וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NBA מסתער על סין

19.9.2007 / 9:03

שטרן וחבריו ממשיכים בחדירתה המהירה של הליגה לשוק הסיני, הנחשב לשוק הגדול ביותר מחוץ לארה"ב. מנכ"ל מיקרוסופט בסין מונה לאחראי

ליגת ה-NBA הודיעה היום (רביעי) כי העסיקה את מנכ"ל מיקרוסופט בסין, טימותי צ'ן, כדי לנהל את פעילותה השיווקית בשוק הסיני במסגרת מחלקה חדשה שתיקרא NBA צ'יינה.

"NBA צ'יינה" תרכז את שידוריה של הליגה האמריקאית בסין, הונג קונג, מקאו וטייוואן. המחלקה החדשה תקדם את פעילותה השיווקית של הליגה בשוק האסייתי ההולך וגדל, לרבות בתחום המרצ'נדייזינג. הקמת השלוחה הסינית, הראשונה מסוגה עבור ליגת ספורט אמריקאית, כמו גם מינויו של צ'ן, מעידים על חשיבותה ההולכת וגוברת של סין עבור ה-NBA ועבור ענף הספורט בכללו.

בשנים האחרונות הפכה סין לשוק הגדול ביותר של ה-NBA, למעט ארה"ב. כשליש מכמות התנועה באתר האינטרנט של הליגה, NBA.com, מגיעה מסין, וסחורה הקשורה לליגה נמכרת כיום ביותר מ-50 אלף חנויות ברחבי המדינה.

יחד עם כדורגל, מהווה הכדורסל את הספורט הפופולרי ביותר בסין, במידה רבה הודות לפופולריותו של יאו מינג, סנטר היוסטון רוקטס, כשגם יי ז'יינליין, הרוקי של מילווקי, אמור להגביר את ההתעניינות. בחודש הבא תערוך ה-NBA במסגרת פעילותה השיווקית שלושה משחקי ראווה במקאו ובשנחאי.

הקומישינר של ה-NBA, דייויד שטרן, אמר היום במסיבת עיתונאים כי בכוונת הליגה להחזיק בנתח של 90 אחוז בחברה הבת החדשה, ולמכור את עשרת האחוזים הנותרים לחברת מדיה אמריקאית ולמשקיעים סיניים. לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", החברה האמריקאית שעליה דיבר שטרן היא ענקית המדיה דיסני, שבבעלותה רשת הספורט ESPN.

צ'ן, שכיהן כיו"ר מוטורולה בסין לפני שעבר למיקרוסופט ב-2003, נחשב לאחד מהמנהלים הבולטים במדינה, בין היתר בשל השפעתו על בכירי המערכת הפוליטית.

במסגרת תפקידו במיקרוסופט הצליח צ'ן לשכנע את הרשויות הסיניות לנקוט ביד חזקה יותר נגד שוק התוכנות הפיראטיות והפרת זכויות יוצרים. ב-NBA מקווים שצ'ן יצליח לשכנע את הרשויות בסין לאשר תוכניות להקמת אולמות ושידורי משחקים גם ברשתות המקומיות.

מיקרוסופט, מצדה, מסרה כי סגן הנשיא העולמי של החברה, ז'אנג יאקין, ינהל את פעילותה בסין עד שיימצא לצ'ן מחליף קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully