וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יעצור אותו?

יניב בינו

23.9.2007 / 0:51

השחקנים מורדים נגדו, הפרשנים קוטלים אותו, הבירוקרטיה מאיימת עליו, אבל אברהם גרנט, מנג'ר צ'לסי, יעמוד על הקווים באולד טראפורד במשחק העונה מול האלופה מנצ'סטר יונייטד (17:00, ספורט 2). המתנה הראשונה שרוצה אברמוביץ' להעניק למאמן החדש: רונאלדיניו

וידאו: ערוץ 10

מי היה מאמין שנוכל לומר את זה אי פעם - אברהם גרנט, מנג'ר צ'לסי, מחכה לאלכס פרגוסון. לא מאמינים? עוד לפני שתספיקו לעכל את השתלשלות האירועים של הפרשה שמסעירה את הממלכה ואת ישראל, המיליונרים של גרנט (לא, זאת לא טעות, המיליונרים של גרנט) יתארחו הערב (ראשון) באולד טראפורד אצל האלופה, מנצ'סטר יונייטד (17:00, שידור ישיר בספורט 2). מדובר בקרב הצמרת של הפרמיירליג, האלופה נגד מחזיקת הגביע, במשחק שמפגיש שתיים מהקבוצות המפורסמות בעולם ומוכתר כאחד המשחקים המסקרנים בכדורגל העולמי, וכן, אברם שלנו יהיה על הקווים.

מי כועס על אברם?

אם בשנים עברו המלחמה בין שתי הקבוצות הייתה עומדת בצלו של המירוץ לאליפות, הרי שהפעם היא כמובן עומדת בצל הפרשה הגדולה - התפטרותו של ז'וזה מוריניו מצ'לסי ומינויו של גרנט למנג'ר הקבוצה. אחרי שלוש עונות וקצת תחת ידיו של הפורטוגלי, המיליונרים של אברמוביץ' עומדים לקבל הוראות מהישראלי, ועוד בהיכל החלומות.

מלבד הובלת צ'לסי למחוזות טובים יותר, אחרי הפתיחה הצולעת, לגרנט ישנן עוד מספר מהמורות שהוא צריך לעבור בדרך כדי להישאר בסטמפורד ברידג' גם אחרי ינואר 2008. ראשית, למנג'ר הישראלי חסרה תעודה המסמיכה אותו על ידי אופ"א לאמן בפרמיירליג, ובמידה שלא יקבל תעודה כזו ב-12 השבועות הקרובים - ייאסר עליו להמשיך ולשמש כמאמן סגנית אלופת אנגליה. על מנת לקבל את התעודה על גרנט לצבור 240 שעות לימוד, כשתקופת הזמן הסטנדרטית לצבירתן היא כשנה. צ'לסי כבר הודיעה כי תעשה מאמץ להשיג לגרנט את האישורים הנדרשים.

אבל זו רק ההתחלה. ה"סאן" מפרסם כי שחקני המועדון כועסים מאוד על התרחשויות השבוע האחרון ועל מינויו של גרנט. "הרבה מילים לא נעימות נאמרו על ההחלפה של מוריניו בגרנט", דיווח הצהובון הבריטי. לאחר האימון שנערך ביום שישי ערך המנג'ר הטרי שיחה עם שחקניו, בה שטח בפניהם את רצונו כיצד הם אמורים לתפקד במשחק החשוב. השיחה ארכה פחות מ-30 דקות, כשלאחריה זימן הקפטן ג'ון טרי רק את השחקנים לשיחה. השחקנים המאוכזבים ביותר בסגל, כפי שמדווח ה"סאן", הם דידייה דרוגבה וריקרדו קרבאליו הפורטוגלי, אותם מוריניו טיפח באופן אישי, ופלורן מאלודה, בו חשק מוריניו והביאו בקיץ מליון הצרפתית. האם כבר במשחק הראשון שלו יזכה אברם לסאבוטז'?

ה"סאנדיי מירור" אף הרחיק לכת וחשף את כינויו של גרנט בימיו בפורטסמות, שם לא הצליח אף אחד מהשחקנים להבין במשך שנה שלמה מה בדיוק התפקיד של הישראלי בקבוצה. על פי המירור כונה גרנט בפי שחקני פומפי "איש הכדורים, השתייה והקונוסים", כרמיזה על הדברים בהם הוא עוסק במהלך האימונים.

גרנט: "מרוצה מהסגל שיש לי"

אחרי האופוריה מהמינוי הבלתי נתפס, יצטרך גרנט לרדת לקרקע ולנסות לקטוע את רצף התוצאות הבלתי משכנע לאחרונה של צ'לסי (שלושה משחקים ללא ניצחון), שהביא בין היתר לעזיבתו של הפורטוגלי.

מאמן נבחרת ישראל לשעבר צפוי לערוך שינויים בהרכב שסיים את משחק האלופות ב-1:1 ביתי נגד רוזנבורג. פרנק למפארד ודידייה דרוגבה, שהחמיצו את המשחק נגד הנורבגים, עדיין בספק. מיכאל באלאק, ווין ברידג', וקלאודיו פיזארו ימשיכו לעודד את חבריהם מהיציע. מי שעשויים לפתוח בחוד הם אנדריי שבצ'נקו וסלומון קאלו. שון רייט פיליפס וג'ון אובי מיקל צפויים להיכלל בסגל. גם הבלם הפורטוגלי ריקרדו קרבאליו ייעדר מהמשחק עקב פציעה, כך שייתכן וגרנט יעלה את טל בן חיים בהרכב. בכל אופן גם הבלם הישראלי וגם אלכס, עימו הוא מתמודד על מקום בהרכב, בסגל.

"אני מאוד מרוצה מהסגל שיש לי", אמר גרנט לקראת המשחק, "זה סגל מצוין שיכול לשחק כדורגל יפה ולזכות בתארים". לגבי העזיבה של מוריניו אמר גרנט: "לא הייתה לי יד בדבר, אני חבר טוב של ז'וזה".

אלא שהתקשורת באנגליה מדווחת כי מי שמעוניין לחזק את הסגל הוא אברמוביץ', שמעוניין להביא בחלון ההעברות בינואר את, לא פחות ולא יותר, רונאלדיניו. על פי ה"דיילי מייל", אברמוביץ' יוציא הרבה מאוד כסף בחלון ההעברות, בדיוק להפך ממה שעשה כשמוריניו אימן את הקבוצה בעונה שעברה, וה"ניוז אוף דה וורלד" אף נוקב בשמו של קאקה לצידו של רונאלדיניו כמועמד להגיע לסטמפורד ברידג'.

מי שכבר לוטשת עיניים לעבר כוכבי צ'לסי העשוים לעזוב בעקבות מוריניו היא ריאל מדריד, שמעוניינת כבר תקופה ארוכה במיכאל באלאק, וכעת חפצה גם בצירופו של דידייה דרוגבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ביונייטד רוצים לנצל את הבלגאן בצ'לסי

ויהיה גם משחק. האלופה, מנצ'סטר יונייטד, תנסה לנצל את הכאוס שקורה בממלכה של רומן אברמוביץ' כדי לקצור ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות. לשתי הקבוצות 11 נקודות משישה משחקים, כשהשדים האדומים מדורגים מקום אחד מעל צ'לסקי עקב יחס שערים טוב יותר. ניצחון של פרגוסון יעניק לקבוצתו יתרון משמעותי במאבק הארוך והמתיש שצפוי לשתי הקבוצות העונה.

ביום רביעי חזרו השדים האדומים עם ניצחון חשוב מליסבון על ספורטינג בפתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות. חניכיו של פרגוסון עדיין לא פגשו את פסגת הפרמיירליג העונה וכדי להיצמד אליה הם חייבים ניצחון. חרף האנדרלמוסיה שמתחוללת במערב לונדון, הרי שפרגוסון לא מזלזל לרגע ביריבה: "אנחנו עדיין משחקים נגד צ'לסי, שיש לה שחקנים מצוינים. משחקים נגדה הם תמיד קשים".

נתון מעניין הוא שהאדומים לא כבשו העונה יותר משער אחד למשחק. כזכור, ווין רוני פצוע, ורונאלדו עדיין לא בכושר של העונה שעברה. אבל פרגוסון דווקא תולה את תירוצי היכולת ההתקפית הלא משכנעת בלואיס סאהה: "יש לנו צ'אנס גדול לעונה מוצלחת אם סאהה יהיה כשיר כל העונה. לואיס הוא שחקן שונה מכל שחקן אחר במועדון". החלוץ הצרפתי אוסף פציעה לפציעה, אבל הנוכחות שלו, לפי דבריו של הסקוטי, מכריעה על יכולת הקבוצה, דבר שמסביר את הסבלנות הרבה שיש לפרגי לחלוצו הצרפתי. במשחק מחר יחכה סאהה להזדמנות שלו מהספסל. פרגוסון יחסר את המגינים גארי נוויל ומיקאל סילבסטרה כמו גם הקשר אואן הארגריבס, שלא החלים עדיין באופן מלא מפציעתו.

"אנו לא אוהבים ניצחונות של 0:1, אבל אלו הם עדיין ניצחונות שמביאים שלוש נקודות", אמר פרגוסון, "אם נמשיך בקו הזה, אני בטוח שנדביק במהרה את הצמרת".

ראש בראש: פרגוסון מול גרנט

אלכס פרגוסון, שחגג אשתקד 20 שנות אימון באולד טראפורד, מחזיק ברקורד מרשים עם השדים האדומים. פרגי, שהגיע בשנת 86', הביא את המועדון לימיו היפים ביותר.

הוא קצר עמם 9 תארי אליפות, 5 גביעים אנגליים ועוד 2 גביעי ליגה. הסקוטי גם הניף 7 פעמים את מגן הצדקה. ב-1999 הוביל את היונייטד בפעם השנייה בתולדותיה, לאחר 31 שנה לזכייה בגביע האלופות (שנה בה זכתה היונייטד בטרבל היסטורי). בנוסף זכה המנג'ר בגביע למחזיקות גביע, גביע ביניבשתי אחד וכן בסופרקאפ האירופי פעם אחת. פרגוסון זכה שבע פעמים בתואר מנג'ר השנה באנגליה, כשהוא גם נבחר למנג'ר עשור ה-90' על ידי התאחדות מאמני הכדורגל באנגליה.

פרגוסון חווה עם קבוצתו יותר מאלף משחקים (!). לגרנט זה יהיה המשחק הראשון כמנג'ר צ'לסי. המאמן הישראלי זכה בארבע אליפויות בישראל (שתיים עם מכבי תל אביב ושתיים עם מכבי חיפה) וגביע אחד. משנת 2004 ובמשך ארבע שנים הוביל את נבחרת ישראל. אשתקד מונה למנהל הטכני של פורטסמות', כשהעונה עבר לסטאמפורד ברידג', לתפקיד שהוגדר כמנהל ספורטיבי של המועדון.

האם הניסיון העצום של אלכס פרגוסון יעשה את ההבדל או שמא הרעב ו'התחת' של אברהם גרנט יעשו את הבלתי ייאמן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully