וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מאיים על מי במכבי תל אביב?

לי בוץ

19.9.2007 / 14:52

אוהדי מכבי ת”א החליטו לנקוט בפעולות מחאה נגד הרציקוביץ’, ולטענתם זכו לשיחות טלפון מאיימות. הדוברת: ”שטויות, אני בהלם”

מספר אוהדי מכבי תל אביב טוענים כי בשעות האחרונות - מאז שהוציאו הודעה לתקשורת לפיה הם עומדים לצאת בפעולות מחאה נגד לוני הרציקוביץ והנהלת הקבוצה - הם מקבלים שיחות מאיימות מגורמים שלא הזדהו בשמם, שהזהירו אותם שלא לפעול נגד הקבוצה או נגד לוני הרציקוביץ'.

כזכור, בשעות הבוקר האוהדים הצהירו כי הם מתכוונים להתכנס במטרה לנקוט באמצעי מחאה כנגד הרציקוביץ' והנהלת הקבוצה. "הגענו למסקנה שלוני לא באמת רוצה למכור את הקבוצה", אמר אחד מראשי האוהדים, "אנחנו מועמדים לרדת ליגה השנה, ישבנו על הגדר מספיק זמן, אבל אנחנו לא מוכנים להמשיך לראות את הקבוצה הזאת מתרסקת".

בין הפעולות ששקלו האוהדים לעשות הן להפגין מול ביתו של הרציקוביץ' או משרדי ישפאר, ולא להיכנס למחצית הראשונה מול מכבי חיפה. כמו כן, עלתה האפשרות לכתוב מכתב תלונה לחברת סוני העולמית.

אבל לטענת האוהדים, התגובה שלהם זכו הייתה מפתיעה. ג', אחד האוהדים המוכרים של הקבוצה, קיבל לטענתו שיחת טלפון ממעסיקו (דמות בכירה במשק הישראלי, שנחשב לידיד של הרציקוביץ'), ונאמר לו: "אם נשמע שאתה מעורב בכל פעולה נגד לוני, אפילו לגיטימית, משרתך תהיה בסכנה".

לאחר היוודע דבר השיחות, אוהדי מכבי ת"א נשמעו מזועזעים. אחר מראשי האוהדים, שחשש להזדהות בשמו מחשש לקבל שיחה דומה, אמר לוואלה! ספורט: "אנחנו המומים, נחשפו בפנינו פניו האמיתיות של לוני. הוא טוען שהוא איש תרבות, אך מתחת לפני השטח הוא שולח שליחים. אותנו מעניינת טובת מכבי ת"א, אנחנו אוהדים את הקבוצה, ונפעל בצורה לגיטימית בשם כל האוהדים שמאוכזבים מהמצב אליו נקלעה הקבוצה. היינו לפני לוני, ונישאר גם אחריו. אנחנו אוהדי מכבי ת"א, והוא לא. אם הוא היה אוהד מכבי, הוא לא היה מחזיק אלפי אוהדים כבני ערובה במצב שבו הוא נמצא. נפעל בדרכים לגיטימיות בלבד, ולא באלימות".

בהנהלת מכבי ת"א היו המומים למשמע הסיפורים הללו והכחישו כל קשר למקרים. דוברת הקבוצה, טלי לייבוביץ', נשמעה מופתעת מההאשמות והכחישה בתוקף: "אף אחד במכבי לא ידע על רצון האוהדים לארגן מחאה עד לפני עשר דקות, כששמענו על זה מאחד העיתונאים. זה ממש שטויות, אני בהלם. לעולם לא נעשה דבר כזה, זה לא הסגנון של מכבי ת"א, ולא של לוני. נשמח לדבר עם האוהדים אם הם ירצו לשמוע אותנו. חבל שהם פונים לדרך מחאה ולא פונים אלינו קודם".

שון מקייטן הוא מאנה החדש? (דוד מרואני ומשה בוקר, "הארץ")

"אני טס לארה"ב בשביל להתייעץ עם משפחתי ולראות אם אני אכן יכול להיכנס למהלך כזה", אלו הדברים שאמר איש העסקים הישראלי-אמריקאי שון (שמשון) מקייטן ללוני הרציקוביץ נשיא מכבי תל אביב, בסיום הפגישה שנערכה אתמול (שלישי) בין השניים במשרדי ישפא"ר, שם הם דנו גם במכירת הקבוצה.

במהלך היומיים האחרונים נפגש מקייטן גם עם הקפטן אבי נמני והבהיר לו שהוא מעוניין לרכוש 100% מהקבוצה בתמורה ל-70 מיליון שקל. אתמול הבהיר לו הרציקוביץ שהוא מעוניין לשמור על חלק קטן ממניות הקבוצה, אולם לא נראה שמדובר במחלוקת שעשויה לטרפד את העסקה כולה. הצדדים צפויים להמשיך ולשוחח טלפונית גם אחרי חזרתו של מקייטן לאטלנטה אתמול בערב.

"דיברנו על אפשרות, שאם הוא ירצה לקנות את מכבי, הוא יקנה אותה על פי המתכונת של ההסכם שיש לי עם רוני מאנה, אבל זה לא רלוונטי כי הוא לא מעוניין. כסף יש לו, מדגדג לו קצת להיכנס לכדורגל כי הוא אוהד מכבי, אבל בינתיים לא נסגר כלום. מה שיכול לצאת מכל הפגישות אתו, זה שאולי לא נעשה עסקים בכדורגל, אבל נעשה עסקים בפלדה, ברזל ופיתוחים הקשורים לעסקיו". הרציקוביץ' חתם את הנושא באמירה כי "נושא הצטרפותו למכבי הוא לא רלוונטי כרגע".

מקייטן עצמו אמר, "אם החלטתי לקנות את מכבי זה עניין שלי ושל לוני. כרגע אני לא מנהל משא ומתן לרכישת מכבי, בתנאים מסוימים יש אפשרות שאהיה מעוניין".

רוני מאנה היו"ר והצלע השלישית במשולש המשונה הזה החליט להוריד פרופיל ואף החל להשתמש בשירותים של יועץ התקשורת נפתלי בן סימון, במטרה לברור מילים. מקורביו מספרים שהוא לא מתנגד שהקבוצה תימכר לצד שלישי בתנאי שהכסף שהשקיע במועדון אכן יוחזר לו. מבחינת הרציקוביץ', בכל מקרה, הדבר ברור: "עיסקת מאנה הסתיימה. אני בודק חלופות, שמישהו אחר יכנס לנעליים שלו. הזיגזג של מאנה וההצהרות הרבות בתקשורת בחודשיים האחרונים פגעו בנו". על פי לוני, מאנה העביר רק 12 מיליון שקל מתוך ה-50 עליהם התחייב. שבעה מיליון שקל שמאנה הביא לבקרה בכלל אינם קשורים לסכום הרכישה.

עדכון ראשון: 19.9, 8:42
עדכון אחרון: 19.9, 2:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully