וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמה של שחר

19.9.2007 / 15:57

נשיא מכבי חיפה הבין שלא יתמודד על האליפות, ולא מוצא סיבה לחזק את הקבוצה, להגדיל את התקציב ולנפח את המשכורות. ורוני לוי מחכה

במכבי חיפה היה מי שסיפר השבוע כי נשיא המועדון, יעקב שחר, חושש לחזק את הקבוצה בגלל העלויות הכבדות הכרוכות בכך. השאלה היא כיצד זה מסתדר עם שחרורו של החלוץ רוברטו קולאוטי, שרק לאחרונה נמכר לבורוסיה מנשנגלדבאך בסכום עתק של 1.5 מיליון יורו ופינה מקום בתקציב.

מתברר כי בפני שחר עומדת דילמה לא פשוטה. במכבי חיפה פתחו לאחרונה את החוזים של השחקנים, וערכו חישוב כלכלי בנוגע לאפשרות לצרף חלוץ זר. שחר, שהבין שהוא עשוי לשלם מחיר יקר עבור חלוץ, נרתע. אם הקבוצה תרוץ בצמרת, הבינו בחיפה, התקציב של הקבוצה עשוי לגדול באופן משמעותי, משום שלחלק גדול מהשחקנים יש בחוזים מענקים עבור הגעה לאירופה ועבור הגעה לשלבים המאוחרים בחלק מהמפעלים.

"הבעיה של שחר היא לא לשים מליון דולר על חלוץ", הסביר הבוקר מקורב לבעלים. "אלא לשלם בסוף העונה סכום גבוה מזה לשחקני הקבוצה. החישוב הוא פשוט, אם מכבי חיפה תזכה באליפות, או תגיע לאחד המפעלים האירופאיים, שחר מחויב לתגמל את השחקנים שלו. היום נוצר מצב, שלחיפה לא משתלם כלכלית לרוץ בצמרת. עדיף לה לבנות את השחקנים הצעירים ולסיים במקום החמישי מאשר להתמודד על האליפות".

בינתיים, המאמן רוני לוי מחכה להחלטה של שחר. בחיפה מספרים שהמאמן לא ממש מבין את התנודתיות במצבי הרוח של הבעלים. "יום אחד שחר מודיע שהוא מחתים חלוץ, ולמחרת הוא מתחרט", סיפר גורם במועדון. "מצד אחד, וזה ברור, הוא לא יכול להרשות לקבוצה להיראות ככה. מצד שני, הוא לא מוכן לבזבז משאבים כי הקבוצה הזאת לא מסוגלת להתחרות עם בית"ר ירושלים. איך שהקבוצה נראית היום, היא קרובה יותר למאבקי התחתית מאשר לצמרת. בהחלט אפשר להבין את הדילמה שלו".

רוני לוי ממשיך לבחון הצעות של סוכנים, אבל גם לא מוכן לוותר על עומר גולן. במועדון יכולים להצביע בקלות על הזר שיוחלף במקרה שיגיע חלוץ זר: רנאטו. "הוא נראה מנותק מהקבוצה ולא מרבה לשוחח עם השחקנים. פאוליניו אולי לא מציג את היכולת שציפו ממנו, אבל לפחות הוא מראה נכונות".

לוי הודיע כי בשלב זה אף שחקן לא משוחרר מהקבוצה. הדברים אמורים גם לגבי הבלם שי מימון, שחתם אתמול על חוזה לחמש שנים. עד שלא יוחתם חלוץ ברמה גבוהה, גם החלוץ הצעיר תומר חמד לא יושאל לקבוצה אחרת.

"שחר לא רצה לפגוע, רק לדרוש מחויבות"

לאחר הדברים הקשים שהטיח אתמול נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, בפני שחקני הקבוצה, חזרו הבוקר (רביעי) הירוקים להתאמן, והמאמן רוני לוי התייחס לפני האימון לדברים שאמר הנשיא.

"יענקל'ה הוא הבעלים של הקבוצה ומאוד מחובר אליה", אמר לוי, "וברור שמצב הקבוצה מטריד אותו. בשיחה אתמול הוא רצה לומר את מה שהוא מרגיש, ולא הייתה לו כוונה לפגוע. הוא רצה לדרוש מהשחקנים יותר מחויבות. אני חושב שהוא לא בא להעליב או לפגוע במישהו, אלא הוא בא ממקום של לדרוש ולצפות, וזה לגיטימי. כל אחד שבראש הפירמידה - זכותו לדרוש את המקסימום ממי שנמצא מתחתיו וממי שהוא משלם לו כסף. יענקל'ה בפירוש לא אמר שהשחקנים מפונקים. הוא מעמיד להם את התנאים הכי טובים, וזה בסדר גמור".

בהמשך ביקש לוי להתייחס לגיבוי הרחב שהוא מקבל משחר, ואמר: "זה תמיד מחמיא שנשיא מעריך את העבודה שלך, גם אני ראיתי את מצב הקבוצה ואני מאוד טרוד, וזה מה שכרגע מעניין אותי. לא חשבנו על פתיחה נוראית כזאת. מה שנשאר זה להמשיך לעבוד קשה, ולחזור לדרך המלך".

שלושה שחקנים לא מתאמנים היום עם הקבוצה - ניר דוידוביץ' והקשר פיטר מסיללה סובלים ממתיחה, והחלוץ שלומי ארבייטמן, שעדיין סובל מפציעה. במועדון מעריכים שארבייטמן יוכל להיכלל בסגל לקראת המשחק הבא של הקבוצה מול מכבי ת"א.

עדכון ראשון: 19.9, 11:57
עדכון אחרון: 19.9, 15:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully