וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנט יוצג היום לתקשורת

20.9.2007 / 16:26

הישראלי, שהחליף יחד עם סטיב קלארק את ז’וזה מוריניו, החל בהכנות למשחק מול מנצ’סטר יונייטד. צ’לסי: "מוריניו לא פוטר, ולא התפטר"

וידאו: גיא לרר, ערוץ 10

גרנט כבר עם הראש באולד טראפורד

לאחר שמאמנה הקודם, ז'וזה מוריניו, סיכם על הסדרי הפיצויים שלו, צ'לסי תציג היום (שישי, 15:30) את מחליפיו, אברהם גרנט וסטיב קלארק במסיבת עיתונאים. עוד אמש, הספיקו להעביר קלארק וגרנט את אימונם הראשון. לפי הדיווחים בתקשורת האנגלית, השחקנים באימון של גרנט וקלארק היו חדים ומרוכזים, למרות האכזבה מהתיקו 1:1 מול רוזנבורג ביום שלישי וההלם מעזיבתו של ז'וזה מוריניו. כזכור, צ'לסי מתכוננת לעימות הגדול עם האלופה, מנצ'סטר יונייטד, שייערך באולד טראפורד ביום ראשון הקרוב.

האימון הגיע בעקבות יום סוער שעבר על המועדון הלונדוני. במהלך הלילה האחרון שלח מוריניו, שהוליך את צ'לסי לשתי אליפויות ושתי הופעות בחצי גמר ליגת האלופות בשלוש העונות שלו בסטמפורד ברידג', הודעות טקסט לקפטן ג'ון טרי ולמספר שחקנים בכירים בקבוצה, בהן הודיע להם כי הוא מתכוון לעזוב מיידית את המועדון, וכך אכן קרה. לאחר מכן נפגשו בכירי הקבוצה הלונדונית, ובהם יושב הראש פיטר קניון, כדי לדון במצב.

צ'לסי כתבה בהודעה רשמית לאוהדיה שהצעד התקבל בהחלטה משותפת. "משפט המפתח במהלך הוא שההחלטה הייתה משותפת", נכתב בהצהרה, "ז'וזה לא התפטר, ולא פוטר. הגענו למצב שבו מערכת היחסים בין ז'וזה למועדון הגיעה לנקודת אל חזור, וזה אחרי שבמשך חודשים ארוכים נערכו שיחות רבות בניסיון לפייס בין המעורבים. הסיבה להחלטה הייתה כשראינו שהבעיות פגעו גם ביכולת המקצועית של הקבוצה".

למוריניו פשוט נמאס

מי שנהנה מהכאוס במועדון הלונדוני הוא, כאמור, המאמן הישראלי, שמונה רשמית למאמן צ'לסי. יחד עימו ידריך את הקבוצה קלארק, שהיה עוזר המאמן של מוריניו ושחקן במועדון. "אנחנו שמחים למנות את אברהם, לו יש נסיון רב ויוכל לסייע למועדון בתקופה קשה זו. סטיב הוא איש המועדון ויהיה לו תפקיד משמעותי בצוות האימון", נמסר בהודעה הרשמית של המועדון היום (חמישי), מספר שעות לאחר ההודעה על עזיבת מוריניו.

הרוחות בקבוצה הלונדונית סערו השבוע אחרי התיקו הביתי המאכזב מול רוזנבורג (1:1) בליגת האלופות וחוסר המחץ הכללי שגילו הכחולים מאז פתיחת העונה, אבל איש לא שיער שהמצב ידרדר עד כדי עזיבה של המאמן הפורטוגלי. על פי ההערכות התרחש בימים האחרונים פיצוץ נוסף בין מוריניו לבעלים רומן אברמוביץ', שכזכור הירבו להתקוטט במהלך העונה שעברה אך הכריזו על שביתת אש הקיץ, שככל הנראה הסתיימה ברעש גדול השבוע.

כמו כן, התקשורת האנגלית מדווחת כי גם סכסוך של המאמן הפורטוגלי עם הקפטן טרי עשוי להיות הקש ששבר את גב הגמל. בינתיים נודע כי מוריניו מצפה לפיצויים של 25 מיליון פאונד ממועדונו לשעבר, זאת בשל שלוש השנים שנותרו לחוזהו בצ'לסי. עורכי הדין של שני הצדדים עדיין עובדים על הסדר סיום הקשר. בצ'לסי אישרו כי גם שאר אנשי הצוות של מוריניו עוזבים יחד עימו. שני עוזרי המאמן, באלטמר בריטו ורוי פארייה, כמוהם גם הסקאוט, אנדרה וייה ומאמן השוערים סילביניו לאורו יעזבו את המועדון.

"הוא יתקבל כמו קמילה בהלווית דיאנה"

"אני מעריך כי מדובר במשהו שיחזיק לתקופה קצרה, רק בגלל שצ'לסי לא מסוגלת להביא את המאמן שהיא רוצה", אמר שחקן העבר של צ'לסי, פאט נבין, "אני בטוח שהם מעוניינים בחוס הידינק, שקשור בחוזה לנבחרת רוסיה". כשהסכים להתייחס לגרנט, אמר נבין: "אם אברהם גרנט מונה בכל זאת, ואוהדי צ'לסי יודעים שהגעתו היא שעצבנה מאוד את מוריניו, גרנט יתקבל בסטמפורד ברידג' כמו שקמילה התקבלה בהלוויית הנסיכה דיאנה. הוא לא אהוב בצ'לסי והוא לא יחזיק הרבה זמן שם".

עניין מינויו של גרנט ובעיקר התפטרותו או השלכתו של מוריניו מעסיקה את התקשורת האנגלית, כשהגדילה לעשות רשת הטלוויזיה "סקאיי", שאף שלחה מסוק, שהתעופף לו מעל מתחם האימונים של המועדון. "אני לא חושב שיש הרבה אנשים שיכולים להיכנס לנעליים של מוריניו", אמר יו"ר לסטר, מילאן מאנדריץ', שעבד יחד עם גרנט בפורטסמות', "אם הם בחרו באברהם, מגיעה לו ההזדמנות לבוא ולהראות למה הוא מסוגל. הוא אדם טוב, מתייחס טוב לאנשים ויודע כדורגל".

גם יו"ר ההתאחדות הישראלית, אבי לוזון, ששוחח הבוקר עם גרנט וקיבל ממנו את הדיווח על המתרחש, בירך את המאמן הישראלי: "כחברו של אברהם וכיו"ר ההתאחדות אני חש גאווה. זו תעודת כבוד לכדורגל הישראלי, שמאמן שיצא משורות הנבחרת הגיע לאחת המשרות הרמות ביותר בכדורגל העולמי בכלל והאירופי בפרט. תמיד אמרתי שחלומות מתגשמים, המינוי של אברהם הוא הוכחה לכך שחובה עלינו לחלום ולהגשים. אם נחלום רחוק, נגיע רחוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אריקסון: "גרנט מוכן לתפקיד"

גם סוון גוראן אריקסון, מנג'ר מנצ'סטר סיטי, שנמצא בקשרי ידידות עם גרנט, תרם את דעתו על אירועי היום. "זה ג'וב גדול, אבל אני חושב שאברהם מוכן לזה ושהוא יצליח", אמר מאמן הנבחרת האנגלית לשעבר. "הוא בן אדם טוב מאוד שמבין ויודע כדורגל. האנשים בצ'לסי מנוסים והם בוטחים בו. הם אומרים שהוא מתאים והם חושבים שהוא יוכל לעשות זאת, אני בטוח שכך".

"אני מכיר את אברהם טוב מאוד", המשיך השבדי, "הייתי איתו בארוחות ערב מספר פעמים ואתקשר לאחל לו בהצלחה. כשהוא היה מאמן נבחרת ישראל, הוא ראה מספר משחקים גדול, לפחות כמוני, וחלק גדול מהם היו משחקי ליגה אנגלית. הוא בן אדם חכם, אבל אם הוא יצליח יותר או פחות ממוריניו? אין לי מושג".

עדכון ראשון: 20.9.07, 01:52
עדכון אחרון: 20.9.07, 21:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully