארד מה"סאן" התגעגע לתגובות המוחצנות של מוריניו להחלטות שיפוט מעוררות מחלוקת, ופסק כי גרנט לא עשה מספיק על מנת למחות כנגד הרחקתו של ג'ון אובי מיקל: "מוריניו בוודאי כבר היה מעיף את המעיל שלו ליציע, רץ למגרש ומוחה בפני השופט בעיגול האמצע, כשהמשחק נמשך מסביבו. וגרנט? הוא התייצב בסיום מול המצלמות ואמר שהוא לא מעוניין לדבר על המקרה, כי הוא צריך עוד זמן לחשוב עליו. זמן לחשוב? אתה מאמן כדורגל למען השם! מאמני כדורגל צועקים ומשתוללים. תגיד את הדבר הראשון שקופץ לך לראש, תאשים את מי שצריך בחריפות ותן למועדון לשלם אחר כך את הקנס להתאחדות. כך הכדורגל עובד במדינה הזאת, אברם".

אוהדי צ'לסי קראו בשמו של מוריניו

בינתיים נאלץ גרנט להתמודד גם עם אוהדי צ'לסי שעשו את כל הדרך לאולד טראפורד, והביעו במהלך כל המשחק את מחאתם נגד חילופי המאמנים של קבוצתם בקריאות חוזרות ונשנות בשמו של ז'וזה מוריניו. חלקם אף פצח בשירת "סטיבי קלארק והצבא הכחול-לבן".

גרנט ניסה לא להתרגש מהקריאות: "זה לא דבר שמטריד אותי. אני אוהב את החיבור של האוהדים עם ז'וזה. הוא עשה הרבה עבור המועדון, ואני זוכר את זה בדיוק כמו שהם זוכרים. זה רק מוכיח שהאוהדים שלנו טובים מאוד. אני נמצא כאן רק שלושה ימים כך שאני לא חושב שיש כבר שירים עליי. אולי בעוד כמה שנים...".

"אני מאוד מכבד את ז'וזה ונהנתי לעבוד איתו", המשיך גרנט. "אבל רק תנו לי זמן, ונראה מה קורה עם צ'לסי בהמשך. היה יותר קל עבורי אם הייתי עובד עם הקבוצה מתחילת העונה, אבל עם הקבוצה שיש לנו והכדורגל שיש לנו, אני בטוח שעוד נצליח".

גרנט התייחס למשימות הצפויות לו ולצ'לסי בהמשך: "לכל מאמן יש את הסגנון שלו. עם הזמן תראו את הסגנון בו אני אוהב לשחק. במשחק הזה לא יכולתי לשנות את הצורה בה אנחנו משחקים, בגלל שאני בתפקיד רק שלושה ימים. אבל עכשיו יש לנו משחקים מול האל, פולהאם ו-ולנסיה, ואנחנו רוצים לנצח בכולם".

בתוך מבול קריאות הגנאי של אוהדי צ'לסי, בלטה לרעה הקריאה "אנחנו שונאים את טוטנהאם", שפורשה בכלי התקשורת באנגליה כמחאה על רקע אנטישמי כנגד רומן אברמוביץ'. טוטנהאם נחשב למועדון ה"יהודי" של לונדון, ובכך ניסו האוהדים לרמוז שמינויו של גרנט לתפקיד נבע מכך שהבעלים והמאמן חולקים את אותה דת. בצ'לסי סיפרו כי הם שוקלים לנקוט צעדים כנגד אותם אוהדים, כמו גם נגד מספר אתרי אוהדים של הקבוצה שפירסמו תכנים אנטי-יהודיים בעקבות האירועים במועדון בסוף השבוע האחרון.

בתוך כך, "הדיילי אקספרס" מפרסם כי מאמנה של מנצ'סטר סיטי, סוון גוראן אריקסון, מועמד לתפוס את מקומו של גרנט בצ'לסי, במידה שזה ייכשל עם הקבוצה. השבדי בן ה-52, שלחץ יד לבעלים של צ'לסי רומן אברמוביץ' באולד טראפורד, חתום בסיטי ל-3 שנים.

"פער של חמש נקודות הוא לא בעיה"

הבוקר אמר גרנט לאתר הרשמי של הקבוצה: "אני מאוד גאה בשחקנים שלי, שלושת הימים האחרונים לא היו קלים עבורם וגם לא עבורי. אנחנו צריכים להסתגל במהירות, והם נהגו כמו מקצוענים אמיתיים, ושמרו על רוח טובה. אני זוכר שבשנה שעברה הפעם בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד היה של 12 נקודות, ואז הוא הפך לתשע ופתאום אמרו שצ'לסי יכולה להיות אלופה. אז פער של חמש נקודות הוא לא בעיה. אנחנו צריכים לנצח משחקים ואז לחשוב על הדברים, אנחנו יכולים לתת עונה טובה".

לגבי החילוף של אנדריי שבצ'נקו אמר גרנט בציניות: "אני יודע שבעיניכם אם הוא משחק אז זה בגלל שאמרו לי להעלות אותו, ואם הוא לא משחק אז זה בגלל שאני רוצה להראות שאני עצמאי. שבצ'נקו, בדיוק כמו כל שחקן אחר, ישחק רק אם הוא יהיה טוב".

גרנט אף סיפר על הפגישה שלו עם המנג'ר היריב והמעט יותר מנוסה שעמד על הקווים באולד טראפורד: "אמרתי לפרגוסון לפני המשחק שרציתי לתת לו בקבוק יין אבל לא היה לי זמן. הבטחתי לו שאביא לו אחד במשחק הבא".

צ'לסי הודיעה כי תערער על הרחקתו של מיקל בפני ההתאחדות האנגלית, על מנת לאפשר לו לשחק מול האל סיטי בגביע הליגה ביום רביעי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully